Skocz do zawartości
Polska

Wybory 2024: Kandydaci na radnych gmin, powiatu i miasta. Zobacz, kto się zgłosił! [PEŁNE LISTY]

Prześlij nam swoje filmy, zdjęcia czy tekst. Bądź częścią naszego zespołu. Kliknij tutaj!

LM.plWiadomościPomiędzy dźwiękiem a obrazem w konińskiej PWSZ

Pomiędzy dźwiękiem a obrazem w konińskiej PWSZ

Dodano:
Pomiędzy dźwiękiem a obrazem w konińskiej PWSZ

Performance „Rysowanie fortepianem” był ostatnim wydarzeniem tego roku akademickiego, zrealizowanym w ramach projektu „Kontrapunkty i autonomie ‒ pomiędzy dźwiękiem a obrazem”.

Performance „Rysowanie fortepianem” był ostatnim wydarzeniem tego roku akademickiego, zrealizowanym w ramach projektu „Kontrapunkty i autonomie ‒ pomiędzy dźwiękiem a obrazem”.

‒ Ta niekonwencjonalna sytuacja artystyczna stanowiła podsumowanie czterech prezentacji działań i namysłu nad relacjami między wizualnością a sferą dźwiękową, relacjami opartymi na dominacji, zawłaszczaniu, autonomii oraz symbiozie dźwięku i obrazu w strukturze dzieła, utworu ‒ wyjaśnił Marcin Olejniczak, wykładowca Zakładu Pedagogiki PWSZ w Koninie,  organizator spotkania i opiekun Studenckiego Koła Naukowego „Wizja”.

Autorzy realizacji – Misa Shimomura (pianistka, kompozytorka i improwizatorka) i Mikołaj Poliński (artysta zajmujący się malarstwem i rysunkiem oraz działaniami performatywnymi) ‒ przedstawili pracę, w której przestrzenie dźwiękowe i rysunkowe „stawały się dzięki sobie”. Podczas wykonania utworu instrument muzyczny, oprócz służenia artystom do formułowania komunikatu opartego na języku muzycznym, był jednocześnie obiektem-narzędziem wykorzystanym w praktyce plastycznej.

Spotkanie zorganizowali: Biblioteka PWSZ w Koninie, „Laboratorium bez adresu” z Uniwersytetu Artystycznego w Poznaniu, Zakład Pedagogiki i SKN „Wizja” PWSZ w Koninie.

Ĺąródło: PWSZ w Koninie

Pomiędzy dźwiękiem a obrazem w konińskiej PWSZ
Pomiędzy dźwiękiem a obrazem w konińskiej PWSZ
Pomiędzy dźwiękiem a obrazem w konińskiej PWSZ
Pomiędzy dźwiękiem a obrazem w konińskiej PWSZ
Potwierdzenie
Proszę zaznaczyć powyższe pole