Skocz do zawartości
Polska

Wybory 2024: Popkowski, a następnie Korytkowski. Kandydaci odpowiedzą na wasze pytania

Prześlij nam swoje filmy, zdjęcia czy tekst. Bądź częścią naszego zespołu. Kliknij tutaj!

LM.plWiadomościDała się oszukać „metodą spoofingu” i straciła 27 tys. zł

Dała się oszukać „metodą spoofingu” i straciła 27 tys. zł

Dodano: , Żródło: LM.pl
Dała się oszukać „metodą spoofingu” i straciła 27 tys. zł
policja

Mieszkanka powiatu tureckiego straciła 27 tys. zł. Cyberprzestępca posłużył się tzw. metodą spoofingu.

Metoda spoofingu polega na wykorzystaniu oprogramowania do zmiany numeru lub nazwy, którą na wyświetlaczu swojego telefonu widzi osoba odbierająca telefon. Dzięki temu osoba odbierająca telefon wierzy, że rozmawia z kimś zaufanym. W przypadku mieszkanki powiatu tureckiego był to oszust podszywający się pod pracownika banku.

- Rozmówca powiedział, że próbowano trzykrotnie pobrać z jej konta pieniądze. Oszust kazał udać się do banku i wypłacić wszystkie zgromadzone na koncie środki. Dodatkowo polecił nie rozłączać się i nie rozmawiać z pracownikiem banku, ponieważ jest on zamieszany w wyłudzenie pieniędzy. Poszkodowana kobieta wypłaciła z banku 27 tysięcy złotych i za pomocą kodów Blik, które podał jej oszust wpłaciła pieniądze we wpłatomacie – informuje Mateusz Latuszewski, rzecznik policji w Turku. - Apelujemy o ostrożność przy takich kontaktach i weryfikację tożsamości dzwoniących do nas osób. Należy pamiętać o tym, że oszuści umiejętnie manipulują rozmową tak, żeby uzyskać jak najwięcej informacji. W kontaktach z nieznajomymi kierujmy się zawsze zasadą ograniczonego zaufania – dodaje.

Każdą telefoniczną prośbę o przesłanie pieniędzy lub podanie danych konta bankowego powinno się traktować jako próbę oszustwa. Najlepiej w takiej sytuacji rozłączyć się, samemu zadzwonić na infolinię banku, poinformować o otrzymanym połączeniu i zweryfikować przekazane informacje.

Potwierdzenie
Proszę zaznaczyć powyższe pole