Skocz do zawartości
LM.plWiadomościHistoryczny moment. Pierwsze tankowanie autobusu wodorowego

Historyczny moment. Pierwsze tankowanie autobusu wodorowego

Dodano: , Żródło: LM.pl
Historyczny moment. Pierwsze tankowanie autobusu wodorowego
zielona energia

Kilkanaście minut zajęło zatankowanie autobusu wodorowego w mobilnej stacji ZE PAK. – Marzenia się spełniają – powiedział Maciej Sytek, prezes Agencji Rozwoju Regionalnego w Koninie i pełnomocnik zarządu województwa wielkopolskiego ds. restrukturyzacji Wielkopolski Wschodniej.

Jeszcze trzy lata temu wodór jako paliwo napędzające samochody i autobusy było melodią przyszłości. Teraz okazuje się, że te plany się zmaterializowały. Mówił o tym dzisiaj w konińskiej elektrowni Maciej Sytek.

– W 2019 roku w Brukseli zaprezentowaliśmy wizję rozwoju Wielkopolski Wschodniej. Trochę się z nas podśmiewano, że wodór, że Wielkopolska, że to odległa przyszłość. Mamy odnawialne źródła energii – farmę fotowoltaiczną, którą wybudował ZE PAK. Mamy farmę wiatrową w Rychwale i mamy autobus wodorowy oraz stację wodorową. Realizacja tej wizji zajęła mniej niż 10 lat – podkreślił Maciej Sytek.

Maciej Nietopiel, prezes zarządu w spółkach: PAK – PCE Polski Autobus Wodorowy zauważył, że Konin jest jednym z miast, gdzie wodór będzie paliwem napędzającym autobus komunikacji miejskiej. Pojazd MZK zostanie uroczyście przekazany do użytku w najbliższy czwartek. Dzisiaj przy okazji pierwszego tankowania wodorem, ZE PAK pochwalił się natomiast swoim autobusem.

- Chcieliśmy pokazać to z czego jesteśmy szczególnie dumni. To jest NESO BUS. Od zera zbudowany przez polskich konstruktorów. Autobus, który został zaprojektowany jako autobus wodorowy. To nie jest żadna przeróbka autobusu spalinowego, czy elektrycznego – mówił Maciej Nietopiel.

- Jest to wielka satysfakcja, że plany rozwojowe ZE PAK są zbieżne ze strategią rozwoju miasta. Chciałbym, aby takowy autobus jeździł w barwach konińskiego MZK. Myślę, że to przyszłość pokaże – dodał prezydent Piotr Korytkowski.

NESO BUS zużywa 8 kg wodoru w cyklu miejskim. Na jednym tankowaniu potrafi przejechać 450 km, nie emitując żadnych spalin. Na jego pokład może wejść do 93 osób. Autobus odwiezie pracowników po ulicach Konina.

 

wideo: Tristan Tomczak

Historyczny moment. Pierwsze tankowanie autobusu wodorowego
Historyczny moment. Pierwsze tankowanie autobusu wodorowego
Historyczny moment. Pierwsze tankowanie autobusu wodorowego
Historyczny moment. Pierwsze tankowanie autobusu wodorowego
Historyczny moment. Pierwsze tankowanie autobusu wodorowego
Historyczny moment. Pierwsze tankowanie autobusu wodorowego
Historyczny moment. Pierwsze tankowanie autobusu wodorowego
Historyczny moment. Pierwsze tankowanie autobusu wodorowego
Historyczny moment. Pierwsze tankowanie autobusu wodorowego
Historyczny moment. Pierwsze tankowanie autobusu wodorowego
Historyczny moment. Pierwsze tankowanie autobusu wodorowego
Historyczny moment. Pierwsze tankowanie autobusu wodorowego
Historyczny moment. Pierwsze tankowanie autobusu wodorowego
Historyczny moment. Pierwsze tankowanie autobusu wodorowego
Historyczny moment. Pierwsze tankowanie autobusu wodorowego
Historyczny moment. Pierwsze tankowanie autobusu wodorowego
Historyczny moment. Pierwsze tankowanie autobusu wodorowego
Historyczny moment. Pierwsze tankowanie autobusu wodorowego
Historyczny moment. Pierwsze tankowanie autobusu wodorowego
Historyczny moment. Pierwsze tankowanie autobusu wodorowego
Historyczny moment. Pierwsze tankowanie autobusu wodorowego
Historyczny moment. Pierwsze tankowanie autobusu wodorowego
Historyczny moment. Pierwsze tankowanie autobusu wodorowego
Historyczny moment. Pierwsze tankowanie autobusu wodorowego
Historyczny moment. Pierwsze tankowanie autobusu wodorowego
Historyczny moment. Pierwsze tankowanie autobusu wodorowego
Historyczny moment. Pierwsze tankowanie autobusu wodorowego
Historyczny moment. Pierwsze tankowanie autobusu wodorowego
Historyczny moment. Pierwsze tankowanie autobusu wodorowego
Potwierdzenie
Proszę zaznaczyć powyższe pole