Leroy Merlin już niedługo w Koninie
Materiał promocyjny
Tomasz Pawłowski, Dyrektor Sklepu Leroy Merlin Konin, który zostanie otwarty w przyszłym roku, opowiada o nowopowstającym sklepie i pracy w nim.
Tomasz Pawłowski, Dyrektor Sklepu Leroy Merlin Konin, który zostanie otwarty w przyszłym roku, opowiada o nowopowstającym sklepie i pracy w nim.
Jak opisałbyś pracę w Leroy Merlin?
Naszą misją jest pomaganie klientom w realizacji domów ich marzeń. Nasza praca polega więc na inspirowaniu, dobieraniu odpowiednich produktów i usług, proponowaniu rozwiązań i zapewnieniu kompleksowej obsługi klienta w sklepie.
Przygotowując naszą produktowo-usługową ofertę sklepu, słuchamy potrzeb i pomysłów klientów, bierzemy także pod uwagę lokalne uwarunkowania. Tworzymy kolekcje produktów, które następnie proponujemy klientom w ramach 13 działów handlowych, ale nie zapominamy o możliwości realizacji zamówień specjalnych.
Praca w Leroy Merlin to także zatrudnienie w stabilnej firmie z interesującymi perspektywami dla rozwoju. Ekipa, którą tworzymy, jest bardzo różnorodna, ale jednocześnie spójna w działaniu, dzięki temu uczymy się od siebie wzajemnie, przy zachowaniu bardzo miłej atmosfery współpracy.
Czy rekrutujecie już pracowników do sklepu w Koninie?
Tak. Mamy już 13-osobowy zespół kierowników odpowiedzialnych za różne obszary działania sklepu. Są to przede wszystkim osoby z Konina i okolic, ale także z Kalisza i Łodzi, które szkolą się teraz w innych sklepach naszej sieci, aby dobrze przygotować się do pełnienia swojej misji zawodowej.
Prowadzimy także rekrutację na 19 stanowisk koordynatorów, czyli zastępców kierowników w działach handlowych, w dziale logistyki oraz w dziale kas i relacji z klientami.
Od października będziemy zatrudniać Doradców Klienta, Kasjerów i Logistyków/Magazynierów. Wszystkie ogłoszenia są dostępne na naszej stronie internetowej www.kariera.leroymerlin.pl.
Łącznie w Leroy Merlin Konin oraz w firmach współpracujących zatrudnimy około 200 osób.
Kogo szukacie?
Szukamy osób, które lubią kontakt z ludźmi, interesują się produktem, pasjonują handlem lub lubią majsterkować. Mile widziane jest oczywiście doświadczenie i wiedza z branży budowlanej czy dekoracyjnej. W kulturze Leroy Merlin cenimy otwarte relacje z klientami oraz współpracownikami, wspieramy osoby zaangażowane w pracę i swój rozwój.
Na co mogą liczyć pracownicy sklepu Leroy Merlin Konin?
Przede wszystkim na udział w budowaniu czegoś od podstaw. Za jakiś czas będą mogli powiedzieć „otwierałam, otwierałem ten sklep”. Wszyscy pracownicy Leroy Merlin Konin będą mieli wpływ na wygląd ich miejsca pracy, zarówno w kontekście wyglądu sklepu i jego części socjalnej, ale także na atmosferę w nim panującej. Dla nowozatrudnionych osób mamy przygotowane specjalne programy stażowe w naszych sklepach. Wspieramy również stałych pracowników poprzez szereg szkoleń, m.in. na temat produktów, które mamy w asortymencie. Najlepszym i lojalnych pracownikom oferujemy ponadto różne możliwości rozwoju. Pracowałem przez 9 lat w sklepie w Kaliszu, w tym czasie awansowało tam ponad 40 osób!
Pracownikom proponujemy również bogaty pakiet socjalny w postaci ubezpieczeń grupowych, prywatnej opieki medycznej czy karty Benefit. Standardem Leroy Merlin jest również to, że po pierwszej umowie o pracę na czas określony, kolejna jest podpisywana na czas nieokreślony.
Jakimi wartościami kierujecie się na co dzień?
W centrum naszego zainteresowania jest człowiek: współpracownik, klient, mieszkaniec. Wiemy, że sukces przedsiębiorstwa wynika z sukcesu ludzi, dlatego wspieramy pracowników w rozwoju, dzielimy się wynikami w postaci kwartalnej premii za progresje, udziału w zyskach rocznych, a także dajemy możliwość dołączenia do akcjonariatu pracowniczego. Mimo swoich rozmiarów, Leroy Merlin jest firmą rodzinną. W codziennej pracy kierujemy się wartościami takimi jak uczciwość, szacunek, bliskość, hojność, ambicja, prostota i spójność. Te wartości oraz inne zasad zapisaliśmy w naszym Kodeksie Etyki, który jest dla nas drogowskazem w codziennej pracy.
Jak wygląda Twoja historia w Leroy Merlin?
Dołączyłem do Leroy Merlin w 2006 roku, obejmując stanowisko Kontrolera Zarządzania w sklepie w Kaliszu. Wcześniej pracowałem w firmie produkcyjnej, a więc w zupełnie innej branży. Wiele osób, w tym najbliższa rodzina, prosiła mnie, abym dobrze przemyślał decyzję o zmianie pracy. Jednak podjąłem ryzyko i wciąż cieszę się, że pracuję w Leroy Merlin już 9 lat.
Jak każdy z nowych pracowników odbyłem kilkumiesięczny staż zawodowy w różnych sklepach Leroy Merlin. Po 2 latach mój ówczesny przełożony zaproponował mi udział w programie rozwojowym Drabina Rozwoju, który przygotował mnie do pełnienia misji Dyrektora Sklepu. Był to 10-miesięczny cykl szkoleń i warsztatów, zakończony prezentacją zrealizowanego przeze mnie projektu. Ponadto brałem udział w niezliczonej liczbie szkoleń związanych z produktem oraz zarządzaniem ludźmi i przedsiębiorstwem. Rozmawiając ze współpracownikami, często podkreślam, że każdy dzień w Leroy Merlin jest dniem rozwoju. To prawda, szczególnie, że żyjemy w niezwykle dynamicznie zmieniającym się otoczeniu.
Jak Ekipa i przyszły sklep chcą się wpisać w kulturę i krajobraz miasta?
Pochodzę z Konina, moja żona również. Mieszkam z rodziną w okolicach i bardzo identyfikuje się z tym miejscem.
Chcemy pomóc mieszkańcom Konina i okolic poprawiać ich warunki mieszkaniowe osób i okolic. Ponadto chcemy być aktywnym członkiem społeczności lokalnej. Razem z moimi Kierownikami odwiedzamy już mieszkańców i organizujemy specjalne spotkania Rady Klientów, która doradza nam w kluczowych obszarach związanych ze sklepem.
Jestem dumny z tego, że uczestniczę w otwarciu sklepu Leroy Merlin w Koninie. Mogę powiedzieć, że spełniają się moje marzenia.