Skocz do zawartości

Prześlij nam swoje filmy, zdjęcia czy tekst. Bądź częścią naszego zespołu. Kliknij tutaj!

LM.plWiadomościKlienci obawiają się wysokich rachunków za energię elektryczną

Klienci obawiają się wysokich rachunków za energię elektryczną

Dodano: , Żródło: LM.pl
Klienci obawiają się wysokich rachunków za energię elektryczną

Brak faktury za energię elektryczną nie musi oznaczać kłopotów. Powiatowy rzecznik konsumentów uspokaja, ale też zachęca do sprawdzenia warunków umowy z dostawcą prądu.

Brak faktury za energię elektryczną nie musi oznaczać kłopotów. Powiatowy rzecznik konsumentów uspokaja, ale też zachęca do sprawdzenia warunków umowy z dostawcą prądu.

Wielu mieszkańców Konina i okolic od kilku miesięcy nie otrzymuje rachunków za energię elektryczną. Zaniepokojeni czytelnicy obawiając się gigantycznych sum do zapłaty, szukają odpowiedzi w naszej redakcji. - Nie dostaję faktur za prąd od października. Zdecydowałam, że bez dokumentu będę wpłacać określoną sumę, bo później mogę dostać rachunek na tysiąc złotych i nie będę miała z czego zapłacić - mówi pani Małgorzata. 

Powodem opóźnień w dostarczaniu faktur może być zmiana systemu rozliczania przedsiębiorcy. - Najlepiej jest monitować u dostawcy i poinformować go, że faktury nie są na bieżąco wystawiane – mówi Bernadeta Szmytka, powiatowy rzecznik konsumentów w Koninie.

Brak regularnie otrzymywanych faktur może być też wynikiem tego, że konsumenci w ubiegłym roku przez telefon wyrażali zgodę na zmianę warunków umowy. Kuszeni niższym abonamentem zgadzali się, nie wiedząc o doliczanej opłacie handlowej do każdego rachunku.- Jeśli nie podpisaliśmy dokumentu i nie odesłaliśmy go to wszystko jest do odkręcenia. W myśl przepisów z 2004 roku umowa jest skutecznie zawarta dopiero, kiedy ją potwierdzimy – wyjaśnia Bernadeta Szmytka.

Każdy kto boryka się z takim problemem powinien kontaktować się z biurem rzecznika konsumentów. 

Klienci obawiają się wysokich rachunków za energię elektryczną
Potwierdzenie
Proszę zaznaczyć powyższe pole