Dzisiaj jest niedziela 20 października 2019, imieniny: Ireny, Kleopatry, Witalisa WIADOMOŚCI OGŁOSZENIA (18498) SPORT FORUM FIRMY (5384) PRACA (45) KINA IMPREZY WIDEO
Login:
Hasło:
Przypomnij hasło
zamknij

POGODA

Dziśpogoda
13 / 14oC
Jutropogoda
18 / 14oC
Pojutrzepogoda
17 / 12oC
Pogodę dostarcza twojapogoda.pl

POLECANE:
Kolejna wtopa Górnika Konin. Fatalna seria u siebi ... (0)Konin. Zlot MIG-iem po raz czwarty. Grali dla Mich ... (0)

Więcej pociągów i krótsza podróż. Korzyści remontu według PKP

Dodano: 18.03.2017 17:57
Źródło: LM.pl

Krótsza podróż, ale przede wszystkim większe bezpieczeństwo, komfort i przepustowość. To zdaniem PKP PLK zyska trasa kolejowa Warszawa – Poznań, po modernizacji odcinka Sochaczew – Swarzędz.

Planowana od połowy czerwca modernizacja jest dokończeniem projektu realizowanego w latach 90-tych. Obecnie stan techniczny linii na odcinku Sochaczew – Swarzędz nie pozwala na osiąganie prędkości maksymalnej 160 km/h. Remont konieczny jest też ze względu na przestarzałą infrastrukturę i sieć trakcyjną.

- Modernizacja sieci trakcyjnej wraz z układem zasilania (moc rzędu 6MW) pozwoli na szybki, równoczesny przejazd nowoczesnych pociągów, m.in. klasy Pendolino i składów regionalnych, co obecnie nie jest możliwe. Tracą na tym pasażerowie – mówi Arnold Bresch, członek zarządu PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. ds. realizacji inwestycji.

Lista korzyści jakie po modernizacji przewiduje PKP PLK jest długa. Spółka przede wszystkim podkreśla podniesienie komfortu podróży. Tutaj wymieniona jest m.in. przebudowa i dostosowanie peronów do potrzeb osób niepełnosprawnych w Koninie i Kole, wyposażenie peronów w wiaty, siedzenia i oświetlenie oraz zmodernizowane, bądź wybudowane od nowa przejścia podziemne dla pieszych. Zwiększy się też poziom bezpieczeństwa, a to zagwarantują nowe urządzenia sterowania ruchem kolejowym oraz przebudowane i wybudowane bezkolizyjne skrzyżowania. Zwiększenie przepustowości pozwoli przejechać trasą nawet dwa razy większej liczbie pociągów niż obecnie. PKP PLK podkreśla również, że dzięki przebudowie torów pociągi regionalne i dalekobieżne pojadą szybciej od kilkunastu do kilkudziesięciu minut. Szybszy przejazd ułatwią również nowe urządzenia sterowania ruchem kolejowym na 20 stacjach i przystankach, m.in. w Strzałkowie, Słupcy, Cieninie, Koninie, Koninie Zachód, Kramsku, Kole, Barłogach i Kłodawie.

Przypomnijmy, że w czasie trwania modernizacji linii kolejowej kursować będzie autobusowa komunikacja zastępcza. 

fot. PKP PLK

  • Więcej pociągów i krótsza podróż. Korzyści remontu według PKP PLK

 autor: Aleksandra Braciszewska - Benkahla

 e-mail: ab@firma.lm.pl

Chcesz nas zainteresować tematem? Czekamy na sygnały/materiały. Piszcie na alert@lm.pl.

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

KOMENTOWAĆ MOGĄ TYLKO OSOBY ZALOGOWANE

max 1000 znaków (0)
max 28 znaków (0)

Twój komentarz może zostać przeczytany przez tysiące osób. Wydawca portalu LM.pl spółka LM LOKALNE MEDIA Sp. z o.o. nie bierze odpowiedzialności za jego treść. Komentarze zniesławiające lub mogące naruszać dobra osobiste osób trzecich grożą odpowiedzialnością karną i cywilną. Osoby pokrzywdzone mogą skutecznie dochodzić swoich praw w organach ścigania i w sądach. Zgodnie z ust. 16 Regulaminu Twój komentarz może zostać opublikowany nie tylko na tej stronie, ale również w innych mediach.
Komentarze nie na temat są usuwane.

POPULARNE KOMENTARZE

Kolejny, bezsensowny artykuł o tym samym. Ta modernizacja wynika tylko i wyłącznie z gigantycznej kasy od UE jaką można dostać i trzeba wykorzystać do 2019 roku, dlatego trasa zostanie zamknięta, żeby remont zdążył się skończyć. Oczywiście, stacja w Koninie przejdzie metamorfozę, ale mówienie o większej ilości pociągów to żart. To co będzie jeździć, zależy od przewoźników. PKP InterCity prędzej wytnie kolejne pociągi (w obliczu gigantycznego regresu miasta) niż coś dołoży - już teraz do Warszawy mamy raptem 10 par w ciągu doby w tym połowa to EIC a druga połowa to TLK. Tak słabo nie było od ładnych kilku(nastu) lat. Skrócenie czasu jazdy to także mit, w porywach będzie to do 5 minut krócej dla ekspresów do Warszawy! Ponadto, remont toru ze Słupcy przez Konin i Koło do Barłóg można było zrobić dużo wcześniej, zrobić to etapami i dużo tańszym kosztem...
Dodano: 18.03.2017 18:18    Przez: ~Lm
Droga Redakcjo LM. Bardzo proszę o zapisanie sobie tego artykułu, aby ślad o nim u Was nie zniknął. I przypomnijcie sobie o tej powyższej argumentacji pracowników PKP, gdy podczas pierwszej zimy po skończeniu tego remontu pociągi i tak, tradycyjnie, będą opóźnione po minimum kilkadziesiąt minut. Wspomnicie moje słowa.Jestem przekonany, że ten remont i tak nie przełoży się na poprawę komfortu w takich sytuacjach, w których ta poprawa faktycznie powinna zaistnieć. Zobaczycie. Przyjdzie mocniejsza zima (kiedy to powinniśmy najlepiej zobaczyć pozytywne efekty tego remontu) i pociągi i tak będą miały opóźnienia (niejednokrotnie mój pociąg przy -10 st. Celsjusza przyjechał po ponad godzinie opóźnienia...
Dodano: 18.03.2017 18:46    Przez: ~logika
Będzie ten parking na dachu dworca w Koninie czy nie będzie ?
Dodano: 18.03.2017 19:03    Przez: ~sołtys starówki
Radość i optymizm, gdy jesteśmy na tyle rozumni, że decydenci w takich instytucjach rozmaitych robią nas w ^^uja? ;)
Dodano: 18.03.2017 20:28    Przez: ~karmen
Przez dwa lata nie będzie komunikacji kolejowej ,kiedy to tysiące mieszkńców powiatu dojeżdza codziennie do szkół i pracy do Poznania czy chociażby Koła czy Warszawy .Po dwóch latach przerwy komunikacja ta będzie zbędna gdyż ludzie ci zamieszkają w tych miastach,bo do Konina nie będzie po co wracać,a dworzec będzie tylko stacyjką PKP.Zmusza się mieszkańców do komunikacji autobusowej trwającej 3godz.zamiast obecnie koleją można przejechać w godzinę i kwadrans do Poznania..Zamiast zajmować się Kopalnią i jej niszczycielskim działaniem,rządzący regionem powinni bronić przewozów koleją dla dobra wszystkich.
Dodano: 19.03.2017 09:57    Przez: ~mieszkaniec.

KOMENTARZE

Kolejny, bezsensowny artykuł o tym samym. Ta modernizacja wynika tylko i wyłącznie z gigantycznej kasy od UE jaką można dostać i trzeba wykorzystać do 2019 roku, dlatego trasa zostanie zamknięta, żeby remont zdążył się skończyć. Oczywiście, stacja w Koninie przejdzie metamorfozę, ale mówienie o większej ilości pociągów to żart. To co będzie jeździć, zależy od przewoźników. PKP InterCity prędzej wytnie kolejne pociągi (w obliczu gigantycznego regresu miasta) niż coś dołoży - już teraz do Warszawy mamy raptem 10 par w ciągu doby w tym połowa to EIC a druga połowa to TLK. Tak słabo nie było od ładnych kilku(nastu) lat. Skrócenie czasu jazdy to także mit, w porywach będzie to do 5 minut krócej dla ekspresów do Warszawy! Ponadto, remont toru ze Słupcy przez Konin i Koło do Barłóg można było zrobić dużo wcześniej, zrobić to etapami i dużo tańszym kosztem...
Dodano: 18.03.2017 18:18    Przez: ~Lm
Niech pociągi Pen-dolino na głównych trasach zaczną jeździć wreszcie 160 km/h . W porównaniu jednak z szybkimi pociągami w Chinach 320 km/h to jeszcze długo musimy poczekać zanim w 20 minut dojedziemy do Poznania
Dodano: 18.03.2017 23:46    Przez: ~dx
ciekawe czy zapłaciłbyś 300 zł za bilet w jedną stronę za taką 20 minutową podróż
Dodano: 19.03.2017 01:38    Przez: ~??????
Przez dwa lata nie będzie komunikacji kolejowej ,kiedy to tysiące mieszkńców powiatu dojeżdza codziennie do szkół i pracy do Poznania czy chociażby Koła czy Warszawy .Po dwóch latach przerwy komunikacja ta będzie zbędna gdyż ludzie ci zamieszkają w tych miastach,bo do Konina nie będzie po co wracać,a dworzec będzie tylko stacyjką PKP.Zmusza się mieszkańców do komunikacji autobusowej trwającej 3godz.zamiast obecnie koleją można przejechać w godzinę i kwadrans do Poznania..Zamiast zajmować się Kopalnią i jej niszczycielskim działaniem,rządzący regionem powinni bronić przewozów koleją dla dobra wszystkich.
Dodano: 19.03.2017 09:57    Przez: ~mieszkaniec.
Słyszałem, że remont trasy pozwoli skrócić podróż z Warszawy do Poznania tylko o 10 minut.
Dodano: 19.03.2017 11:11    Przez: ~koninek
Czar prysł, a artykuł okazuje się kolejnym gniotem kopiuj-wklej z gotowca marketingu PLK. Tylko pogratulować wiedzy i przenikliwości rozgarniętej jak kupa siana kopistce
Dodano: 19.03.2017 21:08    Przez: ~gminne pendolino
Droga Redakcjo LM. Bardzo proszę o zapisanie sobie tego artykułu, aby ślad o nim u Was nie zniknął. I przypomnijcie sobie o tej powyższej argumentacji pracowników PKP, gdy podczas pierwszej zimy po skończeniu tego remontu pociągi i tak, tradycyjnie, będą opóźnione po minimum kilkadziesiąt minut. Wspomnicie moje słowa.Jestem przekonany, że ten remont i tak nie przełoży się na poprawę komfortu w takich sytuacjach, w których ta poprawa faktycznie powinna zaistnieć. Zobaczycie. Przyjdzie mocniejsza zima (kiedy to powinniśmy najlepiej zobaczyć pozytywne efekty tego remontu) i pociągi i tak będą miały opóźnienia (niejednokrotnie mój pociąg przy -10 st. Celsjusza przyjechał po ponad godzinie opóźnienia...
Dodano: 18.03.2017 18:46    Przez: ~logika
a Wy tylko potraficie narzekać ... może trochę radości,więcej optymizmu...
Dodano: 18.03.2017 18:56    Przez: ~& / &
Radość i optymizm, gdy jesteśmy na tyle rozumni, że decydenci w takich instytucjach rozmaitych robią nas w ^^uja? ;)
Dodano: 18.03.2017 20:28    Przez: ~karmen
Będzie ten parking na dachu dworca w Koninie czy nie będzie ?
Dodano: 18.03.2017 19:03    Przez: ~sołtys starówki
Będzie.
Dodano: 18.03.2017 21:12    Przez: ~Wózkers
Będzie , jak budowniczy dworca zechcą go zrobić.
Dodano: 18.03.2017 23:48    Przez: ~dx
Co? Z przejściem : ,,Netto -Torowa'' , mimo że sklep np.: Pasztet w promocji od poń. do niedzieli. ,,Jest w poniedziałek do dwunastej ,i później nie?, bo lżej pracować?. ''. ..
Dodano: 18.03.2017 21:55    Przez: ~L
Zachęcam do wypełnienia krótkiej ankiety, w której można wyrazić swoją opinię m.in. na temat 500 Z góry dziękuję :)
Dodano: 19.03.2017 10:22    Przez: ~studentkaOpole
Czy nie lepiej było zbudować wiadukt nad torami do ulicy Paderewskiego i Przemysłowej od strony Wyzwolenia bo to rozwiązałoby rosnące problemy komunikacyjne miasta zamiast przebudowy Europejskiej i Kolskiej gdzie droga prawie nigdy się nie korkuje, Szlak kolejowy będzie zamknięty wiec koszty budowy wiaduktu byłyby mniejsze a budowa szybsza.
Dodano: 19.03.2017 11:16    Przez: ~koninek
Jeśli się nie myle to Pendolino nie jeździ na trasie przez Konin...to słaby argunent, bo nawet w planach nie mają puszczenia Pendolino na trasie Warszawa- Poznań
Dodano: 19.03.2017 14:20    Przez: ~zniesmaczony
Nic się nie zmieni będzie tylko kosmetyka,oraz obiekty inżyniryjne które można budować bez zamknięcia linii i co ma PLKa do ilości pociągów jak przewożnicy więcej nie uruchomią- chodzi o kasę z UE
Dodano: 19.03.2017 18:39    Przez: ~daro
A wszystko po to, by trasę Poznań-Warszawa pokonać 5 minut szybciej.Chore :)
Dodano: 19.03.2017 19:05    Przez: ~zos..
1 z 2
12>>

NAJPOPULARNIEJSZE WIDEO

UWAGA
zamknij

Próbujesz wgrać za duże zdjęcie.

Wgrywane zdjęcie nie może być większe niż 500 kB.
Spróbuj zmniejszyć zdjęcie jakimś darmowym programem np. dostępnym w systemie Windows programem Paint lub skorzystaj ze strony internetowej: zmniejszacz.pl.
Jeżeli tego nie zrobisz, ogłoszenie zostanie dodane bez zdjęć. Będziesz je mógł dodać później.