Skocz do zawartości
Polska

Wybory 2024: Kandydaci na radnych gmin, powiatu i miasta. Zobacz, kto się zgłosił! [PEŁNE LISTY]

Prześlij nam swoje filmy, zdjęcia czy tekst. Bądź częścią naszego zespołu. Kliknij tutaj!

LM.plWiadomościWięcej pociągów i krótsza podróż. Korzyści remontu według PKP

Więcej pociągów i krótsza podróż. Korzyści remontu według PKP

Dodano: , Żródło: LM.pl
Więcej pociągów i krótsza podróż. Korzyści remontu według PKP

Krótsza podróż, ale przede wszystkim większe bezpieczeństwo, komfort i przepustowość. To zdaniem PKP PLK zyska trasa kolejowa Warszawa – Poznań, po modernizacji odcinka Sochaczew – Swarzędz.

Krótsza podróż, ale przede wszystkim większe bezpieczeństwo, komfort i przepustowość. To zdaniem PKP PLK zyska trasa kolejowa Warszawa – Poznań, po modernizacji odcinka Sochaczew – Swarzędz.

Planowana od połowy czerwca modernizacja jest dokończeniem projektu realizowanego w latach 90-tych. Obecnie stan techniczny linii na odcinku Sochaczew – Swarzędz nie pozwala na osiąganie prędkości maksymalnej 160 km/h. Remont konieczny jest też ze względu na przestarzałą infrastrukturę i sieć trakcyjną.

- Modernizacja sieci trakcyjnej wraz z układem zasilania (moc rzędu 6MW) pozwoli na szybki, równoczesny przejazd nowoczesnych pociągów, m.in. klasy Pendolino i składów regionalnych, co obecnie nie jest możliwe. Tracą na tym pasażerowie – mówi Arnold Bresch, członek zarządu PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. ds. realizacji inwestycji.

Lista korzyści jakie po modernizacji przewiduje PKP PLK jest długa. Spółka przede wszystkim podkreśla podniesienie komfortu podróży. Tutaj wymieniona jest m.in. przebudowa i dostosowanie peronów do potrzeb osób niepełnosprawnych w Koninie i Kole, wyposażenie peronów w wiaty, siedzenia i oświetlenie oraz zmodernizowane, bądź wybudowane od nowa przejścia podziemne dla pieszych. Zwiększy się też poziom bezpieczeństwa, a to zagwarantują nowe urządzenia sterowania ruchem kolejowym oraz przebudowane i wybudowane bezkolizyjne skrzyżowania. Zwiększenie przepustowości pozwoli przejechać trasą nawet dwa razy większej liczbie pociągów niż obecnie. PKP PLK podkreśla również, że dzięki przebudowie torów pociągi regionalne i dalekobieżne pojadą szybciej od kilkunastu do kilkudziesięciu minut. Szybszy przejazd ułatwią również nowe urządzenia sterowania ruchem kolejowym na 20 stacjach i przystankach, m.in. w Strzałkowie, Słupcy, Cieninie, Koninie, Koninie Zachód, Kramsku, Kole, Barłogach i Kłodawie.

Przypomnijmy, że w czasie trwania modernizacji linii kolejowej kursować będzie autobusowa komunikacja zastępcza. 

fot. PKP PLK

Więcej pociągów i krótsza podróż. Korzyści remontu według PKP PLK
Potwierdzenie
Proszę zaznaczyć powyższe pole