Górnik chce wyjść do ludzi. W niedzielę prezentacja drużyny
W najbliższą niedzielę w Centrum Handlowym Ferio odbędzie się prezentacja drużyny Górnika Konin na sezon 2017/2018. – Chcemy wyjść do ludzi – deklaruje Krystian Krysztofowicz, członek zarządu konińskiego klubu.
W najbliższą niedzielę w Centrum Handlowym Ferio odbędzie się prezentacja drużyny Górnika Konin na sezon 2017/2018. – Chcemy wyjść do ludzi – deklaruje Krystian Krysztofowicz, członek zarządu konińskiego klubu.
Prezentacje drużyn w ostatnich latach to stały element w działaniach marketingowych klubów sportowych. Przed każdym sezonem, a często nawet przed startem rundy wiosennej, fani drużyn (nie tylko piłkarskich) mają okazję spotkać się ze swoimi idolami, wziąć udział w konkursach, a przede wszystkim – poczuć się częścią szerszej społeczności, jaką jest klub sportowy. To też świetna okazja dla klubów, by zainteresować sobą potencjalnych nowych kibiców. Stąd prezentacje organizowane w centrach handlowych, gdzie przypadkowych przechodniów nie brakuje.
Trend powstały w rozwiniętych marketingowo klubach w ostatnim czasie zaczął pojawiać się również w niższych ligach. Prezentacje drużyn urządzały już chociażby III-ligowe: Elana Toruń, czy Jarota Jarocin. Przed jakimikolwiek marketingowymi działaniami dzielnie bronił się jednak Górnik Konin. – Klub powinien być również bardziej aktywny w sferze marketingowej – pisaliśmy w podsumowaniu kadencji ustępującego w czerwcu zarządu klubu.
Były jednak czasy, gdy Górnik był niemal marketingowym prymusem. Jeszcze niedawno (ok. lat 2007 – 2010) świetnie działała strona klubowa, prowadzona przez kilkuosobowy zespół redakcyjny. Klub posiadał swojego fotografa, a nawet – telewizję klubową! Archiwalne nagrania ówczesnych AluminiumTV i GórnikKoninTV wciąż oglądać można jeszcze w serwisach Dailymotion i YouTube. To wszystko tworzone było zresztą w czasach, gdy dostęp do sprzętu np. filmowego był o wiele trudniejszy, niż dziś.
Potrzebę powrotu do aktywnych działań marketingowych potwierdzają liczby kibiców na trybunach w ostatnim sezonie. Górnik zawsze szczyci się wysoką, jak na konińskie standardy, frekwencją na swoich trybunach. Po części jest to prawda – kibicowskie hity w postaci meczów z Elaną Toruń, czy KKS 1925 Kalisz potrafią bez większej promocji przyciągnąć na trybuny jednorazowo ponad tysiąc osób. Konińscy fani, jak na standardy III ligi i poziomu zespołu walczącego o utrzymanie, licznie meldują się również na meczach wyjazdowych.
Ale już duża część spotkań w Koninie była oglądana przez niewielką grupę osób. Nowych sympatyków nie przyciągał wyższy poziom ligowy, ani bardziej rozpoznawalni rywale. Dość powiedzieć, że niejednokrotnie frekwencja była niższa, niż podczas walki o mistrzostwo w IV lidze.
Potwierdzają to sami kibice. Na swoim nieoficjalnym serwisie gornik.konin.pl piszą: - Jeśli chodzi o mecze u siebie, od dawna chyba nie byliśmy potentatami w tej dziedzinie, ale wiele osób liczyło, że ranga zawodów w III lidze przyciągnie w końcu trochę ludzi na stadion. Niestety praktycznie tylko dwa razy zebraliśmy się w grupie, której liczebność można było uznać za satysfakcjonującą.
Niska na niektórych meczach frekwencja to nie tylko efekt niskiej pozycji Górnika w tabeli III ligi, czy ciężkich warunków, w których przychodzi czasem oglądać mecze (brak zadaszenia i ogólny zły stan trybun konińskiego stadionu). To również efekt braku wcześniej wspomnianych działań promocyjnych i marketingowych klubu.
Nowy zarząd zdaje się rozumieć tę potrzebę. – Chcemy wyjść do ludzi, do miasta. Nie będziemy ograniczać się do jednorazowej akcji prezentacji pierwszej drużyny – deklaruje Krystian Krysztofowicz, członek zarządu Górnika Konin. I dodaje: - Będą akcje z okazji Dnia Dziecka, Dnia Kobiet, przy współpracy z domami dziecka, czy schroniskami dla zwierząt.
Niedzielna prezentacja pierwszej drużyny może być więc pierwszym krokiem Górnika w kierunku dogonienia dzisiejszych standardów marketingowych i promocyjnych. Skąpy budżet klubu na pewno nie jest pomocny w planowaniu tego typu działań, ale wiele z nich przeprowadzić można niskim kosztem. Wystarczy tylko dobry pomysł lub podpatrzenie sprawdzonych rozwiązań z bogatszych i lepiej zorganizowanych klubów.
Górnik ,,wyjdzie do ludzi” w niedzielę 30 lipca o godz. 16.00 w Centrum Handlowym Ferio. Jak zapowiadają władze klubu, na uczestników spotkania z drużyną czekają ciekawe atrakcje z atrakcyjnymi nagrodami. Klub ufunduje karnety na rundę jesienną oraz gadżety klubowe, do wygrania będzie koszulka Górnika Konin, rozdawane będą również darmowe wejściówki na pierwszy mecz w Koninie.
Wygrać na tych działaniach może również klub – każdy nowy kibic, który zawita na stadion podczas pierwszego spotkania ligowego będzie wymiernym efektem starań nowego zarządu.
Dziękujemy za Twoją obecność. Obserwuj nas w Wiadomościach Google, aby być na bieżąco.