Skocz do zawartości

Prześlij nam swoje filmy, zdjęcia czy tekst. Bądź częścią naszego zespołu. Kliknij tutaj!

LM.plWiadomościKonin. Komisja zaleca więcej rozwagi przy zamawianiu gadżetów

Konin. Komisja zaleca więcej rozwagi przy zamawianiu gadżetów

Dodano: , Żródło: LM.pl
Konin. Komisja zaleca więcej rozwagi przy zamawianiu gadżetów

Radni skontrolowali nieistniejący już wydział promocji i współpracy z zagranicą, który do końca lipca działał w Urzędzie Miejskim w Koninie.

Radni skontrolowali nieistniejący już wydział promocji i współpracy z zagranicą, który do końca lipca działał w Urzędzie Miejskim w Koninie.

Kontrola odbyła się po tym, jak kierowniczka i jej zastępczyni zostały przesłuchane przez Prokuraturę Rejonową w Rypinie w związku z korupcją, której miały się dopuścić urzędniczki. Sprawa dotyczy przyjmowania przez kobiety prezentów w zamian za pomoc w wygraniu przetargu na gadżety. Sprawdzeniem realizacji zamówienia „Otwarty konkurs ofert na wykonanie i dostawę materiałów promocyjnych dla miasta Konina w 2016 roku” zajęła się komisja rewizyjna Rady Miasta Konina.

Wyniki kontroli podczas wczorajszej sesji przedstawił Sławomir Lachowicz.

- Kontrola prowadzona była w określonych okolicznościach. Większość dokumentów zabezpieczyła Prokuratura Rejonowa w Rypinie, a była kierownik wydziału i jej zastępca nie były obecne w pracy z powodu zwolnienia lekarskiego. Mimo takiej sytuacji, w oparciu o dokumenty ustalono między innymi, że konkurs na dostawę materiałów promocyjnych oceniała trzyosobowa komisja w składzie: kierownik, zastępca kierownika i stażystka – czytał radny Lachowicz.

Z protokołu komisji rewizyjnej wynika, że wartość zamówienia na materiały promocyjne dokonana została na podstawie cen z katalogu, a urzędnicy nie wysłali zapytań do potencjalnych oferentów. Ponadto brakowało dokumentów potwierdzających wpis do KRS firmy startującej w konkursie. Kontrola wykazała również, że w ciągu ostatnich lat kwoty przeznaczane na gadżety były coraz większe. W 2014 roku było to ok. 611 106 zł, w 2015 roku – ponad 536 206 zł, a w 2016 roku – 806 091 zł.

- Wzrost kosztów z przygotowaniem tych materiałów promocyjnych prezydenci Konina uzasadniają działaniami miasta związanymi z organizowanymi w Polsce Światowymi Dniami Młodzieży – mówił Lachowicz.

Komisja rewizyjna uznała, że ceny jednostkowe niektórych gadżetów są zbyt wysokie, a zasadność ich zamawiania była co najmniej zastanawiająca.

- Komisja rekomenduje, by kadra zarządzająca i urzędnicy odpowiedzialni za promocję dokonali analizy najczęściej zamawianych gadżetów i zgodnie z procedurami zamówień publicznych nadal organizowali konkurs ofert. Zaleca się jednak większą rozwagę w zamawianiu – czytał w protokole pokontrolnym radny.

Dokument został przekazany na ręce prezydenta Józefa Nowickiego.  

Potwierdzenie
Proszę zaznaczyć powyższe pole