Dzisiaj jest piątek 20 września 2019, imieniny: Eustachego, Filipiny, Faustyny WIADOMOŚCI OGŁOSZENIA (19556) SPORT FORUM FIRMY (5364) PRACA (67) KINA IMPREZY WIDEO
Login:
Hasło:
Przypomnij hasło
zamknij

POGODA

Dziśpogoda
12 / 11oC
Jutropogoda
14 / 10oC
Pojutrzepogoda
19 / 13oC
Pogodę dostarcza twojapogoda.pl

POLECANE:
Szlaban na ryzyko. Warsztaty PKP PLK dla instrukto ... (0)Córka przedwojennego burmistrza Konina w gabinecie ... (4)

Konin. Awaria na przeprawie głównym tematem podczas sesji 

Dodano: 27.09.2017 10:39

Podczas sesji Rady Miasta Konina, prezydent Józef Nowicki, przedstawił radnym szczegółowe informacje o przeprawie. Miasto zleciło ekspertyzę na temat awarii.

Prezydent zaprezentował radnym kalendarium zdarzeń. Przyczyny awarii określi bowiem ekspertyza zlecona zespołowi Politechniki Poznańskiej, pod kierunkiem prof. Arkadiusza Madaja. Prezydent przypomniał, że szczegółowy przegląd przeprawy odbywa się co 5 lat, ostatni był w 2015r. Poza tym, co roku prowadzone są kontrole techniczne wszystkich obiektów mostowych w mieście. I to właśnie w wyniku rutynowego przeglądu technicznego zleconego przez ZDM, stwierdzono awarię na przeprawie.

- Raz na 5 lat prowadzone są szczegółowe przeglądy. Ostatnia kontrola okresowa przeprowadzona została 10 października 2015 roku. Przeprowadziły to osoby z uprawnieniami – przypomniał Józef Nowicki. - Dokonano wówczas oceny stanu technicznego poszczególnych elementów. Cały obiekt oceniony na dobrze. W protokole nie stwierdzono występowania uszkodzeń, które by zagrażały katastrofa budowlaną, obiekt dopuszczono do eksploatacji bez ograniczeń.

Następnie prezydent przywołał tegoroczną kontrolę. - Komisja która sprawdza wszystkie obiekty mostowe w mieście, rozpoczęła od przeprawy przez Wartę. 16 września br o godz. 13.00 Katarzyna Pieczyńska, pracownik zarządu dróg, została poinformowana przez inspektorów o wystąpieniu awarii i konieczności wyłączenia tego obiektu z eksploatacji. Powiadomiony został o tym dyrektor Zarządu Dróg Miejskich, informacja została przekazana prezydentowi. Tego samego dnia o godz. 18.00 spotkałem się z inspektorami. Po wysłuchaniu wszystkich argumentów, zapoznaniu się z dokumentacją fotograficzną, podjąłem decyzję o tym, by przeprawę z eksploatacji wyłączyć – powiedział Józef Nowicki. - ZDM podjął odpowiednie czynności i 16 września o godz. 23.15 przeprawa została wyłączona po jednej stronie z użytkowania. Taka decyzja wywoływała określone negatywne następstwa Na 17 września o 14.00 zwołałem posiedzenie sztabu kryzysowego. 

18 września o awarii powiadomiliśmy wojewódzkiego inspektora nadzoru budowlanego. Poprosiłem o spotkanie przewodniczących klubów radnych i radnych niezależnych, poinformowałem o aktualnej sytuacji. Zostały bowiem określone złe stany techniczne niektórych elementów sprężających

19 września przedstawiciele wojewódzkiego inspektora nadzoru budowlanego dokonali kontroli estakady nr 5 od strony wschodniej, dotkniętej awarią, poinformowano o tym konsorcjum budowlane. Miasto zleciło wykonanie ekspertyzy prof. Arkadiuszowi Madajowi.

21 września zmiana organizacji ruchu, na zachodniej nitce estakady uruchomiono ruch w dwóch kierunkach. O godz. 18.00 nitka oddana do eksploatacji i do dzisiaj ruch się tam odbywa.

25 września kolejna kontrola wojewódzkiego inspektora nadzoru budowlanego, która objęła zachodnią nitkę, oczekujemy na protokół z tej kontroli. Wstępne czynności do ekspertyzy, która wskaże zakres awarii, elementy, które zostały uszkodzone, zakres robót niezbędnych do wykonania by awarię usunąć.

26 września, wizji na estakadzie wschodniej dokonali przedstawiciele projektanta i wykonawców. Wiadomo, że mamy do czynienia z przerwaniem kabla sprężającego, a konstrukcja utrzymuje się na jednym kablu.

 

  • 1506504456-nmkq97-kabel.png
  • 1506512611-iiedg5-3.png
  • 1506512611-lfxw3v-1.png

autor: Anna Pilarska

e-mail: a.pilarska@firma.lm.pl

Chcesz nas zainteresować tematem? Czekamy na sygnały/materiały. Piszcie na alert@lm.pl.

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

KOMENTOWAĆ MOGĄ TYLKO OSOBY ZALOGOWANE

max 1000 znaków (0)
max 28 znaków (0)

Twój komentarz może zostać przeczytany przez tysiące osób. Wydawca portalu LM.pl spółka LM LOKALNE MEDIA Sp. z o.o. nie bierze odpowiedzialności za jego treść. Komentarze zniesławiające lub mogące naruszać dobra osobiste osób trzecich grożą odpowiedzialnością karną i cywilną. Osoby pokrzywdzone mogą skutecznie dochodzić swoich praw w organach ścigania i w sądach. Zgodnie z ust. 16 Regulaminu Twój komentarz może zostać opublikowany nie tylko na tej stronie, ale również w innych mediach.
Komentarze nie na temat są usuwane.

POPULARNE KOMENTARZE

Trzeba przyznać że tam gdzie PO SLD tam wszystko się cofa w rozwoju i wymiera.
Dodano: 27.09.2017 12:06    Przez: ~vfds
10 lat i ruina,żelazny most stoi od 1946 roku,budowany w biedzie i za komuny a stoi.Tuż po otwarciu już asfalt był pofałdowany jak tarka do bielizny,dziury w asfalcie pojawiły się już po dwóch latach,ktoś dobrze napisał że gdyby nie żelazny to trzeba by wpław przez Wartę się przeprawiać.Strach codziennie z dziećmi jeździć przeprawą bo nie wiadomo czy się nie przewróci za moment,nikt nie przewidział że codzienne korki o 8.00 rano i 15.00 obciążają przeprawę dziesięciokrotnie bardziej niż wyliczenia projektu (30 TIR-ów plus 70 osobowych) .Ciekaw jestem kto Nam zagwarantuje bezpieczeństwo pozostawionej części przeprawy.Tragedia to będzie zimą jak TIR-y będą pędzić po nitce przeprawy i dojdzie do jakiegoś nieszczęścia,natychmiast zamknąć dla TIR-ów przeprawę.
Dodano: 27.09.2017 15:57    Przez: ~wkurzony
W tym mieście niedługo wszystko sie zawali Co z geotermia konińska ? Gdzie te baseny i cieplik dla miasta co ? Koło,Swarzędz dostały pieniądze na odwierty u nas jak zwykle duzo szumu i nic po za tym. Żal patrzeć jak to miasta umiera po 2020r nic nie zostanie poza nazwa.
Dodano: 27.09.2017 11:34    Przez: ~?????
Kolejny dzień tłumaczeń czemu.w Koninie jest taka dziadowszczyzna. Emeryci na emerytury, ilu was grzeje stolki w um, 100, 200 ?
Dodano: 27.09.2017 11:18    Przez: ~Young power
Kabel wewnątrz skrzyni, a nie zalany w betonie, więc być może obędzie się bez rozbiórki mostu i uda to się jakoś naprawić.
Dodano: 27.09.2017 12:44    Przez: ~ax

KOMENTARZE

Zdarza sie..
Dodano: 27.09.2017 11:06    Przez: ~Van
Kabel jeden pękł był? Tylko jeden?
Dodano: 27.09.2017 12:32    Przez: ~pol
Ważne że guma nie pękła bo by było zamiecione
Dodano: 27.09.2017 16:50    Przez: ~Pn
Ciekawe o czym dotychczas panowie i panie na sesjach debatowali
Dodano: 27.09.2017 22:53    Przez: ~Hf
ocho.mmm w końcu pokazali te uszkodzenia
Dodano: 27.09.2017 11:16    Przez: ~oj
Kolejny dzień tłumaczeń czemu.w Koninie jest taka dziadowszczyzna. Emeryci na emerytury, ilu was grzeje stolki w um, 100, 200 ?
Dodano: 27.09.2017 11:18    Przez: ~Young power
a ty na leczenie bo tylko dziamgasz a nie wiesz o co chodzi
Dodano: 27.09.2017 11:59    Przez: ~mmm
Zdarza się, gdyż zaprojektowano zbyt małą nośność mostu w stosunku do potrzeb.
Dodano: 27.09.2017 11:21    Przez: ~Qń
A tu już 21wiek a nie 1980rok.
Dodano: 27.09.2017 22:55    Przez: ~Al
W tym mieście niedługo wszystko sie zawali Co z geotermia konińska ? Gdzie te baseny i cieplik dla miasta co ? Koło,Swarzędz dostały pieniądze na odwierty u nas jak zwykle duzo szumu i nic po za tym. Żal patrzeć jak to miasta umiera po 2020r nic nie zostanie poza nazwa.
Dodano: 27.09.2017 11:34    Przez: ~?????
Oflrywki fo tego dopisz.
Dodano: 27.09.2017 12:15    Przez: ~Pn
Trzeba przyznać że tam gdzie PO SLD tam wszystko się cofa w rozwoju i wymiera.
Dodano: 27.09.2017 12:06    Przez: ~vfds
Kabel wewnątrz skrzyni, a nie zalany w betonie, więc być może obędzie się bez rozbiórki mostu i uda to się jakoś naprawić.
Dodano: 27.09.2017 12:44    Przez: ~ax
Tak,te "parę " kilo kabla wniesiesz na plecach i jedną ręką podnosząc przęsło ,naciągniesz kabel i zaciśniesz.Spoko,dasz radę.Takie tam sprężanie....
Dodano: 27.09.2017 20:21    Przez: ~Lipka
Trzeba mieć świadomość ze ten kabel jest pod mostem w pomieszczeniu dylatacyjnym ciągnącym się przez cały most (prawie bo środek jest zawieszony na kablach do górnego wyciągu) dzięki czemu most sobie pracuje na boki do pewnych wyliczonych granic. Więc nie przejmuj się nie twój łebski chtary jest od tego jak oni go wymienią są do tego narzędzia. Jednak faktem jest to ze projektant mógł przewidzieć tą sytuacje zawyżając nośność mostu na parę lat w przód.
Dodano: 28.09.2017 10:15    Przez: ~Quazor
Cały most trzyma tylko osłonka pcv? zajebista to ci jest osłonka. Producent tej "pecevałki" powinien dostać Nobla... na wszelki wypadek od dzisiaj przechodzę Wartę w bród pieszo z rowerem na plecach... alleluja i trzymaj Boże pieczę na budowniczymi... tak na moje oko to takich kabli powinno być co najmniej kilka - ze 4-6 sztuk... projekt przewidywał może taką ilość, ale jak to w budowie... reszta się zawieruszyła, zamontowano to co było/zostało...z czasem wyjdą inne smaczki tej zawyżonej astronomicznie przeprawy. Miała kosztować 150 milionów a wydano cirka ze 300 ? A ile nowych domostw przy okazji powstało? nikt tego nie zliczy...
Dodano: 27.09.2017 12:57    Przez: ~simon39
Twoje oko dyletanta, regułą są dwa.
Dodano: 27.09.2017 13:28    Przez: ~dvt
Dokładnie - dyletancja i głupota społecznych obserwatorów jest porażająca.
Dodano: 27.09.2017 15:00    Przez: ~Duda
Dla zainteresowanych tematem:
Dodano: 27.09.2017 15:12    Przez: ~Molo
10 lat i ruina,żelazny most stoi od 1946 roku,budowany w biedzie i za komuny a stoi.Tuż po otwarciu już asfalt był pofałdowany jak tarka do bielizny,dziury w asfalcie pojawiły się już po dwóch latach,ktoś dobrze napisał że gdyby nie żelazny to trzeba by wpław przez Wartę się przeprawiać.Strach codziennie z dziećmi jeździć przeprawą bo nie wiadomo czy się nie przewróci za moment,nikt nie przewidział że codzienne korki o 8.00 rano i 15.00 obciążają przeprawę dziesięciokrotnie bardziej niż wyliczenia projektu (30 TIR-ów plus 70 osobowych) .Ciekaw jestem kto Nam zagwarantuje bezpieczeństwo pozostawionej części przeprawy.Tragedia to będzie zimą jak TIR-y będą pędzić po nitce przeprawy i dojdzie do jakiegoś nieszczęścia,natychmiast zamknąć dla TIR-ów przeprawę.
Dodano: 27.09.2017 15:57    Przez: ~wkurzony
1 z 2
12>>

NAJPOPULARNIEJSZE WIDEO

UWAGA
zamknij

Próbujesz wgrać za duże zdjęcie.

Wgrywane zdjęcie nie może być większe niż 500 kB.
Spróbuj zmniejszyć zdjęcie jakimś darmowym programem np. dostępnym w systemie Windows programem Paint lub skorzystaj ze strony internetowej: zmniejszacz.pl.
Jeżeli tego nie zrobisz, ogłoszenie zostanie dodane bez zdjęć. Będziesz je mógł dodać później.