Przy stacji Konin stoją ściany nowego peronu. Kładą też nowe tory
Przy konińskim dworcu trwa budowa nowych peronów. Na trzech odcinkach linii E-20 demontowane są też stare elementy torów i montowane są nowe.
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. Informują, że w przebudowę linii na odcinku Warszawa – Poznań zaangażowanych jest około 800 osób i 400 maszyn oraz pojazdów. Na 130 kilometrowym odcinku pomiędzy stacjami Swarzędz – Koło (w tym Konin), zdemontowano już ponad 40 km starych torów. Między Koninem, a Podstolicami zdjęta została sieć trakcyjna na dwóch torach, a pomiędzy Podstolicami i Swarzędzem, na jednym torze. Na odcinku Konin – Swarzędz ustawionych zostało już ponad 700 nowych słupów sieci trakcyjnej, a na odcinku Cienin – Konin, ułożono nowe tory.
- W pracach obejmujących różne branże wykonawca angażuje koparki, walce, betoniarki, pociągi sieciowe, palownice, oczyszczarkę i samochody ciężarowe. Przygotowane są podkłady i szyny potrzebne do przebudowy modernizowanego odcinka – informuje Zbigniew Wolny z zespołu prasowego PKP PLK S.A.
Na modernizowanej linii kolejowej zmienią się również stacje. W Koninie stoją już ściany nowego peronu. Ułożone są również tory. Jak podkreśla Wolny, trwają prace przy remoncie przejścia podziemnego, które zapewni wygodny i bezpieczny dostęp na perony. Inwestycja ma zakończyć się do czerwca 2019 roku.
Dziękujemy za Twoją obecność. Obserwuj nas w Wiadomościach Google, aby być na bieżąco.