Dzisiaj jest sobota 18 sierpnia 2018, imieniny: Heleny, Bronisława, Ilony WIADOMOŚCI OGŁOSZENIA (21893) SPORT FORUM FIRMY (5207) PRACA (74) KINA IMPREZY WIDEO
Login:
Hasło:
Przypomnij hasło
zamknij

POGODA

Dziśpogoda
22 / 19oC
Jutropogoda
25 / 19oC
Pojutrzepogoda
27 / 21oC
Pogodę dostarcza twojapogoda.pl

POLECANE:
PiS Konin zniesmaczony akcją. Wziął czy nie wziął? ... (154)83-latek przewrócił się na rowerze. Nie miał siły ... (19)

Mamy przeprawę z przeprawą. Jak długo jeszcze będzie zamknięta?

Dodano: 15.01.2018 17:37

- Mamy przeprawę z przeprawą, ale mam nadzieję, że będzie happy end – powiedział Józef Nowicki, prezydent Konina podczas rozmowy na temat dalszych losów zamkniętej w części Trasy Bursztynowej.

Awaria kabla sprężającego doprowadziła do zamknięcia 16 września 2017 roku części Trasy Bursztynowej w Koninie. Z ekspertyzy, którą na zlecenie miasta przeprowadził zespół profesora Arkadiusza Madaja z Politechniki Poznańskiej, wynika, że przyczyną awarii były błędy wykonawcze powstałe na etapie budowy. - Ekspertyza potwierdziła bowiem, że projekt dokumentacji wykonawczej przeprawy nie zawierał błędów, które mogłyby spowodować tego typu awarię. Dokumentacja zamienna, nie została także zakwestionowana. Jest w ekspertyzie, że eksploatacja przeprawy przez Wartę odbywała się w sposób zgody z wymogami prawa i wszystkie czynności kontrolne w okresach 5-letnich, jak i każdego roku były zgodne z przepisami, nie ma żadnych elementów związanych z eksploatacją przeprawy, które miałyby wpłynąć na wystąpienie tej awarii – powiedział na wstępie prezydent. - Bezspornie natomiast zostało dowiedzione, że przyczyną zerwania kabla była korozja występująca na odcinku 3,6 m. Doszło do zerwania kabla w wyniku wżerów korozyjnych, które spowodowane były niewłaściwym wykonawstwem robót podczas sprężania tego kabla, kiedy był budowany most. Przyczyną wystąpienia tej korozji było niewłaściwe wykonanie montażu kabla sprężającego.

Teraz firma na własny koszt dokonuje usunięcia tej awarii, wyjęcia zerwanego kabla i zamontowanie nowego kabla. - Firma wykonuje czynności od kilku tygodni i są określone kłopoty, które biorą się z tego, że to, co miało trzymać w tym kablu to puściło i się zerwało, a to, co teraz powinno puścić to trzyma i nie można tego zdemontować. Nie można żadną siłą go wymontować, firma stosuje nowoczesne technologie, aby się udało. Spodziewamy się, że za tydzień, dwa, ten kabel zostanie zdemontowany. Wtedy firma przystąpi do montażu nowego kabla. Na montaż nowego kabla będzie sporządzona nowa dokumentacja i projekt będzie możliwy do realizacji, jeżeli zatwierdzi to profesor A. Madaj - mówi J. Nowicki. 

Ponieważ całość kabli na przeprawie była montowana tą samą metoda, prezydent postawił wymóg, aby przebadać wszystkie kable na przeprawie i złożyć pisemne oświadczenie, że są przydatne do pełnej eksploatacji. - To nie wiąże się z dalszym zamknięciem przeprawy. Można to sprawdzać przy pełnym ruchu na przeprawie – mówi J. Nowicki. - Jeśli kabel zostanie wymieniony to będzie zgoda aby przywrócić całkowitą eksploatację przeprawy przez Wartę. Potem będziemy czekać na wyniki badania pozostałych kabli i w zależności od tego, jakie będą, trzeba będzie podejmować jakieś kroki naprawcze albo uznać że te kable są w dobrym stanie. Stan przeprawy zaskoczył przede wszystkim projektantów i wykonawców. Wynika, z ekspertyzy wynika, że istotne czynności zostały wykonane w sposób niezgodny ze sztuką, niestaranny albo nawet niechlujny. Te kable sprężające są bowiem głównym urządzeniem, które zapewnia przejmowanie mechanicznych drgań związanych z eksploatacją, to one utrzymują całą konstrukcję.

- Jeżeli okazałoby się, że w ciągu tygodnia uszkodzony kabel zostanie zdemontowany, to zgodnie z oświadczeniem firmy Freyssinet, montaż nowego kabla potrwa najdłużej tydzień – kontynuuje Józef Nowicki. – Do końca tego tygodnia firma przedstawi nam szczegółowy harmonogram tych prac. Będziemy oczekiwać, że to zostanie dotrzymane. 10 lat temu nie miałem nic wspólnego z tym, kto wykonywał prace i jak to było nadzorowane. Przypadło mnie, aby to, co zostało spartaczone, teraz przywrócić do pełnej zdolności.

- Przeprawa nie będzie rozbierana -  dementuje plotki J. Nowicki. - Można spokojnie jeździć, byle nie przekraczać podwójnej ciągłej linii i nie wyprzedzać, jak to ostatnio miało miejsce. Problem jest niebagatelny, musimy go rozwiązać jak najszybciej, ale nie dajmy się zwariować.

Mamy przeprawę z przeprawą. Jak długo jeszcze będzie zamknięta?
Slajd 1/12

Mamy przeprawę z przeprawą. Jak długo jeszcze będzie zamknięta?

slajd 1 z 12

- Mamy przeprawę z przeprawą, ale mam nadzieję, że będzie happy end – powiedział Józef Nowicki, prezydent Konina podczas rozmowy na temat dalszych losów zamkniętej w części Trasy Bursztynowej.

Mamy przeprawę z przeprawą. Jak długo jeszcze będzie zamknięta?

slajd 2 z 12

- Mamy przeprawę z przeprawą, ale mam nadzieję, że będzie happy end – powiedział Józef Nowicki, prezydent Konina podczas rozmowy na temat dalszych losów zamkniętej w części Trasy Bursztynowej.

Mamy przeprawę z przeprawą. Jak długo jeszcze będzie zamknięta?

slajd 3 z 12

- Mamy przeprawę z przeprawą, ale mam nadzieję, że będzie happy end – powiedział Józef Nowicki, prezydent Konina podczas rozmowy na temat dalszych losów zamkniętej w części Trasy Bursztynowej.

Mamy przeprawę z przeprawą. Jak długo jeszcze będzie zamknięta?

slajd 4 z 12

- Mamy przeprawę z przeprawą, ale mam nadzieję, że będzie happy end – powiedział Józef Nowicki, prezydent Konina podczas rozmowy na temat dalszych losów zamkniętej w części Trasy Bursztynowej.

Mamy przeprawę z przeprawą. Jak długo jeszcze będzie zamknięta?

slajd 5 z 12

- Mamy przeprawę z przeprawą, ale mam nadzieję, że będzie happy end – powiedział Józef Nowicki, prezydent Konina podczas rozmowy na temat dalszych losów zamkniętej w części Trasy Bursztynowej.

Mamy przeprawę z przeprawą. Jak długo jeszcze będzie zamknięta?

slajd 6 z 12

- Mamy przeprawę z przeprawą, ale mam nadzieję, że będzie happy end – powiedział Józef Nowicki, prezydent Konina podczas rozmowy na temat dalszych losów zamkniętej w części Trasy Bursztynowej.

Mamy przeprawę z przeprawą. Jak długo jeszcze będzie zamknięta?

slajd 7 z 12

- Mamy przeprawę z przeprawą, ale mam nadzieję, że będzie happy end – powiedział Józef Nowicki, prezydent Konina podczas rozmowy na temat dalszych losów zamkniętej w części Trasy Bursztynowej.

Mamy przeprawę z przeprawą. Jak długo jeszcze będzie zamknięta?

slajd 8 z 12

- Mamy przeprawę z przeprawą, ale mam nadzieję, że będzie happy end – powiedział Józef Nowicki, prezydent Konina podczas rozmowy na temat dalszych losów zamkniętej w części Trasy Bursztynowej.

Mamy przeprawę z przeprawą. Jak długo jeszcze będzie zamknięta?

slajd 9 z 12

- Mamy przeprawę z przeprawą, ale mam nadzieję, że będzie happy end – powiedział Józef Nowicki, prezydent Konina podczas rozmowy na temat dalszych losów zamkniętej w części Trasy Bursztynowej.

Mamy przeprawę z przeprawą. Jak długo jeszcze będzie zamknięta?

slajd 10 z 12

- Mamy przeprawę z przeprawą, ale mam nadzieję, że będzie happy end – powiedział Józef Nowicki, prezydent Konina podczas rozmowy na temat dalszych losów zamkniętej w części Trasy Bursztynowej.

Mamy przeprawę z przeprawą. Jak długo jeszcze będzie zamknięta?

slajd 11 z 12

- Mamy przeprawę z przeprawą, ale mam nadzieję, że będzie happy end – powiedział Józef Nowicki, prezydent Konina podczas rozmowy na temat dalszych losów zamkniętej w części Trasy Bursztynowej.

następny slajdpoprzedni slajd

autor: Anna Pilarska

e-mail: a.pilarska@firma.lm.pl

Chcesz nas zainteresować tematem? Czekamy na sygnały/materiały. Piszcie na alert@lm.pl.

Czytaj więcej na temat:przeprawa,   awaria na przeprawie,   kabel sprężający,   J. Nowicki,   awaria kabla,  

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

max 1000 znaków (0)
max 28 znaków (0)

Twój komentarz może zostać przeczytany przez tysiące osób. Wydawca portalu LM.pl spółka LM LOKALNE MEDIA Sp. z o.o. nie bierze odpowiedzialności za jego treść. Komentarze zniesławiające lub mogące naruszać dobra osobiste osób trzecich grożą odpowiedzialnością karną i cywilną. Osoby pokrzywdzone mogą skutecznie dochodzić swoich praw w organach ścigania i w sądach. Zgodnie z ust. 16 Regulaminu Twój komentarz może zostać opublikowany nie tylko na tej stronie, ale również w innych mediach.

POPULARNE KOMENTARZE

To jest najlepsze ,aż się uśmiałem ,,kłopoty, które biorą się z tego, że to, co miało trzymać w tym kablu to puściło i się zerwało, a to, co teraz powinno puścić to trzyma i nie można tego zdemontować,, . Proponuję nowy kabel zamontować według tej metody co powyżej.
Dodano: 15.01.2018 18:21    Przez: ~emigrant
No to cała płyta do wymiany! Tym, co nie kumają o co chodzi tłumaczę w krótkich słowach: stalowe kable sprężające umieszcza się w plastikowej osłonie/rurze, do której tłoczy się pod ciśnieniem beton, który musi wypełnić wszelkie szczeliny między kablami (to jest zabezpieczenie przed korozją). Końce kabli kotwiczy się po dwóch stronach płyty, dzięki temu przenoszą one naprężenia związane z ruchem pojazdów. Z ekspertyzy wynika, że w rurze były pęcherze powietrza, a beton był ch... jakości i się pokruszył, w związku z tym wilgoć dobrała się do stalowych kabli (nie jest to stal nierdzewna) i rdza je przeżarła. Winien tej fuszery jest wykonawca. Teraz trwają korowody, jak niskim kosztem wyrwać zardzewiałe kable i wprowadzić nowe. Tego nie da się zrobić. Trzeba wymienić całość.
Dodano: 15.01.2018 21:50    Przez: ~engeneer
Prezydencie, zabierz swoich zastepcow i kierowników i skończcie męczyć mieszkańcow.
Dodano: 15.01.2018 19:31    Przez: ~Tyfus
Klakiery z urzędu w akcji komentowania. Człowieku jeśli taka inwestycja wali się po 10latach to znaczy że nadzór nad tą inwestycją był nieprawidłowy lub w ogóle go nie było. I pełna odpowiedzialność ponosi za to miasto jednostki miejskie i instytucje które nadzorywaly ta budowle. To nie drewniana altana na bulwarze a kluczowa drogą miejska za ponad 200mln złotych.
Dodano: 15.01.2018 20:28    Przez: ~do antytrolla
to jest ta ekspertyza, za która czekano ponad pol roku?czyli kirdy bedzie przeprawa oddana? 2 tygodnie? ogolnie zenada te wyjasnienia. o wszystkim i o niczym
Dodano: 15.01.2018 18:05    Przez: ~zdumiony

KOMENTARZE

to jest ta ekspertyza, za która czekano ponad pol roku?czyli kirdy bedzie przeprawa oddana? 2 tygodnie? ogolnie zenada te wyjasnienia. o wszystkim i o niczym
Dodano: 15.01.2018 18:05    Przez: ~zdumiony
Moze tlumaczono ją na 200 innych języków?jak ekspertyza trwała 4miesiace to wymiana potrwa z cztery lata
Dodano: 15.01.2018 19:04    Przez: ~Zdecydowanie za długo
No to cała płyta do wymiany! Tym, co nie kumają o co chodzi tłumaczę w krótkich słowach: stalowe kable sprężające umieszcza się w plastikowej osłonie/rurze, do której tłoczy się pod ciśnieniem beton, który musi wypełnić wszelkie szczeliny między kablami (to jest zabezpieczenie przed korozją). Końce kabli kotwiczy się po dwóch stronach płyty, dzięki temu przenoszą one naprężenia związane z ruchem pojazdów. Z ekspertyzy wynika, że w rurze były pęcherze powietrza, a beton był ch... jakości i się pokruszył, w związku z tym wilgoć dobrała się do stalowych kabli (nie jest to stal nierdzewna) i rdza je przeżarła. Winien tej fuszery jest wykonawca. Teraz trwają korowody, jak niskim kosztem wyrwać zardzewiałe kable i wprowadzić nowe. Tego nie da się zrobić. Trzeba wymienić całość.
Dodano: 15.01.2018 21:50    Przez: ~engeneer
wreszcie słowa inżyniera, to wyjaśniałoby dziwaczne okrągłe gadanie o przyczynie, czyli jak to powiedzieć aby nic nie powiedzieć: "to, co miało trzymać w tym kablu to puściło i się zerwało, a to, co teraz powinno puścić to trzyma i nie można tego zdemontować"
Dodano: 15.01.2018 22:16    Przez: ~mgr
Ty się martw kiedy padnie kolejny kabel. Bo jest na to spora szansa. Montaż nowego tydzień a usunięcie starego pół roku! Wszystikim na ochłodę ducha podam, że za klapę odpowiada Freissent (ci co za darmo naprawiają) made in France. Dziś The Wall Street Journall opisuje dumę Niemiec, taka fregata co miała kosztować 700 mln Euro a kosztuje 3 mld, jest bezbronna i nie będą zamawiać kolejnych 4. W sumie racja bo marynarzy brak i Niemcy na 6 okrętów podwodnych mają załogi do 3. Aferę spalin VW każdy zna. Zatem nie wszystko złote co się świeci i nie patrzcie tak z zazdrością na "zachodnie".
Dodano: 16.01.2018 00:54    Przez: ~Lo
Podobno most ma dużą wadę konstrukcyjną i są słuchy że nie powinien być w ogóle dopuszczony do użytkowania. Mówi się że powinien być w części nawet rozebrany i postawiony na nowo. Tak że nawet jak wymienią co maja wymienić to i tak za jakiś czas trzaśnie znowu. Pozdrawiam mieszkańców i władzę która za to odpowiada.
Dodano: 16.01.2018 09:34    Przez: ~NEWS
To jest najlepsze ,aż się uśmiałem ,,kłopoty, które biorą się z tego, że to, co miało trzymać w tym kablu to puściło i się zerwało, a to, co teraz powinno puścić to trzyma i nie można tego zdemontować,, . Proponuję nowy kabel zamontować według tej metody co powyżej.
Dodano: 15.01.2018 18:21    Przez: ~emigrant
Mamy następny problem. W tej chwili auta jeżdżą jedna nitką druga jest nieczynna. W tej użytkowanej szybciej zużywa się nawierzchnia. Więc jak już kabel będzie ok i otworzą ta nieczynna nitkę ta będzie musiała być zamknięta z powodu większego zużycia niż powinno
Dodano: 16.01.2018 11:19    Przez: ~Lejdi
Ekspertyza jak na profesora politechniki poznańskiej bardzo ale to bardzo cieniutka, zero wyliczeń tylko teoria i kilka fotek. Jeśli chodzi o korozję to nie róbmy jaj, kilka plam na kablu jakby któryś z budowlańców podczas montażu naszczał i to wszystko. W związku z powyższym mam pytanie do prezydenta Nowickiego, ile ta ekspertyza kosztowała i czy jest Pan prezydent zadowolony z niej?
Dodano: 15.01.2018 18:29    Przez: ~mgr inż.
Bardzo zadowolony.
Dodano: 15.01.2018 18:37    Przez: ~inż
Ekspertyza ma ponad 50 stron. Ogarnij się proszę zanim komentujesz i posłuchaj wywiadu.
Dodano: 15.01.2018 19:01    Przez: ~plisss
Nie prościej by było zamknąć urzędników co przyjęli projekt?
Dodano: 15.01.2018 18:33    Przez: ~Qń
Kto nadzorował,kto robił odbiór techniczny?
Dodano: 15.01.2018 19:06    Przez: ~Olo
Ano tak to jest jak stoly grzeją po znajomosci. Cos jak obecni Pisiewicze w calym kraju.
Dodano: 15.01.2018 22:28    Przez: ~Pn
Urzędnicy wzięli nagrody za swoją pracę.
Dodano: 16.01.2018 09:55    Przez: ~912
Prościej ale bez sensu. Co ma urzędnik do partaniny wykonawcy??? Ma sprawdzać kable pod mostem? Wykonawca zawalił i teraz naprawi, tak to powinno działać w normalnym kraju, nie?
Dodano: 16.01.2018 13:49    Przez: ~polakos
Puście ekipę ze starych RMów to wymienią ten kabel jutro do południa!😂
Dodano: 15.01.2018 18:34    Przez: ~KWB Konin pracownik
O Panie Boże uchowaj, tylko nie to. Wy byście chcieli za tą usługę zaraz na emeryturę iść.
Dodano: 16.01.2018 01:52    Przez: ~miki
Skoro montaż był nieprofesjonalnie wykonany to kto był inspektorem nadzoru ze strony Inwestora? Podziwiam szczerość wypowiedzi:"kłopoty, które biorą się z tego, że to, co miało trzymać w tym kablu to puściło i się zerwało, a to, co teraz powinno puścić to trzyma i nie można tego zdemontować" Powodzenia przy montażu nowego kabla. Cały Konin trzyma kciuki.
Dodano: 15.01.2018 18:39    Przez: ~mik
Prezydencie, zabierz swoich zastepcow i kierowników i skończcie męczyć mieszkańcow.
Dodano: 15.01.2018 19:31    Przez: ~Tyfus
Przeczytałem ekspertyzę pana dr. hab. inż. i bardzo się ubawiłem. Rdza nie zerwała kabla a ponadnormatywne naprężenia. Skąd takie naprężenia a to korki TIRÓW czekających na zjazd z przeprawy. Błąd jest w projekcie ale zjazdu z przeprawy. Rondo wstrzymuje ruch i tu jest wina władz miasta. Panie Nowicki jedź pan i zobacz gdzie się korkuje Konin na pewno nie na skrzyżowaiu warszawkiej. Takie estakady jakie projektujecie na warzszawkiej z europejską powinny być na poznńskiej zamiast ronda.
Dodano: 15.01.2018 19:35    Przez: ~dobry
No to Nowicki wpadłeś! I nawet nie wiesz gdzie w swojej wypowiedzi.
Dodano: 15.01.2018 20:03    Przez: ~ktm
Do tej wioski gdzie mlodzi wyjezdzaja,juz nikt nie, jezdzi no chyba,ze ma po drodze do Lichenia,przeciez to dziura !
Dodano: 15.01.2018 20:31    Przez: ~Nela
I Ty nie przyjeżdzaj wieśniaczko, nie przyjeżdzaj do szkoły, do lekarza, do żadnego urzędu, a jeśli już byś była zmuszona przyjechać do naszego pięknego miasta, to przynajmniej się umyj.
Dodano: 16.01.2018 09:09    Przez: ~Mieszkaniec
Piekne miasto,ty chyba nie widziales pieknego miasta,juz dawno z tej wsi sie wyprowadzilismy ! w inne lepsze miejsce i naprawde pieknego miasta w wlkp i nie jest to Poznan,w Koninie jest najgorzej w wlkp,miasto nie ciekawe !
Dodano: 16.01.2018 10:15    Przez: ~Nela
1 z 4
1234>>

NAJPOPULARNIEJSZE WIDEO

UWAGA
zamknij

Próbujesz wgrać za duże zdjęcie.

Wgrywane zdjęcie nie może być większe niż 500 kB.
Spróbuj zmniejszyć zdjęcie jakimś darmowym programem np. dostępnym w systemie Windows programem Paint lub skorzystaj ze strony internetowej: zmniejszacz.pl.
Jeżeli tego nie zrobisz, ogłoszenie zostanie dodane bez zdjęć. Będziesz je mógł dodać później.