Dzisiaj jest wtorek 23 października 2018, imieniny: Marleny, Seweryna, Odylii WIADOMOŚCI OGŁOSZENIA (20958) SPORT FORUM FIRMY (5247) PRACA (59) KINA IMPREZY WIDEO
Login:
Hasło:
Przypomnij hasło
zamknij

POGODA

Dziśpogoda
10 / 8oC
Jutropogoda
8 / 5oC
Pojutrzepogoda
12 / 7oC
Pogodę dostarcza twojapogoda.pl

PILNE:

IMGW: Silny wiatr z prędkością do 40 km/h z porywymi do 90 km/h

Polecamy:

Konin. Porozumienie trzech. Pierwszy krok do budowy terminala

Dodano: 19.01.2018 14:14

Przedstawiciele PKP, miasta Konin i Wielkopolskiego Centrum Logistycznego, podpisali list intencyjny o współpracy przy realizacji projektu logistycznego.

To pierwszy krok w kierunku budowy terminala intermodalnego zlokalizowanego w Koninie. Kolejowa spółka dysponuje w tym mieście ok. 4,8-hektarową nieruchomością, która spełnia wszelkie warunki, aby terminal mógł powstać. - Cieszę się, że po 10 latach wracamy do tematu budowy w Koninie kolejowego terminala intermodalnego – powiedział Józef Nowicki, prezydent Konina. - Dziś nasze miasto jest w zupełnie innym miejscu, bo posiada uzbrojone i skomunikowane tereny inwestycyjne. To również kolejny impuls rozwojowy dla miasta.

- PKP angażuje się w rozwój kolejowych przewozów towarowych. Zależy nam na budowie łańcuchów dostaw, które będą opierały się o przyjazne środowisku formy transportu - powiedział Mirosław Antonowicz, członek zarządu PKP. - Chcemy wspierać rozwój przewozów intermodalnych. Powinny powstawać terminale przy głównych szlakach transportowych, a Konin jest położony przy głównym szlaku łączącym Zachód ze Wschodem. Miasto ma potencjał, centrum ma potencjał, a PKP chce ten potencjał wspierać.

Zakres współpracy przy tym projekcie został określony w podpisanym liście intencyjnym. Zgodnie z jego zapisami, Wielkopolskie Centrum Logistyczne Konin – Stare Miasto deklaruje udział finansowy w planowanej inwestycji. Miasto zobowiązało się aktywnie wspierać w zakresie uzyskania niezbędnych pozwoleń i decyzji, zapewnienia optymalnego połączenia terminala z jego otoczeniem komunikacyjnym oraz promowania ekologicznych form transportu.

- To drugie podejście jest zbieżne z czasem, który wymusza bardziej intensywne działania – podsumował Tomasz Kowalewski, prezes WCL Konin – Stare Miasto. 

Konin. Porozumienie trzech. Pierwszy krok do budowy terminala
Slajd 1/13

Konin. Porozumienie trzech. Pierwszy krok do budowy terminala

slajd 1 z 13

Przedstawiciele PKP, miasta Konin i Wielkopolskiego Centrum Logistycznego, podpisali list intencyjny o współpracy przy realizacji projektu logistycznego.

Konin. Porozumienie trzech. Pierwszy krok do budowy terminala

slajd 2 z 13

Przedstawiciele PKP, miasta Konin i Wielkopolskiego Centrum Logistycznego, podpisali list intencyjny o współpracy przy realizacji projektu logistycznego.

Konin. Porozumienie trzech. Pierwszy krok do budowy terminala

slajd 3 z 13

Przedstawiciele PKP, miasta Konin i Wielkopolskiego Centrum Logistycznego, podpisali list intencyjny o współpracy przy realizacji projektu logistycznego.

Konin. Porozumienie trzech. Pierwszy krok do budowy terminala

slajd 4 z 13

Przedstawiciele PKP, miasta Konin i Wielkopolskiego Centrum Logistycznego, podpisali list intencyjny o współpracy przy realizacji projektu logistycznego.

Konin. Porozumienie trzech. Pierwszy krok do budowy terminala

slajd 5 z 13

Przedstawiciele PKP, miasta Konin i Wielkopolskiego Centrum Logistycznego, podpisali list intencyjny o współpracy przy realizacji projektu logistycznego.

Konin. Porozumienie trzech. Pierwszy krok do budowy terminala

slajd 6 z 13

Przedstawiciele PKP, miasta Konin i Wielkopolskiego Centrum Logistycznego, podpisali list intencyjny o współpracy przy realizacji projektu logistycznego.

Konin. Porozumienie trzech. Pierwszy krok do budowy terminala

slajd 7 z 13

Przedstawiciele PKP, miasta Konin i Wielkopolskiego Centrum Logistycznego, podpisali list intencyjny o współpracy przy realizacji projektu logistycznego.

Konin. Porozumienie trzech. Pierwszy krok do budowy terminala

slajd 8 z 13

Przedstawiciele PKP, miasta Konin i Wielkopolskiego Centrum Logistycznego, podpisali list intencyjny o współpracy przy realizacji projektu logistycznego.

Konin. Porozumienie trzech. Pierwszy krok do budowy terminala

slajd 9 z 13

Przedstawiciele PKP, miasta Konin i Wielkopolskiego Centrum Logistycznego, podpisali list intencyjny o współpracy przy realizacji projektu logistycznego.

Konin. Porozumienie trzech. Pierwszy krok do budowy terminala

slajd 10 z 13

Przedstawiciele PKP, miasta Konin i Wielkopolskiego Centrum Logistycznego, podpisali list intencyjny o współpracy przy realizacji projektu logistycznego.

Konin. Porozumienie trzech. Pierwszy krok do budowy terminala

slajd 11 z 13

Przedstawiciele PKP, miasta Konin i Wielkopolskiego Centrum Logistycznego, podpisali list intencyjny o współpracy przy realizacji projektu logistycznego.

Konin. Porozumienie trzech. Pierwszy krok do budowy terminala

slajd 12 z 13

Przedstawiciele PKP, miasta Konin i Wielkopolskiego Centrum Logistycznego, podpisali list intencyjny o współpracy przy realizacji projektu logistycznego.

następny slajdpoprzedni slajd

autor: Anna Pilarska

e-mail: a.pilarska@firma.lm.pl

Chcesz nas zainteresować tematem? Czekamy na sygnały/materiały. Piszcie na alert@lm.pl.

Czytaj więcej na temat:terminal intermodalny,   PKP,   miasto,   WCL,   logistyka,  

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

max 1000 znaków (0)
max 28 znaków (0)

Twój komentarz może zostać przeczytany przez tysiące osób. Wydawca portalu LM.pl spółka LM LOKALNE MEDIA Sp. z o.o. nie bierze odpowiedzialności za jego treść. Komentarze zniesławiające lub mogące naruszać dobra osobiste osób trzecich grożą odpowiedzialnością karną i cywilną. Osoby pokrzywdzone mogą skutecznie dochodzić swoich praw w organach ścigania i w sądach. Zgodnie z ust. 16 Regulaminu Twój komentarz może zostać opublikowany nie tylko na tej stronie, ale również w innych mediach.

POPULARNE KOMENTARZE

Ale się dzieje. Terminal to świetna sprawa i wabik na firmy, myślące o lokalizacji w centrum Polski.
Dodano: 19.01.2018 14:34    Przez: ~gut
Szkoda, że nikt o tym nie pomyślał projektując "most Unii Europejskiej". Można było projektować z myślą o połączeniu z terminalem, a teraz - wąskie gardło na rondzie, wątpliwej jakości most i marne szanse na zachowanie płynnego ruchu w tej części miasta po powstaniu terminala. Ale tak to jest kiedy myślenie perspektywiczne obejmuje okres czasu do końca kadencji.
Dodano: 19.01.2018 14:51    Przez: ~Y.A.C.
I tylko trzymać kciuki. Na samym terminalu to kilkadziesiąt miejsc pracy. A że to spółka państwowa PKP podpisała, to widać mają zielone światło z góry.
Dodano: 19.01.2018 15:10    Przez: ~Mateusz
Prawda jest następująca, PO dążyło do likwidacji polskiego przewoźnika, a podczas ich rządów oprócz wyprzedaży majątku kolejowego , PKP notowało ogromne straty. W ten sposób PO przygotowywało teren pod przejęcie polskiego rynku przez Deutsche Bahn. Obecnie PIS wraca do swojego projektu – silnego przewoźnika państwowego, co wyrazem są chociażby inwestycje w infrastrukturę kolejową w Koninie. Konin należy przyłączyć do szlaku bursztynowego, i to jest pierwszy dobry krok ku temu. Kiedy to nastąpi zacznie się prawdziwy rozwój w Koninie i oby Poznań wówczas nie przeszkadzał. A z PKP będzie tak jak z LOT, od bankruta do krezusa. Wystarczy tylko nie kraść. A i Konin na tym zyska.
Dodano: 19.01.2018 18:45    Przez: ~Wilk
herman...i oby tych cudów jak najwięcej. Ogarnij się.
Dodano: 19.01.2018 14:46    Przez: ~Cudo

KOMENTARZE

Ale się dzieje. Terminal to świetna sprawa i wabik na firmy, myślące o lokalizacji w centrum Polski.
Dodano: 19.01.2018 14:34    Przez: ~gut
I tylko trzymać kciuki. Na samym terminalu to kilkadziesiąt miejsc pracy. A że to spółka państwowa PKP podpisała, to widać mają zielone światło z góry.
Dodano: 19.01.2018 15:10    Przez: ~Mateusz
Nie usuwajcie komentarzy sługusy czerwonego !!!!!
Dodano: 19.01.2018 15:18    Przez: ~LM dno
Nie wierzę,tyle sukcesow od początku roku....jak to się dzieje...brak mi słów ze zdumienia i zachwytu
Dodano: 19.01.2018 16:42    Przez: ~Wróżbita Teodor
Prawda jest następująca, PO dążyło do likwidacji polskiego przewoźnika, a podczas ich rządów oprócz wyprzedaży majątku kolejowego , PKP notowało ogromne straty. W ten sposób PO przygotowywało teren pod przejęcie polskiego rynku przez Deutsche Bahn. Obecnie PIS wraca do swojego projektu – silnego przewoźnika państwowego, co wyrazem są chociażby inwestycje w infrastrukturę kolejową w Koninie. Konin należy przyłączyć do szlaku bursztynowego, i to jest pierwszy dobry krok ku temu. Kiedy to nastąpi zacznie się prawdziwy rozwój w Koninie i oby Poznań wówczas nie przeszkadzał. A z PKP będzie tak jak z LOT, od bankruta do krezusa. Wystarczy tylko nie kraść. A i Konin na tym zyska.
Dodano: 19.01.2018 18:45    Przez: ~Wilk
znow pewnie klakier z urzędu. Ja co powiem prawdę - kiełbasa wyborcza! Rok 2018 zaczyna się cudami w koninie
Dodano: 19.01.2018 14:40    Przez: ~herman
herman...i oby tych cudów jak najwięcej. Ogarnij się.
Dodano: 19.01.2018 14:46    Przez: ~Cudo
W większości miast w Polsce strefy ekonomiczne mają już powyżej 5 lat a nasz "czerwony" prezydent cieszy się ze nasza strefa jest uzbrojona.Najwyższa pora odejść panie Prezydencie.
Dodano: 19.01.2018 14:43    Przez: ~Marcin
A centrum polski ! daleko za wszystkimi,nawet na koncu polski w Krosnie jest duzo lepiej ! teraz sie Konin budzi,a autostrada od wielu lat pod nosem,nawet Wrzesnia nam juz dawno pokazala miejsce w szeregu taka prawda
Dodano: 19.01.2018 15:05    Przez: ~Hela
Odejść ? od koryta to go widłami nie dacie rady pogonić !!!!
Dodano: 19.01.2018 15:16    Przez: ~Józek-nie daruję ci tej no
Szkoda, że nikt o tym nie pomyślał projektując "most Unii Europejskiej". Można było projektować z myślą o połączeniu z terminalem, a teraz - wąskie gardło na rondzie, wątpliwej jakości most i marne szanse na zachowanie płynnego ruchu w tej części miasta po powstaniu terminala. Ale tak to jest kiedy myślenie perspektywiczne obejmuje okres czasu do końca kadencji.
Dodano: 19.01.2018 14:51    Przez: ~Y.A.C.
Ten mały kmiot to ściemnia.
Dodano: 19.01.2018 15:00    Przez: ~Kiełbasa wyborcza
Terminal intermodalny ? I wszystko jasne.
Dodano: 19.01.2018 15:26    Przez: ~Mieszkaniec
A co to dokladnie oznacza "terminal intermodalny"? Maze ktos wyjasni.
Dodano: 19.01.2018 15:44    Przez: ~xYz
Ja też jestem bardzo ciekawa co to znaczy " terminal intermodalny"
Dodano: 19.01.2018 16:09    Przez: ~koninianka55
Terminal intermodalny jest miejscem, w którym następuje przeładunek towarów w transporcie intermodalnym. Intermodalny oznacza wykorzystanie więcej niż jednego rodzaju środków transportu, w tym przypadku transport kolejowy i transport drogowy.
Dodano: 19.01.2018 16:30    Przez: ~omnibus
KONTENERY. z pociągów na tiry. Dzięki temu konin będzie zakorkowany tirami i most sie zawali w końcu...
Dodano: 19.01.2018 19:57    Przez: ~40ton
Jak zwykle określenie w obcych, pożyczonych słowach bo rzekomo lepiej brzmią. Tak jak pociągi inter city. Co komu przeszkadzało nazwać je "międzymiastowe"?
Dodano: 19.01.2018 21:36    Przez: ~Artysta
Terminal INTERMODALNY to wyrażenie dziadka Nowickiego świadczące o jego pojmowaniu tematu lub o pojmowaniu tematu przez panią Annę Pilarską. Może to być na zasadzie partycypowania w komasacji kredą.
Dodano: 20.01.2018 06:59    Przez: ~Moda Polska
Partycypowanie w komasacji ? No nie, my ludzie prości takich zawiłości językowych nie rozumiemy, najgorsze są zapożyczenia z języków obcych.
Dodano: 20.01.2018 11:32    Przez: ~Sex shop
Gratulacje Panie Prezesie Kowalewski.
Dodano: 19.01.2018 17:31    Przez: ~Mieszkanka
Tak jak wabią inwestorów wieżowce postawione 3 metry od Dworcowej. J e ł o p y! Aby tak być mogło to Kolejowa musiała by mieć na całej długości po min 4 pasy ruchu, wydzielone jezdnie, nieograniczone promienie skrętu przystosowane do przewozów wielkoformatowych. A tutaj Rondo jak mu tam na Wielkiej Przeprawie jest pochyłe bo się od Starego Jakubowskiego posesji nie chciało wykupić. Byłem za tym żeby Zawilski pozostał Sekretarzem bo mi się wydawało że powinien być kto Pamięta Dużo i Wie. A teraz czytam i patrzę na takie bzdury że mi wstyd. Zagęszczać Panie i Panowie. Zagęszczać.
Dodano: 19.01.2018 17:34    Przez: ~mjk
Radny Zawilski był sekretarzem, należał do PZPR ? To niemiły, niesympatyczny człowiek.
Dodano: 20.01.2018 11:36    Przez: ~3-cie Osiedle
Pytam kolejny raz, kiedy budowa linii kolejowej do Kalisza (Ostrowa, Wrocławia) i do Inowrocławia (Bydgoszczy, Gdynii) przez Rychwał na południe i Ślesin na północ?
Dodano: 19.01.2018 18:18    Przez: ~Artysta
Do Ślesina pierwsze słysze 😳😳
Dodano: 19.01.2018 18:34    Przez: ~Xrt
Nie do a przez Ślesin albo Kleczew do Inowrocławia.
Dodano: 19.01.2018 21:32    Przez: ~Artysta
Na ostrow ma isc ekspesowka,juz byly spotkania w gminach,wiec bedzie dobrze bo w Kaliszu i ostrowie potrzebuja do pracy
Dodano: 19.01.2018 21:44    Przez: ~Olo
Kiedy Konin będzie miał połączenie autobusowe i kolejowe z innymi miejscowościami. Kiedy będą mosty, objazdy.
Dodano: 20.01.2018 06:30    Przez: ~pleban
1 z 2
12>>

NAJPOPULARNIEJSZE WIDEO

UWAGA
zamknij

Próbujesz wgrać za duże zdjęcie.

Wgrywane zdjęcie nie może być większe niż 500 kB.
Spróbuj zmniejszyć zdjęcie jakimś darmowym programem np. dostępnym w systemie Windows programem Paint lub skorzystaj ze strony internetowej: zmniejszacz.pl.
Jeżeli tego nie zrobisz, ogłoszenie zostanie dodane bez zdjęć. Będziesz je mógł dodać później.