Skocz do zawartości
Polska

Wybory 2024: Kandydaci na radnych gmin, powiatu i miasta. Zobacz, kto się zgłosił! [PEŁNE LISTY]

Prześlij nam swoje filmy, zdjęcia czy tekst. Bądź częścią naszego zespołu. Kliknij tutaj!

LM.plWiadomościMiasto nie wybuduje sieci ścieżek rowerowych, tylko je wydłuży

Miasto nie wybuduje sieci ścieżek rowerowych, tylko je wydłuży

KONIN JEST NASZ

Dodano:
Miasto nie wybuduje sieci ścieżek rowerowych, tylko je wydłuży

Dokąd dojedziemy nowymi ścieżkami rowerowymi, których budowę jeszcze w tym roku zapowiedział prezydent? Pokazujemy plan ich przebiegu, żeby zachęcić rowerzystów do dyskusji.

Z mapki udostępnionej redakcji LM.pl przez Zarząd Dróg Miejskich wynika, że prawobrzeżny Konin wzbogaci się w tym roku o dwa ciągi rowerowe, choć jeden z nich ma istotną lukę. Po lewej stronie Warty zostaną natomiast zbudowane dwa krótkie ich odcinki o długości dwustu i czterystu metrów.

Zacznijmy od krótszej i łatwiejszej do opisania trasy obejmującej całą ulicę Zakładową, większość Paderewskiego i łączący je odcinek Kleczewskiej. Wracający na przykład z wycieczki do puszczy kazimierskiej, będą mogli pojechać przez Zakładową, potem skręcić w lewo w Kleczewską i zaraz potem ruszyć w prawo wzdłuż Paderewskiego. Tutaj ścieżka rowerowa (na mapce ZDM ścieżki opisane są jako „proj. ścieżki rowerowe i ciągi pieszo-rowerowe”, nie wiadomo więc, które są które) skończy się niestety na wysokości bramy wjazdowej do ogródków działkowych, a więc blisko ulicy Torowej i Przemysłowej.

Po drodze cykliści będą musieli pokonać dwa ronda, jedno - na wylocie z Zakładowej i drugie - przewidziane w projekcie przebudowy ulicy Kleczewskiej - na skrzyżowaniu z Paderewskiego. Ani tych rond, ani ścieżki na ulicy Kleczewskiej nie widać na powyższej mapce, bo powstaną w ramach innego zadania, opisanego w artykule: „Szybciej pojedziemy przez Międzylesie, a w Niesłuszu odetchną”. 

Drugą trasą rowerzyści pojadą od ronda Jana Bosko na Chorzniu śladem istniejącej już ścieżki wzdłuż ulicy Spółdzielców. Nowy, zdecydowanie szerszy od dotychczasowego, trakt będzie biegł po obu stronach ulicy. Jak ścieżka będzie wyglądała, można zobaczyć w pobliżu Leroy Merlin, gdzie przy okazji budowy ronda poprowadzono od niego również drogę dla rowerów. Od wschodu ścieżka będzie się kończyła na wysokości skrzyżowania z ulicą Kolbego.

I tutaj jest wspomniana wcześniej luka, bo choć zaplanowano ścieżkę, którą rowerzyści mogliby pojechać ulicą Kleczewską w stronę ronda Miast Partnerskich i przeprawy przez Wartę, ten jej odcinek ostatecznie nie powstanie. Ostał się jedynie jej 140-metrowy kawałek, pozwalający wjechać na wiadukt Briański.

strona 1 z 2
strona 1/2
Potwierdzenie
Proszę zaznaczyć powyższe pole