Skocz do zawartości
Polska

Wybory 2024: Kandydaci na radnych gmin, powiatu i miasta. Zobacz, kto się zgłosił! [PEŁNE LISTY]

Prześlij nam swoje filmy, zdjęcia czy tekst. Bądź częścią naszego zespołu. Kliknij tutaj!

LM.plWiadomościWszystkie kable sprężające przeprawę są zagrożone rozerwaniem

Wszystkie kable sprężające przeprawę są zagrożone rozerwaniem

KONIN JEST NASZ

Dodano:
Wszystkie kable sprężające przeprawę są zagrożone rozerwaniem

Zerwanie kabla sprężającego jedną z estakad przeprawy przez Wartę wcale nie jest najgorszą wiadomością, jaką można wyczytać w ekspertyzie zespołu prof. Arkadiusza Madaja.

W opublikowanym wczoraj tekście „Awarię przeprawy wywołał nadmiar wody dodanej do cementu” napisałem, że przyczyną zerwania owego kabla była korozja stalowych lin, do której doprowadziło niedostateczne wypełnienie go zaprawą cementową. Zła wiadomość jest taka, że zdaniem badających przyczyny awarii naukowców „istnieje duże prawdopodobieństwo, graniczące z pewnością, że opisany stan może dotyczyć pozostałych kabli”. Całe to zdanie zostało w opinii wytłuszczone i podkreślone!

Jest to tym bardziej prawdopodobne, że brak starannego wypełnienia kanałów stwierdzono w kilku innych kablach na odcinkach długości nawet kilkunastu metrów  (jak na załączonych rysunkach). - Ponadto istnieje realne zagrożenie, że iniekt może być również w wielu miejscach wilgotny oraz o złej jakości, co nawet przy wypełnionych kanałach kablowych stwarza potencjalne zagrożenie występowaniem ognisk korozji – twierdzi prof. Madaj.

Jeśli procesy korozji stalowych splotów, zachodzące wewnątrz kabli, nie zostaną w porę zahamowane, zdaniem autorów ekspertyzy dojdzie do „zmniejszenia przekroju kabli w takim stopniu, że zostanie wyczerpana ich nośność i nastąpi ich zerwanie”.

Warto podkreślić, że groźba katastrofy budowlanej wisząca nad konińską przeprawą wynika – jak to opisał prof. Arkadiusz Madaj w swojej ekspertyzie - z błędów przy wypełnianiu osłon lin sprężających zaprawą cementową. Nie ma tam natomiast ani słowa na temat jakości budulca, użytego do budowy samej przeprawy mostowej, o czym tak ochoczo rozprawiają anonimowi komentatorzy pod wczorajszym moim tekstem na ten temat.

strona 1 z 2
strona 1/2
Potwierdzenie
Proszę zaznaczyć powyższe pole