Skocz do zawartości
Polska

Wybory 2024: WIECZÓR WYBORCZY KONIN 2024 - II TURA - NIEDZIELA 20:55

Prześlij nam swoje filmy, zdjęcia czy tekst. Bądź częścią naszego zespołu. Kliknij tutaj!

LM.plWiadomościW połowie lipca wznowienie ruchu pociągów w kierunku Poznania 

W połowie lipca wznowienie ruchu pociągów w kierunku Poznania 

Dodano:
W połowie lipca wznowienie ruchu pociągów w kierunku Poznania 

Widać efekty prac na trasie kolejowej Poznań - Warszawa. Prawdopodobnie w połowie lipca br. wznowiony zostanie ruch pociągów między Wrześnią a Koninem.

- Na linii kolejowej pomiędzy Poznaniem a Warszawą są już nowe tory i sieć trakcyjna. Na stacjach, między innymi w Koninie, widać nowe perony. Budowane są wiadukty i mosty. Dzięki inwestycji PKP PLK wartej 2 mld zł pociągi między Wielkopolską a Mazowszem pojadą sprawniej. Pasażerowie zyskają lepszy komfort obsługi na stacjach i przystankach – informują inwestorzy. - Oto aktualny stan robór na linii kolejowej.

W połowie lipca, między Wrześnią a Koninem, wykonawca przygotowuje się do wznowienia ruchu pociągów. Prace są bardzo zaawansowane. Planowany jest kolejny etap prac i komunikacja zastępcza pomiędzy Koninem a Barłogami. W Koninie widoczny jest już nowy peron wyspowy. Trwa remont przejścia podziemnego. Zdemontowano też starą kładkę, którą zastąpi nowe przejście podziemne w ciągu ul. Torowej. Rozpoczęto już jego budowę. W najbliższych dniach zacznie się betonowanie ścian oraz stropu. Obiekt będzie dostosowany do potrzeb osób o ograniczonej mobilności. Coraz wyraźniej widać nowy układ torów konińskiej stacji. Zapewnią one sprawniejszy przejazd pociągów. Pociągi towarowe do Elektrowni Pątnów ze stacji Konin jeżdżą już po nowych torach. Na stacji zamontowano 15 nowych rozjazdów, a 11 jest w trakcie montażu. Na ukończeniu są prace związane z konstrukcjami wsporczymi sieci trakcyjnej. Zakończono prace zewnętrzne przy nowym lokalnym centrum sterowania, teraz roboty przeniosły się do wnętrza budynku.

Między stacjami Swarzędz i Koło, na 130-km odcinku, trwają roboty torowe. Między Swarzędzem a Kostrzynem Wielkopolskim zamontowano nową sieć trakcyjną. Na ukończeniu jest remont przepustów. Prowadzone są zaawansowane roboty ziemne i torowe na odcinku Kostrzyn Wielkopolski – Swarzędz. Na stacji Postolice pociągi odjeżdżają już z nowej krawędzi peronu. Na stacji zamontowano 13 z 24 rozjazdów.

Na odcinku pomiędzy Podstolicami a Koninem, w maju zaplanowane jest zakończenie robót związanych z modernizacją toru nr 1 i nr 2. Trwa montaż sieci trakcyjnej między Koninem a Cieninem. Zakończono już prace na jednym torze. W czerwcu, po zakończeniu robót torowych, rozpocznie się montaż sieci trakcyjnej na odcinku Podstolice – Cienin.

W Kutnie przebudowywane są perony i układ torowy. Modernizowane jest przejście podziemne. Widać już zarys nowych peronów nr 3 i 4 oraz konstrukcje wiat na peronie nr 4. Trwają również prace przy nastawni LCS Kutno. Budynek jest już pod dachem i trwają prace wewnątrz obiektu. Na szlaku Krzewie – Kłodawa został oddany do eksploatacji tor nr 1 i rozpoczęto prace przy torze nr 2. Postępują prace związane z modernizacją układu torowego, sieci trakcyjnej, urządzeń sterowania ruchem kolejowym i obiektów inżynieryjnych. W marcu, na stacji Krzewie oddano do eksploatacji sieć trakcyjną nad torami nr 2 i 4.Na stacjach Barłogi oraz Kłodawa i Krzewie kontynuowane są roboty przy budynkach nastawni. Postępują m.in. prace dekarskie.

Prace w Łowiczu. W miejscu zlikwidowanej kładki budowane jest przejście podziemne dostosowane do potrzeb osób o ograniczonej mobilności. Widać już konstrukcje wiaduktu drogowego, który zastąpi przejazd kolejowo – drogowy w ciągu ul. 3 Maja, Trwają roboty torowe. Wykonawca rozpoczyna układanie nawierzchni na peronie nr 1. Rośnie także nowy budynek Lokalnego Centrum Sterowania.

Na 14-kilometrowym szlaku Jackowice – Żychlin kończy się układanie toru nr 1. Przebudowywane są przepusty. Na odcinku Bednary – Łowicz wykonawca kończy wzmacnianie podłoża pod nowe tory. Prowadzone są roboty przy sieci trakcyjnej.

Prawie 900 osób pracuje jednocześnie przy modernizacji linii kolejowej Poznań – Warszawa. Do robót wykorzystywane są: spychacze, koparki, samochody ciężarowe, ładowarki, maszyny do stabilizacji i wzmacniania gruntu pod tory. Układanie nowych torów jest możliwe dzięki nowoczesnym maszynom torowym: podbijarkom, zgarniarkom, oczyszczarkom tłucznia czy pociągowi SUM do potokowej wymiany nawierzchni.

Modernizacja torów, sieci trakcyjnej i obiektów między Warszawą a Poznaniem zwiększy możliwości przepustowe linii i pozwoli na przejazd większej liczby pociągów. Projekt zapewni sprawniejszy ruch regionalny i międzyregionalny. Przebudowa układów stacji, zapewni także sprawną obsługę dłuższych pociągów towarowych i lepsze warunki dla przewozów cargo. Nowoczesne urządzenia, lokalne centra sterowania, nowe bezkolizyjne skrzyżowania i przebudowane przejazdy kolejowo - drogowe zwiększą poziom bezpieczeństwa. Dla wszystkich pasażerów przebudowane stacje i przystanki będą wygodniejsze i przystępniejsze.

Projekt „Prace na linii kolejowej E20 na odcinku Warszawa – Poznań – pozostałe roboty, odcinek Sochaczew – Swarzędz współfinansowany jest przez Unię Europejską z Instrumentu „Łącząc Europę”.

 

 

Konin-Września. Prawdopodobnie w lipcu wznowiony ruch kolejowy
Konin-Września. Prawdopodobnie w lipcu wznowiony ruch kolejowy
1525595654-b5ny3e-_mg_4598.jpg
1525595664-v5ktns-_mg_4602.jpg
1525595666-p_37ml-_mg_4600.jpg
1525595667-uo1v76-_mg_4604.jpg
1525595675-8z1u_6-_mg_4606.jpg
1525595679-858k4i-_mg_4609.jpg
1525595681-wq87nz-_mg_4608.jpg
1525595693-1z0kmo-_mg_4611.jpg
1525595695-npyax9-_mg_4619.jpg
1525595698-iax2zp-_mg_4610.jpg
1525595708-i2j46_-_mg_4626.jpg
1525595711-hxnxtl-_mg_4627.jpg
1525595715-pnec1n-_mg_4624.jpg
1525595725-_5iux4-_mg_4628.jpg
1525595736-rom7v5-_mg_4633.jpg
1525595737-l7w625-_mg_4634.jpg
1525595738-06f8de-_mg_4630.jpg
1525595757-_dy29c-_mg_4637.jpg
1525595757-sxl9yk-_mg_4635.jpg
1525595770-avqe_s-_mg_4642.jpg
1525595772-80rldh-_mg_4638.jpg
1525595774-hyy5u9-_mg_4639.jpg
Potwierdzenie
Proszę zaznaczyć powyższe pole