Skocz do zawartości
Polska

Wybory 2024: Popkowski, a następnie Korytkowski. Kandydaci odpowiedzą na wasze pytania

Prześlij nam swoje filmy, zdjęcia czy tekst. Bądź częścią naszego zespołu. Kliknij tutaj!

LM.plWiadomościWizerunek firm pożyczkowych w Polsce. Co się zmieniło?

Wizerunek firm pożyczkowych w Polsce. Co się zmieniło?

Materiał promocyjny

Dodano:
Wizerunek firm pożyczkowych w Polsce. Co się zmieniło?

Rynek,  którym działały firmy pożyczkowe oferujące tzw. chwilówki przez lata nie cieszył się dobrymi opiniami i nie budził zaufania konsumentów. Z czasem jednak pojawiały się regulacje prawne, rejestry potwierdzające legalność działań takich firm, a i sami pożyczkodawcy zaczęli zmieniać swój sposób działania i wizerunek na bardziej europejski i cywilizowany.

Ta sytuacja znalazła wyraźne odzwierciedlenie w liczbach. Usługi firm pożyczkowych stawały się coraz bardziej popularne, a w połowie roku 2017 łączna wartość portfela tych pożyczek przekroczyła pułap 3,8 mld złotych. Zwiększyła się też liczba klientów korzystających z usług firm pożyczkowych. Słowem, Polacy pożyczają u nich częściej i większe kwoty.

Czynniki, które wpłynęły na rosnącą popularność chwilówki

Kiedy okazało się, że firmy pożyczkowe są godne zaufania, szybko wyszło na jaw jak wielki jest popyt na takie usługi. Powszechne problemy z brakiem zdolności kredytowej naszych rodaków, powodowały, że ich wnioski o kredyty w bankach większości spotykały się z odmową. Natomiast firmy udzielające chwilówek, jak na przykład Freezl.pl, nie stawiały takich wymagań, można było pożyczać bez zaświadczeń o zarobkach a często też bez sprawdzania historii kredytowej w rejestrze BIK.

Kolejną zaletą, która wyniosła popularność chwilówek na wyżyny były bardzo wyraziste kampanie reklamowe w mediach oraz wprowadzenie pożyczek online. Dziś coraz więcej rzeczy można załatwić wirtualnie, nie tracąc czasu na dojazdy do biura czy placówki. Jako konsumenci mamy swoje wymagania i cenimy sobie firmy, które szanują nasz czas i podsuwają wygodne formy zakupów czy usług. Firmy pożyczkowe idealnie wpisały się w ten trend, wypuszczając na rynek swoje pożyczki online.

Za tym posunięciem idzie też kolejna zaleta, którą doceniają konsumenci. To szybkość, z jaką jesteśmy obsługiwani i z jaką możemy mieć dostęp do pożyczonej kwoty. Dzięki temu nawet bardzo zaskakujące awarie czy pechowe zdarzenia można zażegnać wręcz natychmiastowo.

Efekty zmian

Wspomniane procesy pociągały za sobą kolejne zmiany. Po pierwsze zmiany w prawie zaowocowały zwiększeniem bezpieczeństwa klientów. Firmy pożyczkowe nie tylko musiały znaleźć się w rejestrze prowadzonym przez KNF, ale spełniać też wyśrubowane wymogi dotyczące np. ochrony danych osobowych, zwłaszcza w przypadku pożyczek online.

Pomału zaczyna też zmieniać się kwestia sprawdzania klientów w rejestrze BIK. Wiele firm pożyczkowych zakładało, że najważniejsze jest oświadczenie woli pełnoletniego klienta w postaci wniosku o pożyczkę, jednak z czasem okazało się, że wiele osób podchodzi do pożyczania pieniędzy zbyt lekkomyślnie i zaciąga kolejne zobowiązania pomimo, że ma już poważne problemy finansowe. Obecnie coraz więcej firm pożyczkowych sprawdza wnioskodawcę w rejestrze BIK zanim przyzna pożyczkę online. Ma to chronić interesy firmy i być swoistym zabezpieczeniem przed nierzetelnymi pożyczkobiorcami. A przy okazji jest to narzędzie, które chroni samych klientów przed ich daleko idącym brakiem rozsądku i przed pogłębianiem problemów finansowych o kolejne zobowiązanie. I być może ta praktyka zablokuje niektórym klientom dostęp do chwilówki, ale równocześnie wpłynie pozytywnie na wizerunek firm pożyczkowych, które w ten sposobów wdrożą bardziej etyczne działania.

Wizerunek firm pożyczkowych w Polsce. Co się zmieniło?
Czytaj więcej na temat:pieniądze, pożyczka, finanse, budżet domowy
Potwierdzenie
Proszę zaznaczyć powyższe pole