W sprawie budowy przystanku kolejowego Konin WschódÂ
Wpłynęła do nas petycja społecznego komitetu rozwoju transportu w sprawie budowy przystanku kolejowego Konin Wschód, przy ul Okólnej.
Argumentami przyświecającymi tej inicjatywie jest chęć przybliżenia transportu kolejowego w mieście, zwłaszcza osiedlom: V, Va, Glinka, Morzysław, częściowo Zatorze oraz Niesłusz a także "odkorkowanie" miasta. Obecny układ komunikacyjny znacząco utrudnia dojazd do stacji kolejowej ze wschodnich dzielnic miasta. Analogicznie w przypadku dzielnic Nowy Dwór i Chorzeń przystanek Konin Zachód znacząco ułatwia dostępność transportu kolejowego dla mieszkańców
Do Centrum Realizacji Inwestycji Region Zachodni PKP PLK została skierowana taka oto petycja.
Od lat w Koninie istnieje problem niemożności skorzystania z transportu kolejowego osiedli położonych na wschód od głównej stacji Konin. Dotyczy to głównie osiedla V, Niesłusz, Morzysław, Glinka, Zatorze, po likwidacji pociągówpasażerskich na linii kazimierskiej (LK388) i zaprzestania obsługi przystanku Konin Niesłusz. Utrudniło to dość poważnie dostępność kolei pasażerskiej w mieście, zwłaszcza w jego wschodniej części. W przypadku osiedla Chorzeń i Nowy Dwór nie ma takiego problemu, głównie z powodu budowy w 1986 roku przystanku osobowego Konin Zachód, który ułatwił korzystanie z transportu kolejowego mieszkańcom zachodniej części Konina. Zaniechanie lub brak projektowania przystanku Konin Wschód wpłynęło niekorzystnie na skomunikowanie wschodnich osiedli miasta z koleją i zwiększyło korki. W wymienionych dzielnicach znajdują się także szkoły - Zespół Szkół Budowlanych, Zespół Szkół Górniczych i uczelnie wyższe - Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa w Koninie, do których jest obecnie utrudniony dostęp ze strony transportu kolejowego.
Domagamy się ujęcia w projekcie modernizacji linii kolejowej nr 3 i budowy przystanku osobowego Konin Wschód, w okolicach ulicy Okólnej, w miejscu obecnego przejazdu kolejowego kategorii A. Ułatwi on dojazdy do pracy, szkoły zarówno w Poznaniu, w Kutnie, jak i samym Koninie. Między stacjami Konin a Kutno kursuje 8 par pociągów spółki Koleje Wielkopolskie. Obecnie mieszkańcy w/w osiedli a także studenci PWSZ i uczniowie w/w szkół nie mogą z nich korzystać, gdyż muszą dojechać do głównej stacji, korzystając z własnego samochodu, bądź uciążliwej komunikacji miejskiej, co przyczynia się do zmniejszenia atrakcyjności podróży koleją, zakorkowania miasta i zwiększenia smogu. Budowa 2 jednokrawędziowych peronów przybliży transport kolejowy dla osiedla V, Niesłusz, Morzysław, Glinka oraz Zatorze dla mieszkańców, pracowników, studentów.
Jak powszechnie wiadomo, od 15 lipca 2018 roku rozpoczyna się 2 etap modernizacji na odcinku Konin - Koło. Jest to idealny czas na przygotowanie projektowe inwestycji oraz budowę 2 peronów przy ulicy Okólnej, które umożliwią dojazdy do pracy i szkół a także Państwowej Wyższej Szkoły Zawodowej w Koninie, mieszczącej się zarówno na V osiedlu, jak i na Morzysławiu.
Głównymi korzyściami z budowy przystanku będą:
a) zmniejszenie ilości samochodów i korków w mieście Koninie, w związku z częściowym przeniesieniem potoków podróżnych
b) poprawa dostępności transportu kolejowego dla miasta Konina, zwłaszcza w osiedlach wschodnich
c) poprawa atrakcyjności transportu kolejowego, co przełoży się na większe potoki podróżnych
d) ułatwienie dojazdów dla podróżnych do pracy, szkół i uczelni (PWSZ Konin)
e) aktywizacja pasażerska osiedli V, Niesłusz, Morzysław, Glinka oraz Zatorze
f) stworzenie dogodnego punktu przesiadkowego z kolei na komunikację miejską (przystanek Okólna MZK Konin)
W imieniu społecznego komitetu Maciej Głowicki.
Dziękujemy za Twoją obecność. Obserwuj nas w Wiadomościach Google, aby być na bieżąco.