Skocz do zawartości
Polska

Wybory 2024: Kandydaci na radnych gmin, powiatu i miasta. Zobacz, kto się zgłosił! [PEŁNE LISTY]

Prześlij nam swoje filmy, zdjęcia czy tekst. Bądź częścią naszego zespołu. Kliknij tutaj!

LM.plWiadomościKoniński Rower Miejski. Mieszkańcy zgłaszają problemy

Koniński Rower Miejski. Mieszkańcy zgłaszają problemy

Dodano: , Żródło: LM.pl
Koniński Rower Miejski. Mieszkańcy zgłaszają problemy

Nie można uiścić opłaty inicjalnej, terminal się zawiesza, a na infolinii nikt nie odbiera - to problemy, które zgłaszają mieszkańcy Konina w funkcjonowaniu Konińskiego Roweru Miejskiego.

Oficjalne oddanie konińskich rowerów miejskich do użytku miało miejsce w piątek. Od niemal samego początku pojawiły się jednak problemy z jego użytkowaniem. Dziś jedna z naszych Czytelniczek opisała nam swoje przeboje związane z próbą wypożyczenia jednego z rowerów.

- Zaczęło się od problemu z uiszczeniem pierwszej opłaty - relacjonuje nasza Czytelniczka. By skorzystać z rowerów trzeba bowiem założyć konto na stronie koninskirower.pl i wpłacić 10 zł tzw. opłaty inicjalnej. Część mieszkańców nie jest jednak w stanie tego zrobić, bowiem link ,,doładuj konto" na stronie nie działa. W mediach społecznościowych koninianie wymieniają się rozwiązaniami tego problemu. - Tym, którzy nadal mają problemy z zarejestrowaniem się w systemie Nextbike Koniński Rower Miejski proponujemy skorzystać z rejestracji w systemie rowerów innego miasta (powered by NextBike). Nam udało się wejść do systemu za pomocą Opola - czytamy na FB Konińskiego Klubu Miłośników Komunikacji Miejskiej.

System NextBike umożliwia bowiem korzystanie ze swoich rowerów we wszystkich miastach z jednego konta - nie jest więc ważne, przez jaką stronę zostanie ono założone. W ten sposób część koninian obeszła problemy z konińską stroną, ale u innych próby uiszczenia opłaty inicjalnej lub logowania nie działały również poprzez strony innych miast.

Rozwiązaniem na uiszczenie opłaty inicjalnej mogło być podpięcie do swojego konta karty kredytowej. Przez stronę internetową ta opcja też nie działa, ale tę operację można również wykonać w terminalu na dowolnej stacji. - Próbowałam podpiąć kartę na stacji przy ul. Kolejowej. Terminal dwukrotnie się zawiesił - relacjonuje nasza Czytelniczka. - Byłam jednak zdeterminowana, by w końcu wypożyczyć ten rower, poprosiłam więc o dane do konta mojego brata, który mieszka we Wrocławiu i już wcześniej je założył. W ten sposób, na jego konto, udało mi się w końcu wypożyczyć rower. 

Pierwsza przejażdżka nie trwała jednak długo, pierwszy wypożyczony rower miał bowiem... zerwany hamulec. Kobieta odstawiła więc rower na stanowisko. - Zgodnie z instrukcją chciałam poinformować o usterce. Dzwoniłam na infolinię kilkukrotnie, ale nikt nie odbierał, zgłaszał się tylko automat - informuje nasza Czytelniczka. Na stronie koninskirower.pl czytamy natomiast, że infolinia ,,w sezonie" czynna jest całodobowo.

Drugi z wypożyczonych rowerów okazał się sprawny, kobieta przejechała więc na stację przy ul. Paderewskiego. Tam napotkała kolejne problemy. Dwie próby wpięcia roweru do stanowisk skończyły się niepowodzeniem - mechanizm nie zaskakiwał. Dopiero na trzecim stanowisku rower udało się zostawić bezpiecznie.

Kobieta nie kryje swojego roczarowania. - Generalnie uważam pomysł miejskich rowerów za bardzo dobry. Mam nadzieję, że te problemy uda się rozwiązać. Ale po pierwszym razie jestem raczej zawiedziona, niż usatysfakcjonowana.

Dodać należy, że o problemach z fukcjonowaniem nie informują poprzez swoje kanały komunikacji ani miasto, ani firma NextBike. Na żadnym z mediów społecznościowych (fanpage'ach Konin. I love it, Centrum Informacji Miejskiej Konin, czy Nextbike Polska) próżno szukać jakichkolwiek informacji o problemach z wypożyczaniem rowerów. Mieszańcy Konina bezradnie rozkładają więc ręce przed terminalami, próbując zrozumieć, dlaczego nie są w stanie skorzystać z systemu. - Przesyłam tę wiadomość, by dać znać innym mieszkańcom o tych problemach - informuje nasza Czytelniczka.

Aktualizacja:

Po godz. 16.00 otrzymaliśmy wiadomość od Marka Pogorzelskiego, rzecznika prasowego Nextbike Polska S.A. Przytaczamy ją poniżej.

,,Rzeczywiście pojawił się problem z konfiguracją płatności Konińskiego Roweru Miejskiego – nie można tego zrobić przez internet i aplikację. Pracujemy nad tym, wkrótce problem będzie rozwiązany. Tymczasem najwygodniejszą formą doładowania konta jest podpięcie karty do konta przy terminalu stacji rowerowej lub dokonanie jednorazowej opłaty przy terminalu zbliżeniowo. Wszystkich użytkowników przepraszamy za niedogodności.

W przypadku problemów z płatnościami, a także w celu zgłaszania ewentualnych usterek zapraszamy do kontaktu z infolinią. Nasi konsultanci czekają na telefon przez całą dobę. Podając na początku połączenia kod PIN można też niektóre operacje załatwić automatycznie."

Potwierdzenie
Proszę zaznaczyć powyższe pole