Skocz do zawartości
Polska

Wybory 2024: Wybór prezydenta Konina zależy od tych, którzy... pozostaną w domach

Prześlij nam swoje filmy, zdjęcia czy tekst. Bądź częścią naszego zespołu. Kliknij tutaj!

PILNE

Od godz. 13.30 wstrzymana z powodu awarii dostawa wody na ul. Karłowicza 5. Na czas przerwy będzie podstawiona cysterna.

LM.plWiadomościOpinie klientów

Opinie klientów

Materiał Partnera

Dodano:
Opinie klientów

Pozytywne opinie są zawsze czymś przyjemnym dla prowadzącego firmę, ale negatywne mogą za to dostarczyć cennych informacji na temat tego, w jaki sposób i gdzie można usprawnić procesy biznesowe lub obsługę. Jest to okazja, aby zająć się skargą klienta i przekształcić to przykre doświadczenie w sukces.

Uzyskiwanie opinii od klientów i ich analiza może pomóc w opracowaniu unikalnego produktu lub usługi, która pozytywnie wyróżni firmę na tle konkurencji.

- Poświęcenie czasu na analizę sugestii nabywców daje realną szansę na wzrost pozytywnych ocen firmy na forach publicznych, zwiększenie liczby rekomendacji i przypływ nowych klientów, poprawiając ogólną sprzedaż i rentowność przedsiębiorstwa. – twierdzi przedstawiciel sklepu internetowego z polskimi meblami plmeble.pl. Jego właściciel, firma Abaka z Bytomia, promuje krajowe produkty na rynkach unijnych.

Zbieranie opinii nie musi być długotrwałym procesem. Może mieć po prostu formę bezpośredniej rozmowy z klientami o tym, jak ich zdaniem twoja firma, produkty lub usługi mogą zostać ulepszone.

Poniżej przedstawiamy kilka pomysłów na zbieranie tych opinii.

Ankiety
Możesz użyć wydrukowanego formularza ankiety i umieścić go na terenie firmy, np. w recepcji lub w punkcie sprzedaży. Wyraźnie wyjaśnij, do czego będą wykorzystane informacje zwrotne. Podaj adres pocztowy swojej firmy (najlepiej dodaj opłaconą kopertę zwrotną), aby klienci mogli wypełnić formularz później i odesłać go pocztą tradycyjną.

- Jeśli masz witrynę internetową, rozważ umieszczenie ankiety interaktywnej lub pozwól odwiedzającym na komentowanie twojego bloga – radzi pracownik obsługi klienta firmy Domus, zajmującej się importem i sprzedażą płytek ceramicznych do łazienek i kuchni na stronie domus-sklep.pl.

Kanały mediów społecznościowych
- Możesz użyć narzędzi lub aplikacji dostępnych na platformie społecznościowej, przeznaczonych do zbierania informacji – proponuje właściciel strony dietahcg.pl, udzielającej wsparcia osobom poddającym się innowacyjnej kuracji odchudzającej. To skuteczna i nowoczesna metoda, z której klienci chętnie korzystają.

Informacje zwrotne przez telefon lub e-mail
Sprawdź, w jaki sposób klienci kontaktują się z Twoją firmą i zastanów, czy jest to odpowiedni kanał na wyrażanie przez nich opinii.

- Dobrym pomysłem jest umieszczenie na stronie internetowej twojej firmy numeru telefonu (najlepiej bezpłatnego) lub adresu e-mail, dzięki którym odbiorcy będą mogli dzwonić lub wysyłać wiadomości, jeśli mają jakieś zastrzeżenia bądź uwagi. – proponuje przedstawiciel sklepu italiastyle.pl, oferującego wysokiej jakości meble projektowane przez włoskich stylistów i architektów.

Informacje zwrotne po sprzedaży
Po sprzedaniu produktu lub wykonaniu usługi możesz skontaktować się z klientami, dzwoniąc do nich lub przesyłając e-mailem ankietę. Dobrą metodą na poznanie ich opinii na temat poziomu obsługi w firmie, a także sposobu, w jaki otrzymali wiadomość o twojej ofercie, czy wysłuchanie sugestii dotyczących przebiegu sprzedaży, jest osobista rozmowa z nabywcami, która okazać się może niezwykle skuteczna i wartościowa.

Przejrzyj swoją bazę klientów
Jest to pośrednia, ale przydatna metoda uzyskiwania wglądu w preferencje klientów. Dane dotyczące sprzedaży mogą na przykład wskazywać, że liczba odbiorców rośnie w porze obiadowej, więc powinieneś postarać się o większą liczbę aktywnych w tym czasie pracowników, aby zapewnić klientom terminową i szybką obsługę.

- Nie zapomnij odpowiedzieć i podziękować nabywcom za poświęcenie swojego cennego czasu na przekazanie opinii – przypomina przedstawiciel sklepu sklep.rettpol.com.pl, oferującego serwis i urządzenia do systemów alarmowych oraz kontroli dostępu, centralek telefonicznych, a także telewizji przemysłowej. - Warto poinformować, że ich ocena była przydatna i pomogła ci ulepszyć firmę.

Od siebie dodamy: zadbaj, by nie były to działania pozorne i faktycznie wprowadzaj sugerowane przez klientów zmiany, a szybko uzyskasz satysfakcjonujące rezultaty.

Czytaj więcej na temat:handel online
Potwierdzenie
Proszę zaznaczyć powyższe pole