Skocz do zawartości
Polska

Wybory 2024: Kandydaci na radnych gmin, powiatu i miasta. Zobacz, kto się zgłosił! [PEŁNE LISTY]

Prześlij nam swoje filmy, zdjęcia czy tekst. Bądź częścią naszego zespołu. Kliknij tutaj!

LM.plWiadomościStały klient to czysty zysk

Stały klient to czysty zysk

Materiał Partnera

Dodano:
Stały klient to czysty zysk

Zaczynając biznes poświęcasz większą część energii na przyciągnięcie do startującej  firmy klientów. Przeznaczasz na ten cel również ogromne środki finansowe, bo przecież musisz jakoś zaistnieć w świadomości ludzi, a koszty reklamy są ogromne. Jeżeli po jakimś czasie udało ci się pozyskać rzeszę klientów na tyle liczną, że poniesione nakłady zaczęły się zwracać, może nastąpić niepokojące zjawisko: odbiorcy po skorzystaniu z twojej usługi lub po zakupie artykułu pożegnają się, by już więcej do ciebie nie powrócić. Walka zaczyna się od nowa. Topnieje kapitał, powoli wzrasta liczba klientów, którzy nie zostają jednak stałymi odbiorcami.

Właściwie taki stan może trwać bez końca. Opłacalność prowadzenia firmy nie zwiększa się znacząco, za to dużą część zysków i czasu musisz przeznaczać na reklamę i promocję.

- Pierwszy okres działalności to przeważnie walka o to, by nie zostać na minusie – twierdzi właściciel spółki Hicopy Gdańsk hicopy.gdansk.pl, dostarczającej od lat nowoczesne, ekologiczne i oszczędne w eksploatacji urządzenia do drukowania i skanowania. – Zaistnienie na rynku to dla wszystkich przejście przez żmudną i kosztowną drogę.

Zastanawiałeś się kiedyś, czy istnieją tańsze metody pozyskiwania klientów? Czy tylko reklama w prasie, telewizji lub na portalach internetowych zapewnia ci zwiększenie obrotów?

Badania ekonomistów od lat ujawniają, że koszt pozyskania nowego odbiorcy jest kilkukrotnie wyższy od kosztu utrzymania stałego, czyli takiego, który nie odejdzie na zawsze po dokonaniu transakcji, ale wróci i będzie kupował jeszcze wiele razy.

Bez wyciągnięcia praktycznych wniosków z tego faktu, żaden interes nie okaże się w pełni opłacalny, albo nie będzie generował takiego poziomu przychodów, na jaki wskazuje jego potencjał.

- Zamiast poświęcać pokaźne środki na promocję i reklamę, warto część z nich, możliwie największą, włożyć w budowanie i podtrzymywanie lojalności stałych klientów – uważają pracownicy VOX VERITAS - kancelarii, która na stronie voxveritas.pl oferuje usługi odszkodowawcze i pomaga w likwidacji szkód bez wychodzenia w domu, dzięki wprowadzeniu innowacyjnej obsługi klientów on-line. Jak tego dokonać? Przepis jest prosty i nie pociągający za sobą wielkich wydatków.

- Klient nie kupuje jedynie produktu lub usługi, ale też poczucie bezpieczeństwa i przeświadczenie, że jest dobrze obsługiwany – twierdzi właścicielka spółki Accounts4u2.pl, proponującej na stronie accounts4u2.pl prowadzenie kompleksowej obsługi księgowej, z kadrami i płacami włącznie.

- Powinien mieć do nas zaufanie i odczuwać, że jest dla naszej firmy kimś ważnym – dodaje przedstawiciel sklepu internetowego vapex.pl, specjalizującego się w dostarczaniu akumulatorków do zdalnie sterowanych modeli oraz na potrzeby Airsoftu.

Z wyżej wymienionych wypowiedzi praktyków biznesu wynika, że ważną częścią transakcji jest dla klienta sfera niematerialna, a kwestia ceny to problem drugorzędny. Taki wniosek potwierdzają badania konsumenckie na całym świecie.

Oznacza to, że dobra, a nawet wzorowa obsługa nabywcy, jest podstawowym czynnikiem sprzyjającym pozostawaniu odbiorcy przy twojej firmie.

- Należy pamiętać, że obsługa klienta to nie tylko przeprowadzanie procesu sprzedaży – przypomina właściciel przedsiębiorstwa Panas Ekskluzywne Schody i Podłogi, którego wyroby w postaci m.in. artystycznie wykonanych schodów drewnianych obejrzeć można na stronie schodypanas.pl. – To również szereg działań po sprzedaży.

Utrzymanie właściwych relacji po zakończeniu transakcji to etap decydujący o tym, czy kupujący stanie się klientem stałym. Są różne formy działania: czasami jest to telefon lub e-mail z podziękowaniem za wizytę w firmie i pytanie o poziom zadowolenia z dokonanego zakupu, innym razem poinformowanie o nowych produktach lub akcjach promocyjnych. Główny cel to uświadomienie klientowi faktu, że jesteś, pamiętasz o nim i w razie zaistniałej potrzeby służysz mu pomocą.

Myśl więc o stałych odbiorcach, zdobywaj ich serca oraz umysły, nie pozwól, by zapomnieli o tobie. Na pewno obu stronom się to opłaci.

Stały klient to czysty zysk
Czytaj więcej na temat:biznes, pieniądze, relacje z klientami
Potwierdzenie
Proszę zaznaczyć powyższe pole