Skocz do zawartości

Prześlij nam swoje filmy, zdjęcia czy tekst. Bądź częścią naszego zespołu. Kliknij tutaj!

LM.plWiadomościRekomendacje od stałych klientów

Rekomendacje od stałych klientów

Materiał Partnera

Dodano:
Rekomendacje od stałych klientów

Każdy właściciel firmy doskonale wie, jakie korzyści płyną z faktu posiadania możliwie największej liczby stałych klientów. Na pierwszym miejscu stawia się ich odporność na zakusy konkurencji, a więc lojalność. Na drugim – zapewnienie niezmiennych, a nawet rosnących obrotów, gdyż stały klient nie tylko ponawia zakupy, ale również często zwiększa ich wartość. Na trzecim – niewielką wrażliwość na podnoszenie cen, których wysokość jest mniej ważna wobec innych korzyści – materialnych i niematerialnych – jakie odnoszą nabywcy dzięki relacjom z naszą firmą.

Poza bezpośrednimi, ekonomicznymi zyskami, wynikającymi z posiadania grupy stałych klientów, pojawiają się również korzyści marketingowe: taki nabywca rozgłasza w swoim środowisku i na portalach społecznościowych pozytywną opinię o firmie i robi to w sposób całkowicie bezinteresowny. Szeptany marketing przyczynia się do napływu nowych klientów i do budowania wizerunku przedsiębiorstwa.

- Równie ważnym elementem, podnoszenia efektywności firmy, jest często zapominana korzyść, którą odnieść można dzięki utrzymywaniu lojalności klientów – zaznaczają pracownicy firmy Koloryt – krajowego dystrybutora wysokiej jakości płyt konstrukcyjnych i okładzinowych dla potrzeb budownictwa, z uwzględnieniem oferowanych na stronie niepalny.pl płyt niepalnych i trudnopalnych. - Są to rekomendacje.

JAK ZDOBYWAĆ REKOMENDACJE?

To proste: prosimy klienta, aby spośród swoich znajomych czy kontrahentów wskazał osoby, które mogłyby być zainteresowane usługami naszej firmy. Ale uwaga: to nie jest po prostu przekazanie danych kontaktowych.

- Nabywca, polecając nas, kładzie na szali swoją reputację – podkreśla przedstawiciel agencji Ratalka.pl raty-online.pl, specjalizującej się we współpracy w zakresie sprzedaży ratalnej w Alior Bank i InBank dla klientów sklepów stacjonarnych i internetowych oraz w sprzedaży bezpośredniej. - Kiedy jego znajomy skorzysta z naszej usługi i rozczaruje się, nie tylko my go tracimy – twarz traci również odbiorca, który nas rekomendował.

Stąd bierze się opór i wahanie klientów przed udzielaniem poleceń. Nie ma się zresztą czemu dziwić. Najczęściej nie jest to przejaw złej woli, lecz zwykłego dbania o własną reputację. Na nic zdają się naciski, mogą one spowodować jedynie odruch obronny: nabywca dla świętego spokoju wskaże osoby, o których wie, że nasza oferta ich nie zainteresuje. Kontakty takie w końcowym efekcie okażą się dla nas zupełnie bezużyteczne.

Aby rekomendacja była wartościowa, a więc zakończyła się pozyskaniem nowego klienta, musimy trzymać się następujących zasad:

O REKOMENDACJĘ PROSIMY KLIENTA ZADOWOLONEGO

Zdaniem przedstawiciela firmy deweloperskiej Patio, prezentującej na stronie domymagdalenka.pl ofertę kupna nowoczesnych domów jednorodzinnych w okolicach Warszawy, jeżeli klient jest usatysfakcjonowany z kontaktu z naszą firmą i wyrobił sobie o nas dobre zdanie, może z czystym sumieniem udzielić polecenia bez obawy, że wyrządzi swojemu znajomemu niedźwiedzią przysługę.

PROŚMY O REKOMENDACJĘ DO WŁAŚCIWEGO ADRESATA

Naszym celem jest dotarcie od odpowiedniej osoby i zwiększenie szans na zawarcie transakcji. Dlatego nie tylko prośmy o polecenie, ale też upewnijmy się, czy znajomy nabywcy znajduje się w naszej grupie docelowej. Bez sensu byłoby np. składanie oferty kupna luksusowego auta osobie w podeszłym wieku, żyjącej ze skromnej emerytury.

UWAŻAJMY NA TO, OD KOGO OTRZYMUJEMY REKOMENDACJĘ

Polecenie naszej firmy ma za zadanie jej uwiarygodnienie i zagwarantowanie, że posiadamy dobrą opinię i renomę.

- Co jednak, gdy okaże się, że udzielający rekomendacji ich nie ma? – pyta właściciel spółki DMT, która na stronie domki.com.pl oferuje budowę nowych i zakup już istniejących domów jednorodzinnych pod Poznaniem. - Takie polecenie nie ma żadnej wartości. Dlatego uważajmy, kogo o rekomendację prosimy. Bezwzględnie musi być to osoba poważna, solidna i z autorytetem.

Korzyści płynące z rekomendacji to jeden z powodów, dla których warto dbać o jakość świadczonych usług i zdobywać stałych klientów.

- Dzięki poleceniom potencjalni odbiorcy łatwiej podejmują decyzję, nie zgłaszają poważniejszych obiekcji i z reguły wracają do naszej firmy – podsumowuje handlowiec ze strony wypozyczalnianaczyn.nysa.pl, na której można wynająć m.in. szatnię mobilną, meble, namioty, urządzenia gastronomiczne, obrusy, pokrowce na krzesła oraz zastawy stołowe, potrzebne do zorganizowania udanych przyjęć i bankietów.

Rekomendacje od stałych klientów
Czytaj więcej na temat:biznes, pieniądze, opinie
Potwierdzenie
Proszę zaznaczyć powyższe pole