Skocz do zawartości
Polska

Wybory 2024: Popkowski, a następnie Korytkowski. Kandydaci odpowiedzą na wasze pytania

Prześlij nam swoje filmy, zdjęcia czy tekst. Bądź częścią naszego zespołu. Kliknij tutaj!

LM.plWiadomościKonin - przystanią turystyczną na szlaku ze Wschodu na Zachód?

Konin - przystanią turystyczną na szlaku ze Wschodu na Zachód?

Dodano:
Konin - przystanią turystyczną na szlaku ze Wschodu na Zachód?

Minister Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej - Marek Gróbarczyk zapowiedział przy śluzie Morzysław w Koninie planowane inwestycje w celu przywrócenia żeglugi śródlądowej.

W przyszłym roku Wody Polskie przeprowadzą inwestycję, która będzie obejmowała ponowne uformowanie nasypu grobli oraz zagęszczenie i umocnienie skarp. Będzie to pierwszy etap przewidzianych robót na Kanale Ślesińskim. Jednym z ważnych zadań do wykonania na drodze wodnej jest wymiana na śluzie w Morzysławiu mechanizmów wrót przeciwpowodziowych oraz odmulenie Kanału Ślesińskiego. Wykonanie odmulenia jest niezbędne dla przywrócenia podstawowych parametrów odpowiadających drodze wodnej II klasy, do jakiej należy Kanał Ślesiński, co umożliwi bezpieczne korzystanie ze szlaku także większym jednostkom pływającym.

Kanał Ślesiński jest zlokalizowany w województwie wielkopolskim, w powiecie konińskim, w gminach Skulsk i Konin. W jego skład wchodzą śluzy: Morzysław, Pątnów, Gawrony i Koszewo oraz Jaz Gawrony. W przyszłym roku Wody Polskie wykonają przebudowę grobli między śluzami Gawrony i Koszewo. Kanał Ślesiński jest ważnym pod względem gospodarczym szlakiem żeglownym II klasy. Grobla zapewnia ochronę przyległych gruntów przed zalaniem wodami kanału. 

- Realizujemy bardzo ambitny plan przywracania żeglowności po rzekach – powiedział minister podczas wizyty w Koninie. - Określiliśmy, jakie mają być kierunki rozwoju w zakresie śródlądowych dróg wodnych. Chcemy koncentrować się na udrażnianiu cieków wodnych pod kątem turystycznym. Chcielibyśmy uruchomić Konin pod kątem turystycznym. Wielkopolskę chcemy włączyć w sieć dróg śródlądowych Europy Zachodniej. Pierwszym elementem będzie turystyka.

Trwa przygotowywanie dokumentacji inwestycji. Podczas prac nad szczegółowym planem inwestycji wzięto pod uwagę spostrzeżenia i wnioski użytkowników Kanału zgłaszane w konsultacjach społecznych. Wartość przewidywanych robót: przebudowa grobli między śluzami Gawrony i Koszewo – 1.600.000 zł, wymiana mechanizmów wrót przeciwpowodziowych - 250 tys zł, przywrócenie głębokości tranzytowej Kanału Ślesińskiego – 11.500.000 zł. Inwestycje wpłyną na ochronę przed powodzią, drożność kanału zapewni swobodny przepływ wody, sprawne wrota zabezpieczą dolinę Kanału Ślesińskiego przed wielkimi wodami rzeki Warty, a przebudowana grobla zabezpieczy przyległe grunty przed podwyższonymi stanami wody w Kanale Ślesińskim.

- Tu musi być współpraca z władzami miasta, władzami samorządowymi – podkreślił minister. - Chcemy tutaj wprowadzić rozwiązanie kompleksowe dlatego spotykamy się takim miejscu, w takim gronie, aby ten projekt miał przełożenie samorządowo – rządowe. Nie robimy tego politycznie. Będziemy realizować inwestycję niezależnie od tego, kto wygra. Jeżeli będzie ta współpraca to poprzez efekt synergii będzie można uzyskać to dla Konina, który nie jest kojarzony z obszarem turystycznym, a może stać się wielką przystanią turystyczną na szlaku ze Wschodu na Zachód.

 

Konin - przystanią turystyczną na szlaku ze Wschodu na Zachód?
Konin - przystanią turystyczną na szlaku ze Wschodu na Zachód?
1539685036-qqho8a-img_6606.jpg
1539685047-2zgxfj-img_6610.jpg
1539685051-c72jis-img_6613.jpg
1539685054-i35rr_-img_6616.jpg
1539685056-ohtgdt-img_6617.jpg
1539685058-36sjr8-img_6619.jpg
1539685060-49iiqh-img_6625.jpg
1539685062-etj6_x-img_6629.jpg
1539685064-i2h1q2-img_6630.jpg
1539685067-i0pkv2-img_6614.jpg
1539685069-34r1mi-img_6637.jpg
1539685070-gghtq8-img_6612.jpg
1539685070-zpc97a-img_6636.jpg
Potwierdzenie
Proszę zaznaczyć powyższe pole