Skocz do zawartości
Polska

Wybory 2024: Popkowski, a następnie Korytkowski. Kandydaci odpowiedzą na wasze pytania

Prześlij nam swoje filmy, zdjęcia czy tekst. Bądź częścią naszego zespołu. Kliknij tutaj!

LM.plWiadomościCo to jest landing page? Odpowiednie wykorzystanie najważniejszych ośmiu sekund

Co to jest landing page? Odpowiednie wykorzystanie najważniejszych ośmiu sekund

Materiał promocyjny

Dodano:
Co to jest landing page? Odpowiednie wykorzystanie najważniejszych ośmiu sekund
Co to jest landing page? Odpowiednie wykorzystanie najważniejszych ośmiu sekund

Landing page to termin, którym posługują się osoby zajmujące się reklamą i marketingiem. W dosłownym tłumaczeniu jest to strona lądowania, ale można również użyć pojęć takich jak strona docelowa lub zamiennie micropage czy microsite. Wszystkie te określenia dotyczą elementu, który w znaczący sposób potrafi wspomóc kampanię reklamową produktu. Co kryje się za tym określeniem?

  1. Co to jest landing page?
  2. Landing page to nie strona firmowa
  3. Jak stworzyć landing page?
  4. Zdumiewające efekty dobrej landing page
  5. Co to jest landing page?

Landing page to pierwsza strona, na jaką trafia potencjalny klient po kliknięciu reklamy. Wystarczy kliknąć małą reklamówkę na Facebooku, sponsorowany link Google AdWords czy po prostu baner reklamowy umieszczony w dowolnym serwisie. Docelowa strona (landing page) może być specjalnie przygotowaną do reklamy samodzielną stroną, mikrostroną (na przykład jedynie udzielającą informacji o produkcie - bez rozbudowanej struktury) lub po prostu elementem całej strony. Przy budowaniu takiej strony najważniejsza jest zasada 8 sekund - według badań kanadyjskiego oddziału Microsoftu, człowiek jest w stanie skoncentrować się na reklamie przez 8 sekund. Właśnie dlatego tak bardzo jest istotne czytelne i krótkie przekazanie zachęcającej informacji o produkcie.

Landing page to nie strona firmowa

Najważniejsze to określić jeden jasny cel landing page - najczęściej jest to pozyskiwanie leadów (kontaktów biznesowych), kontakt telefoniczny, mailowy, odwiedzenie bloga. Warto pamiętać o zasadzie nieumieszczania żadnych elementów rozpraszających, czyli unikanie linków do innych produktów, profili podstron - powinien być jeden określony cel.

Jak stworzyć landing page?

Wbrew pozorom, nie jest to tak proste zadanie. Przede wszystkim dobrze jest trzymać się kilku prostych zasad. Wykorzystaj moc nagłówka, zamieszczając tam wartość dzięki której gość kliknął reklamę. Umieść wyraźny i prosty przycisk “wzywający do działania” - przykładowo ściągnięcie e-booka. Stosuj tylko prosty design i elementy graficzne - zrób to w taki sposób, żeby prezentacja była powiązana z produktem i skutkowała konwersją (pozytywnym działaniem odbiorcy - na przykład ściągnięciem e-booka). Teksty powinny być proste i na temat - dobrze, aby nawiązywały do potrzeb odbiorcy.

Zdumiewające efekty dobrej landing page

Istnieją poradniki, które dokładnie przekazują wiedzę zgromadzoną o tworzeniu takich stron. Warto zapoznać się z mechanizmami działania i możliwościami, jakie oferuje dobrze wykonana landing page. Znakomitym przykładem jest artykuł black friday case study, w którym właściciel produktu opisuje, jak zastosował dobrze napisany landing page i jakie to przyniosło efekty w kontekście znanej akcji black friday. Jako przykład podaje swój przypadek, gdzie jego firma dzięki doskonałej reklamie zyskała około 100 subskrypcji produktu, co przyniosło zarobek około 160 tysięcy złotych.

Czytaj więcej na temat:reklama, promocja, marketing
Potwierdzenie
Proszę zaznaczyć powyższe pole