Turek. Gwiazdki za informację turystyczną. Certyfikat po raz kolejny
Punkt Informacji Turystycznej działający przy Muzeum Miasta Turku im. Józefa Mehoffera po raz czwarty został doceniony i otrzymał certyfikat.
Certyfikacja Informacji Turystycznej w Polsce została wprowadzona w 2010 roku. Opiera się o 4 kategorie. W zależności od spełnianych kryteriów, jednostkom świadczącym usługi informacji turystycznej nadawane są 1, 2, 3 lub 4 gwiazdki. Komisja oceniła standard wyposażenia i obsługi punktu informacji turystycznej na 3 gwiazdki, o czym zaświadcza oficjalny dokument potwierdzający komisyjnie przyznaną kategorię. Do certyfikacji zgłoszono punkty Informacji z całej Wielkopolski. Aby uzyskać trzygwiazdkowy certyfikat, Punkt Informacji Turystycznej musiał spełnić odpowiednie kryteria m.in. lokalizacja Punktu IT w centrum miasta, dostępność architektoniczna dla osób niepełnosprawnych, obsługa turysty min. 5 dni w tygodniu przez co najmniej 2 informatorów z wykształceniem kierunkowym lub kilkuletnim doświadczeniem w branży, dostępność bezpłatnych materiałów (foldery, mapy), sprzedaż pamiątek oraz wydawnictw.
Certyfikat odebrał Bartosz Stachowiak, dyrektor muzeum oraz Joanna Markiewicz z wyróżnionego punktu.