Skocz do zawartości
Polska

Wybory 2024: Wybór prezydenta Konina zależy od tych, którzy... pozostaną w domach

Prześlij nam swoje filmy, zdjęcia czy tekst. Bądź częścią naszego zespołu. Kliknij tutaj!

PILNE

Od godz. 13.30 wstrzymana z powodu awarii dostawa wody na ul. Karłowicza 5. Na czas przerwy będzie podstawiona cysterna.

LM.plWiadomościJak działa plik produktowy?

Jak działa plik produktowy?

Materiał promocyjny

Dodano:
Jak działa plik produktowy?
Jak działa plik produktowy?

Plik produktowy to popularne narzędzie do transferu danych. Jest powszechnie stosowany do implementacji bazy produktowej na platformach partnerów marketingowych. To wygodne i użyteczne narzędzie, zarówno dla początkujących, jak i doświadczonych przedsiębiorców działających w e-commerce.

Rodzaje plików produktowych

Najpopularniejsze formaty plików produktowych to XML oraz CSV. Zostały opracowane do przechowywania i transportu danych. Ich zastosowanie upraszcza proces wymiany informacji pomiędzy różnymi systemami oraz wprowadzanie aktualizacji. Uzgodniony format pliku może być aktualizowany automatycznie w określonych interwałach. Pomocnym narzędziem w dostosowaniu feedu produktowego do zróżnicowanych wymagań partnerów marketingowych, jest system zarządzania plikiem produktowym. Integracja z wieloma partnerami, pozwala na generowanie pliku w formacie akceptowanym przez każdego wydawcę. W ten sposób system Feedink znacznie upraszcza i przyspiesza ekspozycje reklamy produktowej.

Z czego wynikają różnice w plikach produktowych?

Zasadnicza różnica pomiędzy plikami produktowymi wynika ze specyficznych wytycznych, stosowanych przez danego partnera marketingowego. Porównywarki cenowe, galerie online, Google oraz Facebook i inne sieci społecznościowe mogą w różny sposób kategoryzować produkty, stosować odmienne formaty zdjęć, daty i ceny. Niektóre platformy, w celu wyświetlenia reklamy, wymagają podania szczególnych informacji, które gdzie indziej nie są wymagane. Ponadto sposób ekspozycji na stronach inicjujących podjęcie decyzji zakupowej, podlega ciągłej optymalizacji. Celem tych działań jest zwiększenie zaangażowania użytkowników oraz podniesienie współczynnika konwersji. W związku z tym, wytyczne mogą być co jakiś czas modyfikowane. Manualna implementacja zmian, nawet przy jednym pliku zawierającym setki produktów, byłaby czasochłonna. Poza tym niesie ze sobą spore ryzyko popełnienia błędu.

Jak zarządzać różnymi plikami produktowymi?

Chyba najlepszym sposobem na zarządzanie feedem produktowym jest specjalnie opracowany do tego celu system firmy Feedink. Narzędzie to sprowadza feed produktowy do dashboardu, w którym można zarządzać wszystkimi informacjami na temat produktów. Z poziomu panelu użytkownika można importować, eksportować oraz modyfikować dane o produktach w taki sposób, aby feed zawierał wszystkie potrzebne informacje. System jest zintegrowany z obszerną siecią partnerów i automatycznie generuje właściwy format plików produktowych dla każdego z nich. Wśród obsługiwanych integracji znajdują się popularne porównywarki cen, sieci afiliacyjne, dostawcy rozwiązań remarketingowych, Google, Facebook, popularne branżowe galerie online oraz wiele innych.

Panel użytkownika pozwala także na prezentację danych z analizy skuteczności działań w danym kanale. Na ich podstawie można modyfikować feed wysyłany do różnych partnerów i optymalizować koszty kampanii reklamowych.

Czytaj więcej na temat:technologia, e-commerce
Potwierdzenie
Proszę zaznaczyć powyższe pole