Skocz do zawartości
Polska

Wybory 2024: Kandydaci na radnych gmin, powiatu i miasta. Zobacz, kto się zgłosił! [PEŁNE LISTY]

Prześlij nam swoje filmy, zdjęcia czy tekst. Bądź częścią naszego zespołu. Kliknij tutaj!

LM.plWiadomościUszczelniacz do opon - alternatywa dla koła zapasowego?

Uszczelniacz do opon - alternatywa dla koła zapasowego?

Materiał promocyjny

Dodano:
Uszczelniacz do opon - alternatywa dla koła zapasowego?
Uszczelniacz do opon - alternatywa dla koła zapasowego?

Uszczelniacz do opon to innowacyjne rozwiązanie, które może stać się alternatywą dla koła zapasowego.

Niewielkie rozmiary i prostota obsługi sprawia, że środek ten okazuje się niezwykle przydatny w sytuacji awarii w podróży. Na czym polega zasada działania uszczelniacza? Jakie środki ostrożności należy zachować po jego zastosowaniu?

Czym jest uszczelniacz do opon?

Uszczelniacz do opon umożliwia szybkie i samodzielne zaklejenie dziury w przebitym kole. Środek ten występuje w formie sprayu i stanowi ciekawą alternatywę dla zapasowego koła samochodowego. Więcej informacji na ten temat znaleźć można w artykule: "Zestaw naprawczy zamiast koła zapasowego - czy warto?".

Uszczelniacz nie służy jednak do samodzielnej naprawy opony na stałe. Zastosowanie go daje jednak możliwość bezpiecznego przejechania nawet kilkudziesięciu kilometrów, aby dotrzeć do mechanika.

Zalety uszczelniacza do opon

Uszczelniacz do opon pozwala na sprawną i bezproblemową naprawę, której dokonać można na poboczu drogi w kilka minut. Koło zapasowe wymaga natomiast odpowiedniej siły fizycznej i konkretnych umiejętności. Uszczelniacz zajmuje również zdecydowanie mniej miejsca w bagażniku, co może okazać się szczególnie ważne na przykład podczas wakacyjnego wyjazdu i przewozu dużej ilości bagażu. Do zakupu zachęca również atrakcyjna cena. Więcej informacji o tym produkcie znaleźć można na stronie producenta moje-auto.pl.

Jak działa uszczelniacz do opon?

W sytuacji złapania gumy należy zjechać samochodem na pas pobocza i zabezpieczyć teren, aby zadbać o własne bezpieczeństwo. Na początku konieczne jest znalezienie uszkodzenia opony. Pamiętać należy o tym, że dziura o średnicy większej niż 5 mm nie nada się do klejenia przy użyciu uszczelniacza. Ważny jest również kształt i usytuowanie uszkodzenia - zarówno dziury podłużne, jak i te znajdujące się na boku opony nie poddadzą się próbom zaklejenia.

Kolejnym krokiem po lokalizacji dziury w oponie jest odkręcenie wentyla znajdującego się na kole. Urządzenie uszczelniające do kół wyposażone jest w specjalną rurkę, którą podłączyć należy do wentyla. Następnie odkręcić należy nakrętkę uszczelniacza i zamontować na jej miejsce rurkę kompresora. Dzięki takiemu rozwiązaniu uszczelniacz jest wprowadzany do koła automatycznie przy jednoczesnym pompowaniu opony.

Środki ostrożności w użytkowaniu uszkodzonej opony

Po prawidłowym wykonaniu uszczelnienia należy zachować ostrożność. Przez pierwsze kilka kilometrów nie powinno się przekraczać prędkości 50 km/h. Substancja uszczelniająca będzie w tym czasie równomiernie rozprowadzana. Należy pamiętać, że użycie uszczelniacza do opon stanowi jedynie doraźną pomoc w sytuacji awaryjnej. Gdy tylko pojawi się taka możliwość należy skorzystać z pomocy mechanika.

Jakie dziury można uszczelnić za pomocą zestawu naprawczego?

Producenci uszczelniaczy do opon podkreślają, że nie nadają się one do wszystkich uszkodzeń. Nie powinny być stosowane do zaklejania dziur o średnicy przekraczającej 5 mm. Nie nadają się również do uszczelniania dziur znajdujących się na boku opony. W przypadku awarii ważne jest zatem odpowiednie ocenienie wielkości i rodzaju uszkodzenia.

Czytaj więcej na temat:opony, koła, wulkanizacja, komunikacja, samochody
Potwierdzenie
Proszę zaznaczyć powyższe pole