Skocz do zawartości

Prześlij nam swoje filmy, zdjęcia czy tekst. Bądź częścią naszego zespołu. Kliknij tutaj!

LM.plWiadomościZalety treningów na stepperze

Zalety treningów na stepperze

Materiał promocyjny

Dodano:
Zalety treningów na stepperze
Zalety treningów na stepperze

Stepper to popularny przyrząd do ćwiczeń. Posiada niewielkie rozmiary i zmieści się nawet w najmniejszym mieszkaniu.

Treningi na stepperze są bardzo proste i nie wymagają specjalnych przygotowań. Wystarczy wejść na urządzenie i ćwiczyć. W dowolnym miejscu w domu. Ćwiczenia symulują ruchy, jakie wykonujemy podczas wchodzenia po schodach.

Stepper szczególnie polecany jest paniom, które pragną mieć jędrne pośladki, szczupłe uda i łydki. Ćwiczenia na stepperze przyspieszają spalanie tkanki tłuszczowej, zwalczają cellulit, ujędrniają ciało.

To sprzęt łączący w sobie elementy treningu siłowego i treningu kardio. Zwiększa kondycję, poprawia wydolność organizmu, poprawia krążenie. Redukuje stres, sprawia, że w mózgu uwalniają się endorfiny (hormony szczęścia), ma pozytywny wpływ na stawy i na kości.

Ćwiczenia na stepperze bardzo korzystnie wpływają na układ krążenia, zapobiegają chorobom układu sercowo–naczyniowego, poprawiają przepustowość naczyń krwionośnych, minimalizują ryzyko wystąpienia takich chorób jak zawał serca, nadciśnienie tętnicze, udar mózgu, cukrzyca, miażdżyca, otyłość.

O czym należy pamiętać podczas treningów?

Efekty ćwiczeń na stepperze można uzyskać już po miesiącu regularnych ćwiczeń. Aby jednak ćwiczenia były skuteczne, należy ćwiczyć co najmniej trzy razy w tygodniu po około trzydzieści minut. Nie należy też przesadzać z intensywnością ćwiczeń, najlepiej utrzymywać ją na średnim poziomie. Każdy trening powinien być poprzedzony rozgrzewką i zakończony kilkoma ćwiczeniami rozciągającymi.

Treningi na stepperze są bezpieczne dla stawów, nie grożą kontuzjami, dlatego bardzo dobrze nadają się dla osób początkujących. Po wejściu na stepper należy przyjąć wyprostowaną postawę, wciągnąć brzuch i odciągnąć do tyłu ramiona. Podczas ćwiczeń należy pilnować, by nie ulec odruchowi pochylenia w przód. Wzrok trzeba kierować przed siebie.

Podczas fazy prostowania nóg trzeba pilnować, by nie doprowadzić do przeprostów kolana. W trakcie ćwiczeń należy pracować rękami, podczas prostowania prawej nogi w dół powinna iść lewa ręka i odwrotnie. Wtedy będą pracować nie tylko nogi, ale całe ciało. Trzeba również pamiętać o regularnym oddechu.

Stepper to jedno z niewielu urządzeń treningowych, które można wszędzie ze sobą zabierać i trenować w dowolnym miejscu. Treningi na tym urządzeniu są bardzo przyjemne. Ćwiczyć można nawet podczas oglądania telewizji.

Czytaj więcej na temat:sport, zdrowie
Potwierdzenie
Proszę zaznaczyć powyższe pole