Skocz do zawartości
Polska

Wybory 2024: Powyborcze układanki. Obywatele się wzmocnią, Adamów dalej wiceprezydentem?

Prześlij nam swoje filmy, zdjęcia czy tekst. Bądź częścią naszego zespołu. Kliknij tutaj!

PILNE

IMGW: W nocy z wtorku na środę prognozowany jest spadek temperatury powietrza do około -2°C, przy gruncie do -4°C.

LM.plWiadomościPozycjonowanie stron firmowych - czy warto? Co daje SEO?

Pozycjonowanie stron firmowych - czy warto? Co daje SEO?

Materiał promocyjny

Dodano:
Pozycjonowanie stron firmowych - czy warto? Co daje SEO?

Każdy właściciel firmy marzy o szybkim rozwoju swojego biznesu. Stąd właśnie inwestycja w stronę firmową, która ma stanowić ważny kanał pozyskiwania klientów. Jednak trudno myśleć o większych zyskach bez odpowiedniej promocji tej strony. Dlatego na pytanie – pozycjonowanie stron czy warto – może być wyłącznie pozytywna odpowiedź, a poniżej dowody na to.

Zobacz wideo poradnik

Pozycjonowanie stron - czy warto? Co daje SEO?

Właściciel firmy (nawet tej najmniejszej) powinien zadbać o skuteczne pozycjonowanie strony firmowej - https://projektmarketing.pl/oferta/pozycjonowanie-stron-www/.

Bądź tam, gdzie Twoja konkurencja i klienci

Internet jest przestrzenią mającą ogromny potencjał biznesowy. Miejscem spotkania usługodawców i sprzedawców ze swoimi potencjalnymi kontrahentami. Z kolei wyszukiwarka okazuje się swoistą bramą wstępu do świata internetu. To w niej pojawiają się codziennie miliony zapytań osób szukających określonych produktów czy rozwiązania swoich problemów i dylematów.

W ten sposób nie tylko poprawia się pozycję w rankingu Google (zdecydowanego lidera na rynku), ale również podnosi się jakość strony www, dzięki działaniom optymalizacyjnym. Lepiej, żeby użytkownik, po wpisaniu w wyszukiwarkę konkretnego pytania, zobaczył ofertę Twojej firmy na czołowych pozycjach, a nie bezpośredniej konkurencji.

Zwiększenie widoczności w sieci oznacza zarazem zwielokrotnienie możliwości pozyskania nowych klientów. Oczywiście nie każdy odbiorca stanie się klientem, ale działania SEO zwiększają prawdopodobieństwo pozyskania klienta. Przecież dzięki SEO, strona firmowa staje się przyjazna zarówno dla robotów wyszukiwarek, jak i dla samych użytkowników. Jeżeli internauta szybko i bez problemu znajdzie treści, jakich oczekuje, to prawdopodobnie skorzysta z oferty produktowej lub usługowej.

Zadbaj o dotychczasowych klientów

Niektórzy zastanawiają się, czy warto pozycjonować, jeżeli strona firmowa wyświetla się na topowych pozycjach w wynikach wyszukiwania na określone słowa kluczowe. Nie tylko warto, ale wręcz należy pozycjonować. Po pierwsze, konkurencja też pozycjonuje swoje witryny. Szkoda byłoby spaść w rankingu, a tak się niestety często dzieje, kiedy zaniecha się działań SEO. Pozycjonowanie zawsze ma charakter bardzo dynamiczny. Trzeba też reagować na aktualizacje algorytmu Google.

Po drugie, nie wolno zapominać o stałych klientach. Dlatego opłaca się dostarczanie im najwyższej jakości treści. W tym celu najlepiej prowadzić bloga tematycznego, aby wyjaśniać swoim odbiorcom wszelkie kwestie związane z branżą. Proste porady często są odpowiedzią na konkretne problemy użytkowników, a to doceni każdy. Wdzięczność natomiast ma konkretne przełożenie na efekty. Rośnie przywiązanie do marki, a jednocześnie interesujące teksty SEO mogą być udostępniane w innych miejscach w sieci.

W ten prosty sposób łączy się działania pozycjonujące (naturalny link building) z content marketingiem. To zwiększenie wiarygodności strony, poszerzenie widoczności i możliwość taniego pozyskania ruchu oraz nowych klientów.

Zapewnij firmie silną pozycję na rynku lokalnym

Wbrew pozorom firmy działające lokalnie również potrzebują profesjonalnego pozycjonowania. Ma ono oczywiście charakter ograniczony do danego miasta, ale stanowi idealną strategię promocji dla małych przedsiębiorstw. Przede wszystkim będą to miejscowi usługodawcy np. warsztaty samochodowe, zakłady kosmetyczne i fryzjerskie, gabinety stomatologiczne czy restauracje.

Warto pamiętać, że ok 70% zapytań lokalnych prowadzi do późniejszych zakupów offline (albo skorzystania z usług). Ponadto wyszukiwanie lokalne stanowi już niemal połowę wszystkich zapytań w Google, więc jest o co się bić. Dlatego firmy działające na konkretnym obszarze powinny zadbać o dobrą widoczność w Mapach Google i położyć szczególny nacisk na pozycjonowanie na frazy kluczowe lokalne.

Konieczne jest dokładne przedstawienie swoich danych adresowych nie tylko w zakładce kontaktowej, ale także w nagłówku lub stopce serwisu. Warto również, aby pojawiła się w tekście nazwa miasta, w którym prowadzi się działalność. Dobrze, kiedy też do strony prowadzą linki z serwisów lokalnych. Dzięki temu wyszukiwarka skieruje użytkowników poszukujących konkretnej usługi czy produktu do miejsc, w którym najszybciej mogą realizować swoją potrzebę. Lepiej, aby to nie była firma konkurencji, która wie, jak ważne jest pozycjonowanie stron firmowych.

Należy jeszcze podkreślić, że skupienie się na pozycjonowaniu lokalnym pozwala optymalizować koszty związane z promocją. Niektórych właścicieli małych firm nieco przerażają wydatki na SEO. Jednak pozycjonowanie lokalne to naprawdę opłacalna inwestycja ze względu na niższe koszty oraz wysoki współczynnik konwersji. Ponadto zapewnia firmom naprawdę mocną pozycję na rynku lokalnym i daje przewagę nad konkurencją – tym bardziej że nadal wielu przedsiębiorców skupiających się na działalności lokalnej nie dba o promocję strony internetowej oraz jej dobrą widoczność w wyszukiwarkach. Jeżeli zdecydujesz się na kompleksowe działania pozycjonujące, to masz ogromną szansę na szybkie zbudowanie solidnej bazy stałych klientów. Trudno będzie ich odebrać.

Buduj świadomość marki

Każda, nawet ta najmniejsza firma potrzebuje dobrego PR-u. Internet jest znakomitym miejscem na budowanie pozycji marki godnej zaufania. Pierwszym krokiem do tego okazuje się odpowiedni poziom rozpoznawalności. Firma widoczna w wynikach wyszukiwania trafia z przekazem do wielu odbiorców. Co więcej, ma większe szanse na wzbudzenie zainteresowania. Nie ma przypadku w tym, że najbardziej znane marki walczą o czołowe pozycje w Google. To kwestia świadomości i podkreślania swojej rangi wśród użytkowników, a to przekłada się na zyski. Internauci najchętniej decydują się na produkty czy usługi firm pozytywnie kojarzących się z czołowymi pozycjami w wynikach wyszukiwania. Na pewno warto uczyć się od tych najlepszych – Allegro jest tego przykładem.

Pomyśl o długotrwałych i mierzalnych efektach oraz maksymalizacji zysków

Pozycjonowanie stron firmowych w Google oznacza inwestycję, która się opłaca. Wydatki z tym związane są ściśle ukierunkowane na konkretnego odbiorcę. Witryna pojawia się przecież w wynikach wyszukiwania jako odpowiedź na określone zapytanie użytkownika. To nie jest baner wiszący na płocie, koło którego przechodzi wiele osób i nawet nie zwraca na niego uwagi. Twoja strona wyświetla się wyłącznie na słowa kluczowe wpisane przez potencjalnych klientów do pola wyszukiwarki Google. Jeśli pozycjonujesz się na „pizzeria w Lublinie”, to oferty nie zobaczy osoba wpisująca zapytanie o pizzerię w Warszawie, ale ta, która chce zjeść dobrą pizzę właśnie w Twoim mieście.

Jednocześnie łatwo mierzyć efekty, a służą temu bezpłatne narzędzia analityczne jak Google Analytics. Czasami trzeba poszerzyć zakres słów kluczowych, z niektórych też zrezygnować. Jednak szybko można się dowiedzieć, jakie frazy generują największy ruch i są po prostu najbardziej opłacalne. Skrupulatna analiza poziomu skuteczności działań pozwala na pozyskiwanie coraz większej grupy klientów i to przy zmaksymalizowanych zyskach. Odpowiednia optymalizacja strony firmowej sprawia, że potencjalni klienci znajdują odpowiedź na swoje zapytania. W ten sposób zwiększa się ruch na stronie, co przyczynia się do pomnożenia zysków. Dlatego właśnie pozycjonowanie stron firmowych okazuje się wyjątkowo opłacalne.

Ĺąródło: Agencja Projekt Marketing z Lublina

Przeczytaj również:Na czym polega audyt SEO?
Czytaj więcej na temat:seo, marketing internetowy
Potwierdzenie
Proszę zaznaczyć powyższe pole