Dzisiaj jest środa 1 kwietnia 2020, imieniny: Grażyny, Hugona, Teodory WIADOMOŚCI OGŁOSZENIA (17570) SPORT FORUM FIRMY (5469) PRACA (25) KINA IMPREZY WIDEO
Login:
Hasło:
Przypomnij hasło
zamknij

POGODA

Dziśpogoda
7 / 3oC
Jutropogoda
7 / 5oC
Pojutrzepogoda
7 / 3oC
Pogodę dostarcza twojapogoda.pl

POLECANE:
Obowiązek noszenia masek. List otwarty lekarzy PPO ... (3)Konin. Zamknięty park i zakaz korzystania z roweró ... (0)

Czy warto otworzyć sklep internetowy?

Materiał promocyjny

Dodano: 17.02.2020 09:18

Standardy działań handlowych nieustannie się zmieniają, a spory wpływ na tę gałąź gospodarki ma e-commerce, czyli sprzedaż prowadzona w internecie. Czy przeniesienie swojego biznesu do sieci jest opłacalne?

Szukając odpowiedzi na to pytanie, wystarczy przyjrzeć się liczbom przedstawianym w corocznych raportach dotyczących rynku e-commerce. Nie pozostawiają one żadnych złudzeń – klientów, którzy wolą robić zakupy przez Internet, przybywa, a e-sklepy notują rekordowe obroty. Odpowiedź jest zatem jednoznaczna.

Przybywa nowych sklepów, ale nie na ulicach

Sklepy internetowe przeżywają prawdziwy rozkwit, a potwierdzają to najnowsze statystyki. Badania wywiadowni Bisnode Polska, wyraźnie wskazują na przybywającą liczbę adresów internetowych, pod którymi znajdziemy e-sklepy. Między styczniem a czerwcem 2019 roku w Polsce powstało 2,8 tys. nowych sklepów internetowych. Liczba ta jest rekordowa w skali roku. Handel przenosi się do sieci zarówno w całości, jak i częściowo. Jeżeli przedsiębiorcy nastawieni są na klientów z całej Polski, a nawet z zagranicy, prowadzenie e-sklepu jest wręcz obowiązkiem. Sklepy stacjonarne w wielu branżach zaczynają pełnić funkcję wizytówki marki lub salonu wystawowego prezentującego wyroby właścicieli.

„Przez Internet” znaczy „taniej”

Wynajem lokalu usługowo-handlowego w centrum dużego miasta to koszt kilku tysięcy złotych miesięcznie. Do tego doliczyć trzeba pensję zatrudnionych sprzedawców, rachunki za media, a także transport towaru do sklepu stacjonarnego. Do tego dochodzą koszty marketingowe – szyld albo efektowny baner. To wszystko muszą pokryć wyniki sprzedażowe, w przeciwnym wypadku przedsiębiorca będzie zmuszony podnieść marżę albo samodzielnie stanąć za ladą. Dla sporej części niewielkich biznesów tego typu rozwiązanie przestaje być opłacalne, zwłaszcza jeśli porówna się to z łatwością prowadzenia sklepów internetowych. Inną grupą aktywną w sieci są przedsiębiorcy, którzy w ten sposób rozszerzają pole swojej aktywności, szukając nowych klientów.

Ważnym argumentem ekonomicznym jest podatek od handlu, który wszedł w życie z dniem 1 stycznia 2020 roku. Sprzedaż powyżej 17 mln zł miesięcznie jest opodatkowana, ale obrót z kanału internetowego został z daniny zwolniony. Sklep internetowy to także prosty sposób na ominięcie zakazu handlu w niedzielę. Poza tym dane raportu „E-commerce w Polsce 2019” przeprowadzone przez Gemius dla Izby Gospodarki Elektronicznej wskazują, że dostępność przez całą dobę jest niezmiennie najsilniejszym czynnikiem motywującym konsumentów do dalszego kupowania online. Aż 75% badanych wskazało właśnie ten aspekt jako najważniejszą zaletę e-handlu.

Rozwój sektora e-commerce

Dynamiczny rozwój sklepów internetowych jest odpowiedzią na konsumpcyjne preferencje Polaków. Wspomniane badanie „E-commerce w Polsce 2019” jednoznacznie wskazuje na nieustannie rosnące zainteresowanie robieniem zakupów w sieci. Na tę formę nabywania towarów decyduje się już 62% internautów, co daje ponad 17 mln potencjalnych klientów. Na taką liczbę chętnych do zakupów w Internecie wpływa kilka ważnych czynników. Po pierwsze, raport Gemius wskazuje na całodobową dostępność do towarów. To ważne zwłaszcza dla osób, których czas pracy zbiega się z godzinami otwarcia sklepów stacjonarnych. W przypadku e-sklepów nie ma znaczenia, czy klient zdecyduje się na zakup za dnia, czy może w środku nocy. Kolejny argument przemawiający za skorzystaniem z oferty e-commerce to brak konieczności dojazdu do sklepu. Dotyczy to przede wszystkim placówek specjalistycznych, których klienci nie znajdą w każdej dzielnicy ani nawet w każdym mieście. Polacy cenią sobie nieograniczony czas wyboru, jaki umożliwiają zakupy przez internet – mogą spokojnie zdecydować o wyborze konkretnego produktu. W ostatnich latach znacznie usprawnił się też system transakcji w e-sklepach. Różnorodność form płatności oferowanych przez operatorów rozliczeń internetowych takich jak spółka Polskie ePłatności, jest komfortowa dla każdego. Można szybko i wygodnie wykonać przelew ze swojego banku, skorzystać z płatności Apple Pay, GPay czy BLIK oraz płatności typu One Click.

 

*** *** ***

Koronawirus w Polsce stał się faktem. Bądź na bieżąco! Nie panikujemy, rzetelnie informujemy. Każdą informację weryfikujemy u źródła, nie publikujemy plotek ani informacji niesprawdzonych. Nie ścigamy się.

 

Regionalne informacje dot. koronawirusa znajdziecie pod adresem https://www.lm.pl/tagi/koronawirus

*** *** ***

Chcesz nas zainteresować tematem? Czekamy na sygnały/materiały. Piszcie na alert@lm.pl.

Czytaj więcej na temat:biznes,   pieniądze,   internet

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

KOMENTOWAĆ MOGĄ TYLKO OSOBY ZALOGOWANE

max 1000 znaków (0)
max 28 znaków (0)

Twój komentarz może zostać przeczytany przez tysiące osób. Wydawca portalu LM.pl spółka LM LOKALNE MEDIA Sp. z o.o. nie bierze odpowiedzialności za jego treść. Komentarze zniesławiające lub mogące naruszać dobra osobiste osób trzecich grożą odpowiedzialnością karną i cywilną. Osoby pokrzywdzone mogą skutecznie dochodzić swoich praw w organach ścigania i w sądach. Zgodnie z ust. 16 Regulaminu Twój komentarz może zostać opublikowany nie tylko na tej stronie, ale również w innych mediach.
Komentarze nie na temat są usuwane.

NAJPOPULARNIEJSZE WIDEO

UWAGA
zamknij

Próbujesz wgrać za duże zdjęcie.

Wgrywane zdjęcie nie może być większe niż 500 kB.
Spróbuj zmniejszyć zdjęcie jakimś darmowym programem np. dostępnym w systemie Windows programem Paint lub skorzystaj ze strony internetowej: zmniejszacz.pl.
Jeżeli tego nie zrobisz, ogłoszenie zostanie dodane bez zdjęć. Będziesz je mógł dodać później.