Skocz do zawartości
Polska

Wybory 2024: WIECZÓR WYBORCZY KONIN 2024 - II TURA - NIEDZIELA 20:55

Prześlij nam swoje filmy, zdjęcia czy tekst. Bądź częścią naszego zespołu. Kliknij tutaj!

LM.plWiadomościCzy warto otworzyć sklep internetowy?

Czy warto otworzyć sklep internetowy?

Materiał promocyjny

Dodano:
Czy warto otworzyć sklep internetowy?

Standardy działań handlowych nieustannie się zmieniają, a spory wpływ na tę gałąź gospodarki ma e-commerce, czyli sprzedaż prowadzona w internecie. Czy przeniesienie swojego biznesu do sieci jest opłacalne?

Szukając odpowiedzi na to pytanie, wystarczy przyjrzeć się liczbom przedstawianym w corocznych raportach dotyczących rynku e-commerce. Nie pozostawiają one żadnych złudzeń – klientów, którzy wolą robić zakupy przez Internet, przybywa, a e-sklepy notują rekordowe obroty. Odpowiedź jest zatem jednoznaczna.

Przybywa nowych sklepów, ale nie na ulicach

Sklepy internetowe przeżywają prawdziwy rozkwit, a potwierdzają to najnowsze statystyki. Badania wywiadowni Bisnode Polska, wyraźnie wskazują na przybywającą liczbę adresów internetowych, pod którymi znajdziemy e-sklepy. Między styczniem a czerwcem 2019 roku w Polsce powstało 2,8 tys. nowych sklepów internetowych. Liczba ta jest rekordowa w skali roku. Handel przenosi się do sieci zarówno w całości, jak i częściowo. Jeżeli przedsiębiorcy nastawieni są na klientów z całej Polski, a nawet z zagranicy, prowadzenie e-sklepu jest wręcz obowiązkiem. Sklepy stacjonarne w wielu branżach zaczynają pełnić funkcję wizytówki marki lub salonu wystawowego prezentującego wyroby właścicieli.

„Przez Internet” znaczy „taniej”

Wynajem lokalu usługowo-handlowego w centrum dużego miasta to koszt kilku tysięcy złotych miesięcznie. Do tego doliczyć trzeba pensję zatrudnionych sprzedawców, rachunki za media, a także transport towaru do sklepu stacjonarnego. Do tego dochodzą koszty marketingowe – szyld albo efektowny baner. To wszystko muszą pokryć wyniki sprzedażowe, w przeciwnym wypadku przedsiębiorca będzie zmuszony podnieść marżę albo samodzielnie stanąć za ladą. Dla sporej części niewielkich biznesów tego typu rozwiązanie przestaje być opłacalne, zwłaszcza jeśli porówna się to z łatwością prowadzenia sklepów internetowych. Inną grupą aktywną w sieci są przedsiębiorcy, którzy w ten sposób rozszerzają pole swojej aktywności, szukając nowych klientów.

Ważnym argumentem ekonomicznym jest podatek od handlu, który wszedł w życie z dniem 1 stycznia 2020 roku. Sprzedaż powyżej 17 mln zł miesięcznie jest opodatkowana, ale obrót z kanału internetowego został z daniny zwolniony. Sklep internetowy to także prosty sposób na ominięcie zakazu handlu w niedzielę. Poza tym dane raportu „E-commerce w Polsce 2019” przeprowadzone przez Gemius dla Izby Gospodarki Elektronicznej wskazują, że dostępność przez całą dobę jest niezmiennie najsilniejszym czynnikiem motywującym konsumentów do dalszego kupowania online. Aż 75% badanych wskazało właśnie ten aspekt jako najważniejszą zaletę e-handlu.

Rozwój sektora e-commerce

Dynamiczny rozwój sklepów internetowych jest odpowiedzią na konsumpcyjne preferencje Polaków. Wspomniane badanie „E-commerce w Polsce 2019” jednoznacznie wskazuje na nieustannie rosnące zainteresowanie robieniem zakupów w sieci. Na tę formę nabywania towarów decyduje się już 62% internautów, co daje ponad 17 mln potencjalnych klientów. Na taką liczbę chętnych do zakupów w Internecie wpływa kilka ważnych czynników. Po pierwsze, raport Gemius wskazuje na całodobową dostępność do towarów. To ważne zwłaszcza dla osób, których czas pracy zbiega się z godzinami otwarcia sklepów stacjonarnych. W przypadku e-sklepów nie ma znaczenia, czy klient zdecyduje się na zakup za dnia, czy może w środku nocy. Kolejny argument przemawiający za skorzystaniem z oferty e-commerce to brak konieczności dojazdu do sklepu. Dotyczy to przede wszystkim placówek specjalistycznych, których klienci nie znajdą w każdej dzielnicy ani nawet w każdym mieście. Polacy cenią sobie nieograniczony czas wyboru, jaki umożliwiają zakupy przez internet – mogą spokojnie zdecydować o wyborze konkretnego produktu. W ostatnich latach znacznie usprawnił się też system transakcji w e-sklepach. Różnorodność form płatności oferowanych przez operatorów rozliczeń internetowych takich jak spółka Polskie ePłatności, jest komfortowa dla każdego. Można szybko i wygodnie wykonać przelew ze swojego banku, skorzystać z płatności Apple Pay, GPay czy BLIK oraz płatności typu One Click.

Czytaj więcej na temat:biznes, pieniądze, internet
Potwierdzenie
Proszę zaznaczyć powyższe pole