Dzisiaj jest środa 5 sierpnia 2020, imieniny: Marii, Oswalda, Stanisławy WIADOMOŚCI OGŁOSZENIA (16994) SPORT FORUM FIRMY (5513) PRACA (54) KINA IMPREZY WIDEO
Login:
Hasło:
Przypomnij hasło
zamknij

POGODA

Dziśpogoda
18 / 15oC
Jutropogoda
24 / 17oC
Pojutrzepogoda
26 / 20oC
Pogodę dostarcza twojapogoda.pl

POLECANE:
Jarmark św. Bartłomieja odbędzie się w Koninie po ... (0)Hit transferowy? Jamajka polskiego pochodzenia zak ... (3)

Parking o powierzchni 2,5 tys. metrów kw. powstanie pod estakadą

KONIN JEST NASZ

Dodano: 21.03.2020 23:38

Władze Konina obiecują kierowcom, mieszkającym w pobliżu ulicy Wyzwolenia, miejsca parkingowe pod estakadą, prowadzącą na budowany właśnie wiadukt. Ale do dzisiaj nikt nie potrafi powiedzieć, ile ich dokładnie będzie.

Poprosiłem więc Zarząd Dróg Miejskich o wgląd w dokumentację projektową dróg dojazdowych do nowego wiaduktu. Od ulicy Przemysłowej będą biegły po nasypie, natomiast istniejący od ponad czterdziestu lat nasyp po drugiej stronie torów został już rozebrany. Stało się tak, ponieważ zamiast niego powstanie estakada. To droższe rozwiązanie, ale tylko w ten sposób można wygospodarować miejsce na parkingi, których po wybudowaniu dojazdu po tej stronie wiaduktu, będzie bardzo brakowało.

Rysunek 1, pokazujący estakadę od strony południowej, nieco uprościłem, żeby uczynić go bardziej przejrzystym. Konstrukcja będzie miała 96 metrów długości i od 30 do 35 metrów szerokości i zajmie teren, pokazany na zdjęciu 2. Pamiętać tylko trzeba, że będą to dwie równoległe estakady, a jedną od drugiej będą dzieliły dwa metry. Zaraz za wiaduktem konstrukcja jest szersza, bo jezdnia ma w tym miejscu jeszcze trzy pasy, ale po około trzydziestu metrach jeden z nich zanika.

Ale nie całą przestrzeń pod estakadą będzie można wykorzystać na parking. W dwóch miejscach będą ją bowiem podtrzymywały betonowe podpory, a najwięcej miejsca zajmie droga, którą będzie można pod nią przejechać (na rys. 3 zaznaczona na niebiesko). Droga pobiegnie zaraz za pierwszym rzędem filarów, patrząc od strony wiaduktu (czarna kreska na fot. 4).

Na rysunku nr 3 można też zobaczyć, że wjazd na nią od strony garaży znajdzie się w pobliżu transformatora (czerwony prostokąt) i bloku Wyzwolenia 19, z którego zrobiono zdjęcie tego miejsca na początku budowy wiaduktu (fot. 5).

Przestrzeń między wiaduktem a pierwszymi filarami (fot. 6) o wymiarach 30,5 na 26,8 metra będzie miała powierzchnię ponad 800 metrów kwadratowych. Zależnie od ustawienia pojazdów, na takim obszarze może się ich zmieścić co najmniej 40. Odległość między pierwszymi a drugimi filarami (zostaną wybudowane w miejscu pokazanym na fot. 7) jest większa, ale ponieważ – jak to już zaznaczyłem wyżej – pewną część tej przestrzeni zajmie droga, miejsca dla parkujących zostanie co najmniej tyle samo. Kolejnych 40 pojazdów można będzie ustawić pod trzecią częścią estakady (fot. 8), w sumie więc zmieści się ich tam co najmniej 120 sztuk.

Razem z 79 miejscami, które powstaną w szczycie wieżowca Zakole 1 (rys. 9), daje to nam dwieście miejsc parkingowych, a więc mniej więcej tyle, ile zostanie zabranych pod budowę dojazdów między wiaduktem a rondem.

Jeśli doliczymy do tego 130 miejsc za wieżowcem przy Wyzwolenia 4, okaże się, że po zakończeniu inwestycji mieszkańcy zyskają dla swoich samochodów sporo nowej przestrzeni. Dyrektor Grzegorz Pająk zapewnił mnie dzisiaj, że nadal szuka wolnego miejsca i nie wyklucza, że w pobliżu wiaduktu jeszcze takie się znajdzie.

Nie do końca natomiast jest jasna sytuacja kierowców, parkujących po drugiej stronie ronda, między ulicami Zakole i Sosnową. Część zapewne bez problemu znajdzie miejsce przy wieżowcu Zakole 1, natomiast nad propozycją dla pozostałych ZDM jeszcze pracuje. O konkretach dyrektor Pająk, dopóki rzecz nie jest dopracowana, nie chce jeszcze mówić.

Robert Olejnik

Parking o powierzchni 2,5 tys. metrów kw. powstanie pod estakadą
Slajd 1/10

Estakada będzie miała 96 metrów długości i od 30 do 35 metrów szerokości

Parking o powierzchni 2,5 tys. metrów kw. powstanie pod estakadą

slajd 1 z 10

Estakada będzie miała 96 metrów długości i od 30 do 35 metrów szerokości

Parking o powierzchni 2,5 tys. metrów kw. powstanie pod estakadą

slajd 2 z 10

W tym miejscu będzie wjazd na estakadę

Parking o powierzchni 2,5 tys. metrów kw. powstanie pod estakadą

slajd 3 z 10

Nie całą przestrzeń pod estakadą będzie można wykorzystać na parking. W dwóch miejscach będą ją bowiem podtrzymywały betonowe podpory, a najwięcej miejsca zajmie droga, którą będzie można pod nią przejechać (tutaj zaznaczona na niebiesko).

Parking o powierzchni 2,5 tys. metrów kw. powstanie pod estakadą

slajd 4 z 10

Droga pobiegnie na lewo od pierwszych filarów, których miejsce zaznaczone zostało czarną kreską

Parking o powierzchni 2,5 tys. metrów kw. powstanie pod estakadą

slajd 5 z 10

Wjazd pod estakadę od strony garaży znajdzie się w pobliżu bloku Wyzwolenia 19, z którego zrobiono zdjęcie tego miejsca na początku budowy wiaduktu

Parking o powierzchni 2,5 tys. metrów kw. powstanie pod estakadą

slajd 6 z 10

Przestrzeń między wiaduktem a pierwszymi filarami o wymiarach 30,5 na 26,8 metra będzie miała powierzchnię ponad 800 metrów kwadratowych i powinna pomieścić co najmniej 40 pojazdów.

Parking o powierzchni 2,5 tys. metrów kw. powstanie pod estakadą

slajd 7 z 10

W tym miejscu stanie drugi rząd filarów, podtrzymujących estakadę

Parking o powierzchni 2,5 tys. metrów kw. powstanie pod estakadą

slajd 8 z 10

Kolejnych 40 pojazdów można będzie ustawić pod trzecią częścią estakady 

Parking o powierzchni 2,5 tys. metrów kw. powstanie pod estakadą

slajd 9 z 10

W szczycie wieżowca Zakole 1 powstanie jeszcze 79 miejsc parkingowych

następny slajdpoprzedni slajd

autor: Robert Olejnik
e-mail: r.olejnik@redakcja.lm.pl, tel. 730 000 130

 

*** *** ***

Koronawirus w Polsce stał się faktem. Bądź na bieżąco! Nie panikujemy, rzetelnie informujemy. Każdą informację weryfikujemy u źródła, nie publikujemy plotek ani informacji niesprawdzonych. Nie ścigamy się.

 

Regionalne informacje dot. koronawirusa znajdziecie pod adresem https://www.lm.pl/tagi/koronawirus

*** *** ***

Chcesz nas zainteresować tematem? Czekamy na sygnały/materiały. Piszcie na alert@lm.pl.

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

KOMENTOWAĆ MOGĄ TYLKO OSOBY ZALOGOWANE

max 1000 znaków (0)
max 28 znaków (0)

Twój komentarz może zostać przeczytany przez tysiące osób. Wydawca portalu LM.pl spółka LM LOKALNE MEDIA Sp. z o.o. nie bierze odpowiedzialności za jego treść. Komentarze zniesławiające lub mogące naruszać dobra osobiste osób trzecich grożą odpowiedzialnością karną i cywilną. Osoby pokrzywdzone mogą skutecznie dochodzić swoich praw w organach ścigania i w sądach. Zgodnie z ust. 16 Regulaminu Twój komentarz może zostać opublikowany nie tylko na tej stronie, ale również w innych mediach.
Komentarze nie na temat są usuwane.

POPULARNE KOMENTARZE

Temat parkingu zadawala zapewne w jakiejś części mieszkańców w pobliżu mieszkających tego parkingu . Natomiast bardzo szybko cicho zrobiło się wokół tematu na SOSNOWEJ , gdzie do dnia dzisiejszego nie widać żadnych efektów poprawy na miejsca do parkowania. Władze obiecały i totalna cisza , żadnego porozumienia z właścicielem Polo-Marketu. Tiry nadal jeżdżą po osiedlowej drodze blokując przejazdy na parking mieszkańcom. Gdzie są deklaracje na rozwiązanie tematu parkingów na Sosnowej przy blokach 17,19,21 . Na obiecankach się skończyło jak zawsze. Mamy kolejną sytuacje gdzie władze miasta nie interesują się problemami mieszkańców w Koninie i nie pamiętają, że żyją z pieniędzy podatników. Jak tak dalej pójdzie na własne życzenie obecna władza nie dostanie żadnych głosów od tej części Konina przy wyborach . Tego mieszkańcy tej cześci Konina i sąsiadującej nie zapomną obecnej władzy . Pretensje do siebie ,
Dodano: 22.03.2020 06:26    Przez: monki
To prawda ,że jest duży problem na ulicy Sosnowej z parkowaniem samochodów. Dosyć ,że wcześniej był problem to obecnie drastycznie pogłębił go właściciel polo marketu. Dostawy do sklepu robione są od strony szkoły- główne wejście , gdzie faktycznie TIRY jeżdzą po osiedlowej drodze zagrażając bezpieczeństwu mieszkańców . Właściciel ma swój wjazd po swojej drodze , gdzie powinien jechać przez swój parking i z tyłu sklepu może rozładować towar. Przez to droga osiedlowa jest rozjechana , nie równa ,dziurawa... . Właściciel w ten sposób oszczędza żeby swój parking miał w stanie idealnym nie rozjechanym kosztem właśnie drogi osiedlowej dla mieszkańców . Co chwilę słychać od mieszkańców , że mają dość tej sytuacji gdzie wcześniej władze od samego początku w Koninie zawiniły a do dzisiaj nie ma żadnej poprawy i sprawa nie została załatwiona .
Dodano: 22.03.2020 06:40    Przez: mieszkanka
Nie bardzo rozumiem co chcą nasi włodarze zrobić w tym miejscu? Miało być połączenie ulic Paderewskiego/Przemysłowej z Wyzwolenia i przez to odciążenie zakorkowanej w szczycie ul. 11 listopada i ewentualnie Wyszyńskiego. Ułatwiłoby to komunikację z Zatorza do Morzysławia i dalej Laskówca. Nagle nastąpiła eskalacja wydatków, bo wiadukt kolejowy będzie/jest dwupasmowy, teraz estakada i co jeszcze?Miał być skrót, a robi się główna arteria. Ale to nie ma sensu, bo za rondem koło Lidla, z ul. Jana Pawła II też wiele nie da się zrobić, a most nad kanałem Warta-Gopło jest wąski. Nasuwa się więc pytanie, czy osoby decyzyjne z Konina są na jakiejś prowizji od wartości inwestycji, żeby nie nazwać rzeczy "bardziej" po imieniu? Jako podatnik chciałbym to wiedzieć. Budowa nasypu jest tańsza i szybsza, a mosty i wiadukty są mniej trwałe. A może coś się w tej materii zmieniło? Rozumiem brak miejsca na parkowanie, ale czy nie było tańszych i szybszych rozwiązań? Przecież to znów potrwa kilka lat.
Dodano: 22.03.2020 03:18    Przez: Hor. Bez

KOMENTARZE

Nie bardzo rozumiem co chcą nasi włodarze zrobić w tym miejscu? Miało być połączenie ulic Paderewskiego/Przemysłowej z Wyzwolenia i przez to odciążenie zakorkowanej w szczycie ul. 11 listopada i ewentualnie Wyszyńskiego. Ułatwiłoby to komunikację z Zatorza do Morzysławia i dalej Laskówca. Nagle nastąpiła eskalacja wydatków, bo wiadukt kolejowy będzie/jest dwupasmowy, teraz estakada i co jeszcze?Miał być skrót, a robi się główna arteria. Ale to nie ma sensu, bo za rondem koło Lidla, z ul. Jana Pawła II też wiele nie da się zrobić, a most nad kanałem Warta-Gopło jest wąski. Nasuwa się więc pytanie, czy osoby decyzyjne z Konina są na jakiejś prowizji od wartości inwestycji, żeby nie nazwać rzeczy "bardziej" po imieniu? Jako podatnik chciałbym to wiedzieć. Budowa nasypu jest tańsza i szybsza, a mosty i wiadukty są mniej trwałe. A może coś się w tej materii zmieniło? Rozumiem brak miejsca na parkowanie, ale czy nie było tańszych i szybszych rozwiązań? Przecież to znów potrwa kilka lat.
Dodano: 22.03.2020 03:18    Przez: Hor. Bez
avatar Nikt normalny nie wprowadza ruchu tranzytowego do miasta!!! Wszystko, co robi obecna władza jest utrudnieniem dla lokalnej społeczności. Kilkanaście tysięcy pojazdów na dobę, w rejonie gdzie mieszkańcy po dniu aktywności zawodowej wypoczywają? O co tu chodzi? Chcecie nasze dzieci i nas wytruć? Tych, których oszczędzi coronavirus załatwią ludzie Korytkowskiego. Ludzie ludziom to czynią?
Dodano: 22.03.2020 18:12    Przez: Józef Bąk
Temat parkingu zadawala zapewne w jakiejś części mieszkańców w pobliżu mieszkających tego parkingu . Natomiast bardzo szybko cicho zrobiło się wokół tematu na SOSNOWEJ , gdzie do dnia dzisiejszego nie widać żadnych efektów poprawy na miejsca do parkowania. Władze obiecały i totalna cisza , żadnego porozumienia z właścicielem Polo-Marketu. Tiry nadal jeżdżą po osiedlowej drodze blokując przejazdy na parking mieszkańcom. Gdzie są deklaracje na rozwiązanie tematu parkingów na Sosnowej przy blokach 17,19,21 . Na obiecankach się skończyło jak zawsze. Mamy kolejną sytuacje gdzie władze miasta nie interesują się problemami mieszkańców w Koninie i nie pamiętają, że żyją z pieniędzy podatników. Jak tak dalej pójdzie na własne życzenie obecna władza nie dostanie żadnych głosów od tej części Konina przy wyborach . Tego mieszkańcy tej cześci Konina i sąsiadującej nie zapomną obecnej władzy . Pretensje do siebie ,
Dodano: 22.03.2020 06:26    Przez: monki
To prawda ,że jest duży problem na ulicy Sosnowej z parkowaniem samochodów. Dosyć ,że wcześniej był problem to obecnie drastycznie pogłębił go właściciel polo marketu. Dostawy do sklepu robione są od strony szkoły- główne wejście , gdzie faktycznie TIRY jeżdzą po osiedlowej drodze zagrażając bezpieczeństwu mieszkańców . Właściciel ma swój wjazd po swojej drodze , gdzie powinien jechać przez swój parking i z tyłu sklepu może rozładować towar. Przez to droga osiedlowa jest rozjechana , nie równa ,dziurawa... . Właściciel w ten sposób oszczędza żeby swój parking miał w stanie idealnym nie rozjechanym kosztem właśnie drogi osiedlowej dla mieszkańców . Co chwilę słychać od mieszkańców , że mają dość tej sytuacji gdzie wcześniej władze od samego początku w Koninie zawiniły a do dzisiaj nie ma żadnej poprawy i sprawa nie została załatwiona .
Dodano: 22.03.2020 06:40    Przez: mieszkanka
Całe 2 i pół ara no superr 😶
Dodano: 22.03.2020 09:37    Przez: Kierowca
kierowca .... masz koronowirusa??? to 25 ar , ale i tak nie zmienia faktu ,że ten obszar w jakimś momencie nie koniecznie od razu będzie parkingiem płatnym i pieniądze popłyną do kasy miasta dalej na premie miesięczne , a problem na Sosnowej nadal nie bedzie rozwiązany z korzyścią dla mieszakńców. Taki scenariusz czeka mieszkańców Konina , gdzie nadal żadnego wspacia dla mieszkańców ze strony władz miasta Konina. Zawsze widzą tylko swoje korzyści majątkowe żeby posady utrzymać i nie obcinać sobie pensji i zapewnić regularny wpływ do kasy . Owszem niech żyją z podatków mieszkańców ale niech zapewnią bezpieczeństwo mieszkańców i ich bliskich na Sosnowej , niech pokażą efekty konkretną pracę a nie tylko puste słowa
Dodano: 22.03.2020 09:54    Przez: ave cezar
Czytam komentarze i owszem powstający parking nie rozwiąże problemu na ulicy Sosnowej , bo jak widać właściciel marketu utrudnia mieszkańcom życie codzienne. Sama widzę jak tir-y korzystają z drogi osiedlowej i sama się przepycham z tirem żebym mogła dojechać na swój parking. Prezydent Konina wie o problemie i dziwi mnie ,że pozwala na to gdzie występuje bezpośrednie zagrożenie dla mieszkańców i ich rodzin. Nikt z mieszkańców nie będzie biegał z dziećmi czy z zakupami po kilka razy w jedną stronę 300m , więc jak widać nadal problem na Sosnowej nie jest rozwiązany . Nie jestem żadna partyjna ale jak tak dalej pójdzie to nie wróżę przyszłości obecej władzy w Koninie wręcz chyba nawet będzie dobrze ją zmienić ale nikomu zle nie życzę .Patrzę obiektywnie.
Dodano: 22.03.2020 10:05    Przez: Agnieszka
Ja też wiem , że parking będzie płatny , ale nie od razu musimy być bo to dla władzy nie po drodze o czym sama wie nie wchodząc w spór z mieszkańcami dzisiaj ale czasu troszkę minie i postawią parkomaty ... i znowu hryja.... także wcześniej czy pózniej i tak zapłacimy za parkingi ....
Dodano: 22.03.2020 12:51    Przez: dorothe
chcą mieszkańców zrobić w ciula jak zawsze , chwalą się że będzie parking a potem postawią parkomaty i płacić będzie każdy . Nie od razu, bo nie dopuszczą żeby dzisiaj się kłócić z mieszkańcami . Minie wiec rok i bedą parkomaty na 100 procent. Chamskie zachowanie jest obecnych polityków w wypowiedziach gdzie każą biegać po 300 m i do tego z płatnego parkingu - tego nie dopowiedzieli . Tak będzie wyglądać przyszłość tego parkingu i mieszkańców .
Dodano: 22.03.2020 18:14    Przez: kazik
Na dziewięć wpisów, autorem sześciu jest jedna osoba (monki, mieszkanka, ave cezar, agnieszka, dorothe i kazik), która z uporem maniaka sugeruje, że parkingi pod estakadą będą płatne. Nie wiem, jaki ten człowiek ma interes w napuszczaniu mieszkańców na władze miasta, ale na pewno nie jest to głos w dyskusji na temat tego, jak rozwiązać problemy z parkowaniem w Koninie. Napisałem o tym, bo zmieniając podpisy, autor fałszywie sugeruje, że to opinia większej liczby mieszkańców.
Dodano: 22.03.2020 18:40    Przez: Robert Olejnik
jeśli oleju... uważasz , że nie będzie płatnego parkingu w przyszłości mieszkańcy proszą abyś złożył deklarację pisemną wtedy będziesz wiarygodny . Tak poza tym społeczeństwo nie jest od rozwiązywania problemów tylko władze , które za zarządzanie miastem mają płacone i żyją z pieniędzy podatników. To świadczy o jakości zarządzania miastem . Mieszkańcy mają prawo wyrazić opinię co do zarządzania miastem . Do kogo mają mieszkańcy zwracać sie w trudnych sytuacjach od czego jest prezydent , niech słucha głosu mieszkańców a nie na spotkanie przychodzą ludzie którzy każa mieszkańcom biegać 300m od parkingu do jmiejsca zamieszaknia z dziećmi , zakupy a do tego ludzie poruszają się często i takie wycieczki mogą sie powtarzać kila razy dziennie 300 m w jedną stronę . Chłopie oleju , zacznij się bardziej skupiać nad poprawnym pisaniem swoich artykułów żeby były czytelne klarowe i bardziej przejżyste zachowując przy tym zasady ortografii , skoro nazywasz się dziennikarzem .
Dodano: 23.03.2020 11:08    Przez: obiektywny
Wpis merytoryczny,ale dygresja o zasadach ortografii nie bardzo "przejżysta".
Dodano: 23.03.2020 12:03    Przez: Grzech Walerian
Uważam, że parking pod estakadą nie będzie płatny i daję to panu na piśmie. Jeśli dostrzega pan jakieś błędy w moim artykule, proszę je wskazać. Redaktorem naczelnym portalu LM od 2012 r. jest Anna Pilarska.
Dodano: 23.03.2020 17:07    Przez: Robert Olejnik
Grzech Walerian-(olej) ..... mi szarakowi może się zdarzyć wpadka ale nie redaktorowi naczelnemu -( przynaiminej tak się nazywa ) i to nagminnie , gdzie stało się to codziennością. Czy przy takim poziomie przekazu do mieszkańców na LM , nadal będziemy musieli używać słowa brukowiec? To tylko zapewne zależy od zmiany personalnej wyższego szczebla .
Dodano: 23.03.2020 12:28    Przez: obiektywny1

NAJPOPULARNIEJSZE WIDEO

UWAGA
zamknij

Próbujesz wgrać za duże zdjęcie.

Wgrywane zdjęcie nie może być większe niż 500 kB.
Spróbuj zmniejszyć zdjęcie jakimś darmowym programem np. dostępnym w systemie Windows programem Paint lub skorzystaj ze strony internetowej: zmniejszacz.pl.
Jeżeli tego nie zrobisz, ogłoszenie zostanie dodane bez zdjęć. Będziesz je mógł dodać później.