Dzisiaj jest sobota 26 września 2020, imieniny: Justyny, Cypriana, Euzebiusza WIADOMOŚCI OGŁOSZENIA (18400) SPORT FORUM FIRMY (5536) PRACA (59) KINA IMPREZY WIDEO
Login:
Hasło:
Przypomnij hasło
zamknij

POGODA

Dziśpogoda
15 / 14oC
Jutropogoda
14 / 10oC
Pojutrzepogoda
15 / 12oC
Pogodę dostarcza twojapogoda.pl

POLECANE:
II liga. Sezon rozpoczęli wygraną, choć emocji nie ... (0)Więcej turystów niż w ubiegłym roku. Ślesin podsum ... (2)

Lokalne pozycjonowanie stron

Materiał promocyjny

Dodano: 25.03.2020 12:05

W dzisiejszych czasach własna strona internetowa nie gwarantuje powodzenia w biznesie. Aby za jej pośrednictwem firma mogła sprzedawać swoje produkty i usługi, domena musi być widoczna w wyszukiwarce. Jednak nie wszystkie strony muszą znajdować się wysoko w ogólnopolskich wynikach wyszukiwania, dla niektórych przedsiębiorstw o wiele korzystniejszą strategią może być lokalne pozycjonowanie stron.

Co to jest pozycjonowanie lokalne?

Pozycjonowanie stron to dążenie, do tego by link prowadzący do strony był wyświetlany jak najwyżej w organicznych wynikach wyszukiwania dla wybranych słów kluczowych. Lokalne pozycjonowanie stron ma natomiast sprawić, że strona będzie wyświetlała się wysoko dla zapytań związanych z daną lokalizacją.

Dlaczego pozycjonowanie lokalne przynosi efekty?

Lokalne SEO ma wiele zalet. Przede wszystkim pozwala dotrzeć do klientów poszukujących produktów i usług w danej lokalizacji, czyli najprawdopodobniej zdecydowanych na zakup. Lokalne pozycjonowanie generuje stosunkowo wysoki współczynnik konwersji, przy jednoczesnym zmniejszeniu wydatków ponoszonych na pozycjonowanie. Słowa kluczowe zawierające nazwy miast są rzadziej wyszukiwane, niż frazy ogólne, ale też konkurencja w pozycjonowaniu jest mniejsza. Dlatego w wielu przypadkach nakłady poniesione na takie pozycjonowanie są niższe, a efekty szybciej widoczne.

Kiedy zdecydować się na lokalne SEO?

Pozycjonowanie lokalne ma największy sens w przypadku firm działających jedynie na danym obszarze. Na tę formę działań powinny zdecydować się kawiarnie, restauracje, hotel, warsztaty samochodowe, kwiaciarnie, czy sklepy mające swoje oddziały stacjonarne w różnych miastach.

Co wspólnego ma fryzjer z Gołębiem?

Od 2015 r. Google przywiązuje dużą wagę do lokalizacji użytkownika pytającego wyszukiwarkę o produkt czy usługę. Gołąb — jeden z algorytmów odpowiadających za ranking stron — sprawdza frazy kluczowe pod kątem dopasowania do lokalnych zapytań i po analizie wyświetla te, które odpowiadają lokalizacji użytkownika wpisującego słowa kluczowe w wyszukiwarkę. Innymi słowy, jeśli internauta znajdujący się w Krakowie wpisze w pasek wyszukiwania „fryzjer”, to Gołąb sprawi, że otrzyma on listę odnośników do stron zakładów fryzjerskich w Krakowie.

Na jakiej podstawie Google określa lokalizację użytkownika?

Skąd Google wie, gdzie znajduje się użytkownik wpisujący zapytanie? Gigant z Mountain View określa położenie internautów na podstawie adresu IP, za pomocą którego łączą się z internetem oraz dzięki lokalizatorom GPS w telefonach komórkowych. Wykorzystując te dane, Google może określić kraj, region, miasto, a nawet dzielnicę, w której znajduje się aktualnie internauta. Śledzenie lokalizacji ma na celu dostarczenie użytkownikowi odpowiedzi zgodnej z jego intencją i potrzebą – warto wykorzystać ten fakt w strategii pozycjonowania.

Jak pozycjonować się lokalnie?

Lokalne SEO należy rozpocząć od wyboru odpowiednich słów kluczowych. Najczęściej keywords dla regionalnego pozycjonowania tworzy się przez dodanie nazwy miasta do fraz ogólnokrajowych, na przykład dla agencji SEO będą to frazy „pozycjonowanie Kraków”, „pozycjonowanie stron Kraków” albo „pozycjonowanie w Krakowie”. W przypadku kawiarni może sprawdzi się też fraza zawierające dzielnice np. „kawiarnia Nowa Huta” czy „kosmetyczka Mokotów”.

Stawiając na pozycjonowanie lokalne, warto pozyskiwać linki z zaufanych, popularnych serwisów o tematyce lokalnej i regionalnej, ze stron wydarzeń, konferencji, targów, lokalnych forów internetowych czy regionalnych influencerów. Dobrym pomysłem jest pozycjonowanie w Google Maps, które jest także przykładem lokalnego SEO.

 

*** *** ***

Koronawirus w Polsce stał się faktem. Bądź na bieżąco! Nie panikujemy, rzetelnie informujemy. Każdą informację weryfikujemy u źródła, nie publikujemy plotek ani informacji niesprawdzonych. Nie ścigamy się.

 

Regionalne informacje dot. koronawirusa znajdziecie pod adresem https://www.lm.pl/tagi/koronawirus

*** *** ***

Chcesz nas zainteresować tematem? Czekamy na sygnały/materiały. Piszcie na alert@lm.pl.

Czytaj więcej na temat:pozycjonowanie

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

KOMENTOWAĆ MOGĄ TYLKO OSOBY ZALOGOWANE

max 1000 znaków (0)
max 28 znaków (0)

Twój komentarz może zostać przeczytany przez tysiące osób. Wydawca portalu LM.pl spółka LM LOKALNE MEDIA Sp. z o.o. nie bierze odpowiedzialności za jego treść. Komentarze zniesławiające lub mogące naruszać dobra osobiste osób trzecich grożą odpowiedzialnością karną i cywilną. Osoby pokrzywdzone mogą skutecznie dochodzić swoich praw w organach ścigania i w sądach. Zgodnie z ust. 16 Regulaminu Twój komentarz może zostać opublikowany nie tylko na tej stronie, ale również w innych mediach.
Komentarze nie na temat są usuwane.

KOMENTARZE

Na pozycjonowaniu stron to ja się nie znam, a czytałam, że jak się robi to źle to tylko można sobie zaszkodzić. Dlatego zleciłam to Zdobywcom Sieci, lepiej aby zajęli się tym specjaliści. Efekty nie są natychmiastowe, ale już powoli widać efekty
Dodano: 27.03.2020 20:04    Przez: Natalia Niedziałka
Wydaje mi sie, ze warto nie tylko pozycjonowac strone, ale rowniez skorzystac z marketingu szeptanego, ktory pomoze nam nawiazac relacje z klientem i przekonac go do tego, ze nasza firma jest godna zaufania. Czytalam na http://wommmarketing.pl/ ze taki marketing szeptany moze przyniesc naprawde fajne korzysci i dziala skutecznie, wiec mysle, ze szczegolnie dla nowych biznesow ma to prawo bytu
Dodano: 08.04.2020 18:38    Przez: Agata Gruber

NAJPOPULARNIEJSZE WIDEO

UWAGA
zamknij

Próbujesz wgrać za duże zdjęcie.

Wgrywane zdjęcie nie może być większe niż 500 kB.
Spróbuj zmniejszyć zdjęcie jakimś darmowym programem np. dostępnym w systemie Windows programem Paint lub skorzystaj ze strony internetowej: zmniejszacz.pl.
Jeżeli tego nie zrobisz, ogłoszenie zostanie dodane bez zdjęć. Będziesz je mógł dodać później.