Skocz do zawartości

Prześlij nam swoje filmy, zdjęcia czy tekst. Bądź częścią naszego zespołu. Kliknij tutaj!

LM.plWiadomościLokalne pozycjonowanie stron

Lokalne pozycjonowanie stron

Materiał promocyjny

Dodano:
Lokalne pozycjonowanie stron

W dzisiejszych czasach własna strona internetowa nie gwarantuje powodzenia w biznesie. Aby za jej pośrednictwem firma mogła sprzedawać swoje produkty i usługi, domena musi być widoczna w wyszukiwarce. Jednak nie wszystkie strony muszą znajdować się wysoko w ogólnopolskich wynikach wyszukiwania, dla niektórych przedsiębiorstw o wiele korzystniejszą strategią może być lokalne pozycjonowanie stron.

Co to jest pozycjonowanie lokalne?

Pozycjonowanie stron to dążenie, do tego by link prowadzący do strony był wyświetlany jak najwyżej w organicznych wynikach wyszukiwania dla wybranych słów kluczowych. Lokalne pozycjonowanie stron ma natomiast sprawić, że strona będzie wyświetlała się wysoko dla zapytań związanych z daną lokalizacją.

Dlaczego pozycjonowanie lokalne przynosi efekty?

Lokalne SEO ma wiele zalet. Przede wszystkim pozwala dotrzeć do klientów poszukujących produktów i usług w danej lokalizacji, czyli najprawdopodobniej zdecydowanych na zakup. Lokalne pozycjonowanie generuje stosunkowo wysoki współczynnik konwersji, przy jednoczesnym zmniejszeniu wydatków ponoszonych na pozycjonowanie. Słowa kluczowe zawierające nazwy miast są rzadziej wyszukiwane, niż frazy ogólne, ale też konkurencja w pozycjonowaniu jest mniejsza. Dlatego w wielu przypadkach nakłady poniesione na takie pozycjonowanie są niższe, a efekty szybciej widoczne.

Kiedy zdecydować się na lokalne SEO?

Pozycjonowanie lokalne ma największy sens w przypadku firm działających jedynie na danym obszarze. Na tę formę działań powinny zdecydować się kawiarnie, restauracje, hotel, warsztaty samochodowe, kwiaciarnie, czy sklepy mające swoje oddziały stacjonarne w różnych miastach.

Co wspólnego ma fryzjer z Gołębiem?

Od 2015 r. Google przywiązuje dużą wagę do lokalizacji użytkownika pytającego wyszukiwarkę o produkt czy usługę. Gołąb — jeden z algorytmów odpowiadających za ranking stron — sprawdza frazy kluczowe pod kątem dopasowania do lokalnych zapytań i po analizie wyświetla te, które odpowiadają lokalizacji użytkownika wpisującego słowa kluczowe w wyszukiwarkę. Innymi słowy, jeśli internauta znajdujący się w Krakowie wpisze w pasek wyszukiwania „fryzjer”, to Gołąb sprawi, że otrzyma on listę odnośników do stron zakładów fryzjerskich w Krakowie.

Na jakiej podstawie Google określa lokalizację użytkownika?

Skąd Google wie, gdzie znajduje się użytkownik wpisujący zapytanie? Gigant z Mountain View określa położenie internautów na podstawie adresu IP, za pomocą którego łączą się z internetem oraz dzięki lokalizatorom GPS w telefonach komórkowych. Wykorzystując te dane, Google może określić kraj, region, miasto, a nawet dzielnicę, w której znajduje się aktualnie internauta. Śledzenie lokalizacji ma na celu dostarczenie użytkownikowi odpowiedzi zgodnej z jego intencją i potrzebą – warto wykorzystać ten fakt w strategii pozycjonowania.

Jak pozycjonować się lokalnie?

Lokalne SEO należy rozpocząć od wyboru odpowiednich słów kluczowych. Najczęściej keywords dla regionalnego pozycjonowania tworzy się przez dodanie nazwy miasta do fraz ogólnokrajowych, na przykład dla agencji SEO będą to frazy „pozycjonowanie Kraków”, „pozycjonowanie stron Kraków” albo „pozycjonowanie w Krakowie”. W przypadku kawiarni może sprawdzi się też fraza zawierające dzielnice np. „kawiarnia Nowa Huta” czy „kosmetyczka Mokotów”.

Stawiając na pozycjonowanie lokalne, warto pozyskiwać linki z zaufanych, popularnych serwisów o tematyce lokalnej i regionalnej, ze stron wydarzeń, konferencji, targów, lokalnych forów internetowych czy regionalnych influencerów. Dobrym pomysłem jest pozycjonowanie w Google Maps, które jest także przykładem lokalnego SEO.

Czytaj więcej na temat:pozycjonowanie
Potwierdzenie
Proszę zaznaczyć powyższe pole