Skocz do zawartości
Polska

Wybory 2024: WIECZÓR WYBORCZY KONIN 2024 - II TURA - NIEDZIELA 20:55

Prześlij nam swoje filmy, zdjęcia czy tekst. Bądź częścią naszego zespołu. Kliknij tutaj!

LM.plWiadomościNotyfikacje push web w sklepie internetowym - czy warto?

Notyfikacje push web w sklepie internetowym - czy warto?

Materiał promocyjny

Dodano:
Notyfikacje push web w sklepie internetowym - czy warto?

Powiadomienia push to komunikaty, które pojawiają się na naszym telefonie lub ekranie komputera. Wysyłane są z aplikacji oraz witryn, z których korzystamy na co dzień. Samodzielnie możemy zdecydować o tym, czy notyfikacje push web będą widoczne na naszej stronie internetowej. Dlaczego warto włączyć powiadomienia push prowadząc sklep internetowy? Jakie korzyści dają web push?

Co to są powiadomienia push?
Powiadomienia push to wiadomości, które pojawiają się w prawym dolnym rogu naszego ekranu. Dostarczają krótką treść, informują np. o otrzymaniu wiadomości e-mail. Są narzędziem marketingowym, które wspiera komunikację. Celem powiadomień web push mogą być działania wizerunkowe, sprzedażowe, a także związane z retencją danych.

Notyfikacje push mogą być jedynym sposobem komunikacji czy reklamy. Mogą być również dodatkiem do aktualnie prowadzonych działań marketingowych pod postacią e-maili czy wiadomości SMS.

Powiadomienia web push odbierane są zwykle przez urządzenia mobilne. Wiadomości push wysyłane są przez właścicieli aplikacji na nasze urządzenia. Powiadomienia pojawią się najczęściej poprzez wyrażenie zgody na ich wysyłanie. Często zgoda ta jest warunkiem zainstalowania na naszym telefonie czy tablecie danej aplikacji. Nie możemy więc zrezygnować z notyfikacji push. Konsument sam decyduje, czy chce wejść w interakcję z aplikacją. Może otworzyć otrzymane powiadomienie lub je zamknąć.

Web push - charakterystyka
Powiadomienia web push spośród innych metod marketingu wyróżniają się:

  • niskim kosztem obsługi;
  • szybkim dotarciem do konsumenta;
  • możliwością łączenia usług na urządzenia mobilne;
  • wysoką ilością otwarcia wiadomości push;
  • dotarciem do odbiorcy w czasie rzeczywistym.

Web push działają na określonych urządzeniach i  określonych warunkach. Aby powiadomienia push niosły korzyść, powinny być:

  • Krótkie i treściwe. Konsumenci mają otrzymać właściwy przekaz i wykonać określone działanie.
  • Odpowiedzią na potrzeby klienta, a nie niepotrzebną informacją, która w żaden sposób nie zainteresuje konsumenta.
  • Zachęcające i skłaniające do natychmiastowego podjęcia działania. Inspirujące, wywołujące reakcję.
  • Ciekawe, nieszablonowe, wzbogacone grafiką lub wideo. Zdecydowanie bardziej przyciągną uwagę odbiorcy.

Powiadomienia push nie dotyczą wyłącznie urządzeń mobilnych. Mogą być stosowane na ekranach komputerów. Powiadomienia Chrome pojawiają się w prawym dolnym rogu ekranu. Możemy je włączyć lub wyłączyć dla dowolnej aplikacji. Aby pojawiały się na naszym ekranie, musimy wyrazić zgodę na subskrypcję. Powiadomienie push może mieć formę tekstową lub być wzbogacone w grafikę czy wideo. Push przekierowuje na stronę internetową lub poza nią.

Pamiętajmy, że nie musimy rezygnować z powiadomień push mobilnych na rzecz powiadomień web puch w przeglądarce. Marketingowcy chętnie łączą oba rodzaje notyfikacji push z innymi kanałami reklamy, np. powiadomieniami SMS lub e-mail.

Dlaczego warto korzystać z notyfikacji push web w sklepie internetowym?
Istnieje wiele korzyści związanych z korzystaniem z powiadomień push. Przede wszystkim mogą być one pomocne w sytuacji, gdy mailing naszego sklepu internetowego nie przynosi oczekiwanych efektów. Notyfikacje push web mogą zwiększyć sprzedaż bez względu na okres prowadzenia przez nas działalności. Jakie jeszcze korzyści dają powiadomienia push?

  • Pozwalają na szybkie dotarcie do konsumenta za bardzo małe pieniądze.
  • Dostarczają treści skierowane do określonej grupy docelowej.
  • Wysyłane są systematycznie.
  • Pozwalają zainteresować konsumenta naszą ofertą.
  • Przekazują najważniejsze informacje.

Dzięki powiadomieniom push utrzymamy porządek w naszej skrzynce mailowej. Otrzymując na bieżąco wiadomości, możemy je usuwać, segregować lub wysyłać dalej. Mamy także możliwość zapanowania nad spamem. Samodzielnie wybieramy, z których witryn chcemy otrzymywać powiadomienia. Klienci naszego sklepu również mogą zdecydować o tym, czy chcą widzieć informacje związane z nowościami.

Jak włączyć powiadomienia web push?
Włączenie powiadomień push na telefonie  jest bardzo proste. Wystarczy, że odblokujemy ekran swojego smartfona, następnie przejdziemy do jego ustawień. W zakładce “Powiadomienia” możemy samodzielnie wybrać, dla których aplikacji chcemy je otrzymywać. Warto wiedzieć, że powiadomienia push są zupełnie darmowe. Jak wyłączyć powiadomienia Google w smartfonie? Zrobimy to ponownie, wchodząc w ustawienia i przeciągając specjalny suwak na pozycję “OFF”. Czynność tę możemy powtórzyć dla każdej aplikacji.

Aby włączyć powiadomienia na komputerze, wystarczy wejść na wybraną stronę internetową, następnie przejść do ustawień. Znajdziemy w nich zakładkę “Powiadomienia”, która wygląda podobnie jak ta w urządzeniach mobilnych. W zakładce przy ‘Powiadomienia” należy zmienić “Blokuj” na “Zezwalaj”. Od tej pory na ekranie naszego komputera będą pojawiały się notyfikacje push web.

Przeczytaj również:Jak kupować z cashbackiem?
Czytaj więcej na temat:e-commerce, biznes, technologia
Potwierdzenie
Proszę zaznaczyć powyższe pole