Skocz do zawartości

Prześlij nam swoje filmy, zdjęcia czy tekst. Bądź częścią naszego zespołu. Kliknij tutaj!

LM.plWiadomościDlaczego warto wdrożyć marketing automation w sklepie internetowym?

Dlaczego warto wdrożyć marketing automation w sklepie internetowym?

Materiał promocyjny

Dodano:
Dlaczego warto wdrożyć marketing automation w sklepie internetowym?

Zastanawiasz się, jak zoptymalizować pracę zespołu sklepu internetowego tak, aby ograniczyć czas poświęcany na wykonywanie żmudnych i powtarzalnych zadań? Martwi Cię duża liczba porzuconych koszyków? Usiłujesz wymyślać oryginalne komunikaty reklamowe, ale nie wiesz, czy rzeczywiście trafiasz w oczekiwania klientów? Poznaj marketing automation – rozwiązanie Twoich problemów.

Na czym polega marketing automation?

Marketing automation, czyli automatyzacja marketingu, to jedna z innowacyjnych dziedzin, która zdobywa coraz większą popularność. Polega na zautomatyzowaniu wybranych działań marketingowych za pośrednictwem oprogramowania, które zbiera szczegółowe dane o użytkownikach strony internetowej i segmentuje ich według określonych atrybutów. Tak sklasyfikowanym odbiorcom przypisuje się zautomatyzowane akcje, np. wysłanie spersonalizowanego komunikatu w formie e-maila lub wyświetlenie popularnego produktu w danej kategorii.

Dane behawioralne i transakcyjne są analizowane w czasie rzeczywistym. To sprawia, że sklep internetowy może błyskawicznie i skutecznie reagować na określone zachowania klientów – bez dodatkowego zaangażowania pracowników. Marketing automation umożliwia także sprawne analizowanie przeprowadzonych kampanii reklamowych i ułatwia tworzenie testów A/B. Jedna platforma marketing automation może zbierać tysiące danych z wielu różnych systemów.

Zoptymalizuj pracę zespołu dzięki marketing automation

Rozważając, dlaczego warto wdrożyć marketing automation, należy wspomnieć przede wszystkim o redukcji kosztów i komforcie pracowników. Wystarczy raz skonfigurować oprogramowanie, aby wykonywać proste czynności dzień w dzień. W efekcie pracownik działu sprzedaży może zająć się ciekawszymi i bardziej intratnymi działaniami, w których nie może go zastąpić automat. Nie traci czasu na odpowiadanie na podstawowe pytania na czacie, ręczne wyszukiwanie osób spełniających określone kryteria w CRM-ie czy wysyłanie e-maili o kolejnych etapach transakcji – zajmuje się tym inteligentne oprogramowanie.

Marketing automation zmniejsza liczbę porzuconych koszyków

Użytkownik sklepu internetowego może porzucić koszyk z wielu różnych powodów. Przyczyną może być zarówno nagłe przerwanie zakupów przez czynnik zewnętrzny, jak i zbyt duży koszt dostawy. Oprogramowanie marketing automation pozwala na wyselekcjonowanie klientów, którzy nie sfinalizowali transakcji, i przypomnienie im o zakupie za pomocą spersonalizowanego e-maila.

Wiadomość może zawierać kod rabatowy, który obniży wartość produktu lub przesyłki. W przypadku przedmiotów, których liczba jest znacząco ograniczona, warto zasugerować klientowi, że musi się pośpieszyć, aby nie ubiegła go inna osoba.

Zautomatyzowany cross-selling i up-selling

To dwie techniki sprzedaży produktów lub usług stosowane w celu zwiększenia wartości koszyka i zdobycia zaufania klienta.

Cross-selling to sprzedaż krzyżowa, która polega na sugerowaniu klientowi produktów komplementarnych w stosunku do przedmiotu w koszyku. Jeżeli użytkownik sklepu jest zainteresowany zakupem kurtki ze skóry, można mu zaproponować zakup produktu do pielęgnacji odzieży.

Up-selling to sprzedaż dodatkowa. Jej celem jest nakłonienie klienta do zakupu droższego produktu, który ma lepsze parametry. Jeśli biegacz chce zakupić zegarek sportowy za 1000 zł, można mu wyświetlić zegarek za 1200 zł, który ma dodatkowe funkcje.

Dzięki marketing automation można zarówno zarobić więcej, jak i pokazać klientowi, że jest wspierany na każdym etapie zakupów.

Czytaj więcej na temat:marketing, reklama
Potwierdzenie
Proszę zaznaczyć powyższe pole