Dzisiaj jest środa 25 listopada 2020, imieniny: Erazma, Katarzyny, Beaty WIADOMOŚCI OGŁOSZENIA (17361) SPORT FORUM FIRMY (5547) PRACA (49) KINA IMPREZY WIDEO
Login:
Hasło:
Przypomnij hasło
zamknij

POGODA

Dziśpogoda
-1 / -2oC
Jutropogoda
2 / 3oC
Pojutrzepogoda
4 / 1oC
Pogodę dostarcza twojapogoda.pl

POLECANE:
,,Next level" w piłkarskim szkoleniu. Powstaje spo ... (0)Most żelazny i gabinet prezydenta podświetlone na ... (18)

Wciąż czekamy na ekspertyzę na temat przyczyn awarii przeprawy

KONIN JEST NASZ

Dodano: 19.11.2020 13:14

Jest spora szansa, że jeszcze przed końcem tego roku pojedziemy obiema nitkami naprawianej właśnie przeprawy przez Wartę. O terminie zakończenia prac przesądzą roboty prowadzone w najbliższych dniach.

Z ekspertyz przeprowadzonych do tej pory przez inżynierów z Politechniki Poznańskiej wynikało, że w zachodniej nitce przeprawy przez Wartę trzeba wymienić pięć kabli sprężających: dwa długie i trzy krótkie.

Prace zaczęto od pierwszej estakady od strony ulicy Poznańskiej, między mostem (to ta konstrukcja przerzucona nad samą rzeką, nad którą górują pylony) a rondem Miast Partnerskich. Wymianę długiego na 130 metrów kabla i drugiego znacznie krótszego już zakończono. Podobnie jak dwóch krótkich kabli w pobliżu wiaduktu nad ulicą Nadrzeczną.

Na sam koniec zostawiono najdłuższą 660-metrową estakadę E7, biegnącą na południe od mostu. Pierwotnie zamierzano wymienić w niej długi 130-metrowy kabel, ale dla bezpieczeństwa zdecydowano się jeszcze na dołożenie do niego dwóch krótkich. Obecnie trwają tam prace przygotowawcze do betonowania bloków oporowych, w których osadzone zostaną kable sprężające konstrukcję. Związane jest to z ułożeniem olbrzymich ilości stali, które zostaną zatopione w betonie. Po ich zalaniu trzeba będzie czekać cztery tygodnie aż beton dojrzeje. Dopiero wtedy zacznie się sprężanie kabli.

Winien jestem w tym miejscu przypomnienie, na czym owo sprężanie polega i dlaczego za pierwszym razem zostało źle przeprowadzone. Otóż dla zachowania elastyczności i jednocześnie trwałości konstrukcji pod przęsłami, po których biegnie jezdnia, układane są kable sprężające, które na obu końcach kotwione są w potężnych żelbetowych dewiatorach.

Owe kable to są po prostu splecione ze sobą wiązki stali (fot. 1), które umieszczane są w otulinie (fot. 2), podobnie jak kabel elektryczny w izolacji. Po zabetonowaniu takie kable się naciąga czyli spręża, po czym – na koniec - wypełnia ich wnętrze specjalną mieszanką cementową. Ta ostatnia operacja ma ochronić stal przed wodą i nie dopuścić do korozji. Ponieważ zarówno na jezdni jak i pod nią woda bywa często i w dużych ilościach, dokładne wypełnienie kabli sprężających iniektem jest bardzo ważne.

następna
strona 1/2
Wciąż czekamy na ekspertyzę na temat przyczyn awarii przeprawy
Slajd 1/5

Wciąż czekamy na ekspertyzę na temat przyczyn awarii przeprawy

slajd 1 z 5

Jest spora szansa, że jeszcze przed końcem tego roku pojedziemy obiema nitkami naprawianej właśnie przeprawy przez Wartę. O terminie zakończenia prac przesądzą roboty prowadzone w najbliższych dniach.

Wciąż czekamy na ekspertyzę na temat przyczyn awarii przeprawy

slajd 2 z 5

Jest spora szansa, że jeszcze przed końcem tego roku pojedziemy obiema nitkami naprawianej właśnie przeprawy przez Wartę. O terminie zakończenia prac przesądzą roboty prowadzone w najbliższych dniach.

Wciąż czekamy na ekspertyzę na temat przyczyn awarii przeprawy

slajd 3 z 5

Jest spora szansa, że jeszcze przed końcem tego roku pojedziemy obiema nitkami naprawianej właśnie przeprawy przez Wartę. O terminie zakończenia prac przesądzą roboty prowadzone w najbliższych dniach.

Wciąż czekamy na ekspertyzę na temat przyczyn awarii przeprawy

slajd 4 z 5

Jest spora szansa, że jeszcze przed końcem tego roku pojedziemy obiema nitkami naprawianej właśnie przeprawy przez Wartę. O terminie zakończenia prac przesądzą roboty prowadzone w najbliższych dniach.

następny slajdpoprzedni slajd

autor: Robert Olejnik
e-mail: r.olejnik@redakcja.lm.pl, tel. 730 000 130

 

*** *** ***

Koronawirus w Polsce stał się faktem. Bądź na bieżąco! Nie panikujemy, rzetelnie informujemy. Każdą informację weryfikujemy u źródła, nie publikujemy plotek ani informacji niesprawdzonych. Nie ścigamy się.

 

Regionalne informacje dot. koronawirusa znajdziecie pod adresem https://www.lm.pl/tagi/koronawirus

*** *** ***

Chcesz nas zainteresować tematem? Czekamy na sygnały/materiały. Piszcie na alert@lm.pl.



DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

KOMENTOWAĆ MOGĄ TYLKO OSOBY ZALOGOWANE

max 1000 znaków (0)
max 28 znaków (0)

Twój komentarz może zostać przeczytany przez tysiące osób. Wydawca portalu LM.pl spółka LM LOKALNE MEDIA Sp. z o.o. nie bierze odpowiedzialności za jego treść. Komentarze zniesławiające lub mogące naruszać dobra osobiste osób trzecich grożą odpowiedzialnością karną i cywilną. Osoby pokrzywdzone mogą skutecznie dochodzić swoich praw w organach ścigania i w sądach. Zgodnie z ust. 16 Regulaminu Twój komentarz może zostać opublikowany nie tylko na tej stronie, ale również w innych mediach.
Komentarze nie na temat są usuwane.

POPULARNE KOMENTARZE

Ta przeprawa jest pięknym mostem i tak przydatnym w Koninie, szkoda że tak "spartolona".
Dodano: 19.11.2020 15:26    Przez: Człowiek
Ale po to te tłumaczenia dziadostwa kierownika wydziału dróg ?
Dodano: 19.11.2020 14:37    Przez: Tom Bach
Pamiętam jak uroczyście otwierał przeprawę sam Prezydent Kazimierz Pałasz, miała nam służyć długie lata, a wytrzymała zaledwie 10 lat. Szkoda.
Dodano: 19.11.2020 15:29    Przez: Człowiek
Lubię tą przeprawę, jest ona oczywiście niezbędna dla samochodów, ale też wielu ludzi nią spaceruje, biega czy jeżdzi na rowerach, uprawiając sport.
Dodano: 19.11.2020 15:33    Przez: Człowiek
avatar w takich tępie to sprawa zakończy się za 2 lata
Dodano: 19.11.2020 15:55    Przez: Tonny Soprano

KOMENTARZE

Ale po to te tłumaczenia dziadostwa kierownika wydziału dróg ?
Dodano: 19.11.2020 14:37    Przez: Tom Bach
avatar Wystarczy 100 procentowa satysfakcja, że chociaż połowa działa. Taka nowa tradycja na drogach i mostach w Koninie.
Dodano: 19.11.2020 19:11    Przez: Józef Bąk
Ta przeprawa jest pięknym mostem i tak przydatnym w Koninie, szkoda że tak "spartolona".
Dodano: 19.11.2020 15:26    Przez: Człowiek
Pamiętam jak uroczyście otwierał przeprawę sam Prezydent Kazimierz Pałasz, miała nam służyć długie lata, a wytrzymała zaledwie 10 lat. Szkoda.
Dodano: 19.11.2020 15:29    Przez: Człowiek
Lubię tą przeprawę, jest ona oczywiście niezbędna dla samochodów, ale też wielu ludzi nią spaceruje, biega czy jeżdzi na rowerach, uprawiając sport.
Dodano: 19.11.2020 15:33    Przez: Człowiek
avatar w takich tępie to sprawa zakończy się za 2 lata
Dodano: 19.11.2020 15:55    Przez: Tonny Soprano
avatar co wypowiedź , to piękniejsza polszczyzna...trzeba umieć czytać slangiem...
Dodano: 19.11.2020 16:42    Przez: zx
ZX! Ty to jak zwykle w punkt...!!! Wiadomo polszczyzna to jak amatorszczyzna... Ja też pojechałam slangiem...!!! Ha! Ha!
Dodano: 19.11.2020 18:43    Przez: Wiedźma
A miało to trwać do trzech miesięcy. Tym czasem zapowiada się pięć.No cóż, pesymistom którzy narzekają, że zakorkowana jest użytkowana nitka przeprawy można zawsze odpowiedzieć że druga nitka nie jest zakorkowana. Statystycznie wielkość korków spada o połowę...
Dodano: 20.11.2020 17:53    Przez: Arkadiusz
Proponuję wskazać winnego tego stanu rzeczy: Pałasz do raportu! Miler do raportu! wszystko inne to musztarda po obiedzie. Pałasz siedzi na ciepłej posadce w PAKu i śmieje się z Nas grzejąc nóżki na Posoce.
Dodano: 20.11.2020 20:12    Przez: p***rnese tu

NAJPOPULARNIEJSZE WIDEO

UWAGA
zamknij

Próbujesz wgrać za duże zdjęcie.

Wgrywane zdjęcie nie może być większe niż 500 kB.
Spróbuj zmniejszyć zdjęcie jakimś darmowym programem np. dostępnym w systemie Windows programem Paint lub skorzystaj ze strony internetowej: zmniejszacz.pl.
Jeżeli tego nie zrobisz, ogłoszenie zostanie dodane bez zdjęć. Będziesz je mógł dodać później.