Dzisiaj jest sobota 23 stycznia 2021, imieniny: Ildefonsa, Rajmunda, Klemensa WIADOMOŚCI OGŁOSZENIA (17388) SPORT FORUM FIRMY (5574) PRACA (52) KINA IMPREZY WIDEO
Login:
Hasło:
Przypomnij hasło
zamknij

POGODA

Dziśpogoda
5 / 2oC
Jutropogoda
1 / 0oC
Pojutrzepogoda
0 / -1oC
Pogodę dostarcza twojapogoda.pl

PILNE:

IMGW: Oblodzenie od godz. 22.00 dzisiaj do godz. 9.00 jutro. Temperatura min. -1°C do -0°C

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Polecamy:

Teleporadnik dla pacjentów, czyli jak się przygotować do rozmowy?

Dodano: 26.11.2020 12:28

Lekarze rodzinni z PPOZ przygotowali teleporadnik dla pacjentów. Jak nie marnować czasu medyka i pozwolić skorzystać z teleporady jak największej liczbie potrzebujących pacjentów? 

Zanim wykręcimy numer do poradni powinniśmy się dobrze przygotować do rozmowy z lekarzem i pielęgniarką! Tylko wtedy usługa ta przebiegnie szybko i sprawnie. Z korzyścią dla nas i innych – podkreśla Bożena Janicka, prezes Porozumienia Pracodawców Ochrony Zdrowia.

W dobie pandemii teleporada stała się ważnym, sprawdzonym, ale przede wszystkim bezpiecznym sposobem udzielania świadczeń zdrowotnych. Jej zalety docenia coraz szersze grono pacjentów. Niestety, nadal zdarza się, że niektórzy narzekają na wydłużony czas oczekiwania na połączenie. Jaki jest tego powód? Jak się okazuje – bardzo wiele zależy od samych pacjentów. Aby usprawnić przebieg teleporady lekarze PPOZ przygotowali specjalny „teleporadnik”. - Biorąc pod uwagę skromny potencjał personelu podstawowej opieki zdrowotnej, a tym samym jego ograniczone możliwości, należy się dobrze przygotować do teleporady. Po pierwsze należy ustalić jej cel (tzn. jakie mamy oczekiwania). Jeśli jest to porada „receptowa”, to wcześniej należy sprawdzić, jaki mamy zapas wszystkich leków, które potrzebujemy na co dzień (a nie tylko tego leku, który akurat się skończył), aby uniknąć komieczności teleporady za dwa, trzy dni o kolejny lek. Zapasy powinny wystarczyć minimum na miesiąc, a najlepiej na dwa. W każdej chwili bowiem w danej poradni może dojść do zakażenia, a personel zostanie skierowany do izolacji. Wtedy nawet przez 10 dni placówka może być zamknięta. Bardzo ważną rzeczą przy powtórce leków jest konkretne przekazywanie informacji o ogólnym stanie zdrowia i ewentualnych innych konsultacjach lekarskich. Warto mieć pod ręką parametry dotyczące ciśnienia, poziomu glukozy, itd. Najlepiej regularnie zapisywać te dane w specjalnym notatniku – radzi Bożena Janicka.

Zeszyt, długopis, a także NIP zakładu pracy (w przypadku osób zatrudnionych) jest niezbędny jeśli teleporada dotyczy choroby. - W momencie gdy lekarz dyktuje na przykład sposób zażywania i dawkowanie leków, pacjent natychmiast powinien mieć czym i na czym zapisać te dane. Najgorszą rzeczą jest marnowanie czasu na szukanie kartki i długopisu. Jeśli lekarz uzna, że konieczne jest wykonanie testu w kierunku COVID-19, podaje pacjentowi numer skierowania na test ,z którym to należy zgłosic się do punktu wymazowego, co również trzeba zanotować. Jeśli pacjent wymaga zwolnienia lekarskiego, to bezwzględnie wymagane jest podanie NIP-u zakładu pracy. Marnowaniem czasu zarówno lekarza, jak i innych oczekujących na teleporadę, jest gorączkowe poszukiwanie numeru, co – niestety - potrafi trwać nawet… kilka minut! - mówi Bożena Janicka.

Lekarze PPOZ proszą także o rzeczowość wypowiedzi. - Pomyślmy o tym, że ktoś następny też potrzebuje pomocy. I problemem nie jest liczba linii telefonicznych, które możemy montować w przychodniach, ale skromne zasoby personelu. Korzystajmy z teleporad tak, aby nie utrudniać życia innym, i żeby jak największa grupa chorych mogła z nich również skorzystać – apelują lekarze PPOZ.

 

 

*** *** ***

Koronawirus w Polsce stał się faktem. Bądź na bieżąco! Nie panikujemy, rzetelnie informujemy. Każdą informację weryfikujemy u źródła, nie publikujemy plotek ani informacji niesprawdzonych. Nie ścigamy się.

 

Regionalne informacje dot. koronawirusa znajdziecie pod adresem https://www.lm.pl/tagi/koronawirus

*** *** ***

Chcesz nas zainteresować tematem? Czekamy na sygnały/materiały. Piszcie na alert@lm.pl.

Czytaj więcej na temat:teleporadnik,   PPOZ,   lekarze rodzinni,   koronawirus,   teleporada



DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

KOMENTOWAĆ MOGĄ TYLKO OSOBY ZALOGOWANE

max 1000 znaków (0)
max 28 znaków (0)

Twój komentarz może zostać przeczytany przez tysiące osób. Wydawca portalu LM.pl spółka LM LOKALNE MEDIA Sp. z o.o. nie bierze odpowiedzialności za jego treść. Komentarze zniesławiające lub mogące naruszać dobra osobiste osób trzecich grożą odpowiedzialnością karną i cywilną. Osoby pokrzywdzone mogą skutecznie dochodzić swoich praw w organach ścigania i w sądach. Zgodnie z ust. 16 Regulaminu Twój komentarz może zostać opublikowany nie tylko na tej stronie, ale również w innych mediach.
Komentarze nie na temat są usuwane.

POPULARNE KOMENTARZE

Najpierw powinniśmy się pomodlić,żeby się w ogóle dodzwonić.
Dodano: 26.11.2020 15:08    Przez: Zbynek
Czy Oni uważają Nas za małe dzieci...??!! Może w ogóle nie korzystać z Teleporady, leczyć się samemu i stosować babcine- znachorskie cuda, bo przecież wszystkie leki oparte są na dawnych recepturach...!!! Lekarze i pielęgniarki mieliby wtedy czas na odpoczynek i relaks, a także na prywatne przyjmowanie pacjentów- przecież dla Nich liczy się tylko kasa...!!! Smutne to i przykre!!!
Dodano: 26.11.2020 14:10    Przez: Wiedźma
Teraz lekarze leczą przez telefon jak dawniej Kaszpirowski przez telewizor, to są parodie.
Dodano: 26.11.2020 15:16    Przez: Człowiek
brak słów....
Dodano: 26.11.2020 12:42    Przez: Miki
Lekarz z pacjentem powinien mieć bezpośredni kontakt, w cztery oczy, zbadać ciśnienie, puls, serce itd.
Dodano: 26.11.2020 15:18    Przez: Człowiek

KOMENTARZE

brak słów....
Dodano: 26.11.2020 12:42    Przez: Miki
Czy Oni uważają Nas za małe dzieci...??!! Może w ogóle nie korzystać z Teleporady, leczyć się samemu i stosować babcine- znachorskie cuda, bo przecież wszystkie leki oparte są na dawnych recepturach...!!! Lekarze i pielęgniarki mieliby wtedy czas na odpoczynek i relaks, a także na prywatne przyjmowanie pacjentów- przecież dla Nich liczy się tylko kasa...!!! Smutne to i przykre!!!
Dodano: 26.11.2020 14:10    Przez: Wiedźma
Najpierw powinniśmy się pomodlić,żeby się w ogóle dodzwonić.
Dodano: 26.11.2020 15:08    Przez: Zbynek
Teraz lekarze leczą przez telefon jak dawniej Kaszpirowski przez telewizor, to są parodie.
Dodano: 26.11.2020 15:16    Przez: Człowiek
Lekarz z pacjentem powinien mieć bezpośredni kontakt, w cztery oczy, zbadać ciśnienie, puls, serce itd.
Dodano: 26.11.2020 15:18    Przez: Człowiek
Jak zwykle winę ponoszą pacjenci że chorują i śmią zawracać głowę lekarzom. Jako pacjent myślę sobie kto jest dla kogo. Otóż jest to potrzeba wzajemna. Chory nie jest medykiem i trudno mu wyrazić co go boli. Lekarz jako specjalista powinien pacjenta wspomóc w określeniu schorzenia. Lekarz zamiast pomóc złości się że pacjent jest nieprzygotowany. Wreszcie aby porozmawiać z lekarzem trzeba uzyskać z nim połączenie telefoniczne. Brak połączenie bo linia zajęta lub nikt nie podnosi słuchawki i automat rozłącza. Próbowałem od godz. 8,00 do 16,00 i nie mogłem się połączyć. Połączyłem się tuż przed 18 ale lekarza już nie zastałem. U nas teoretycznie jest wszystko w porządku, nie nadąża praktyka.
Dodano: 27.11.2020 11:57    Przez: Stanisław Koninianin
Dzisiaj pacjent jest intruzem, który ośmiela się przeszkadzać lekarzowi w pracy, jak chcesz się skontaktować z lekarzem, to musisz się wyuczyć na pamięć formułki, jak dziecko w szkole ? Ale jaja !
Dodano: 27.11.2020 13:08    Przez: Człowiek

NAJPOPULARNIEJSZE WIDEO

UWAGA
zamknij

Próbujesz wgrać za duże zdjęcie.

Wgrywane zdjęcie nie może być większe niż 500 kB.
Spróbuj zmniejszyć zdjęcie jakimś darmowym programem np. dostępnym w systemie Windows programem Paint lub skorzystaj ze strony internetowej: zmniejszacz.pl.
Jeżeli tego nie zrobisz, ogłoszenie zostanie dodane bez zdjęć. Będziesz je mógł dodać później.