Skocz do zawartości
Polska

Wybory 2024: Wybór prezydenta Konina zależy od tych, którzy... pozostaną w domach

Prześlij nam swoje filmy, zdjęcia czy tekst. Bądź częścią naszego zespołu. Kliknij tutaj!

PILNE

Od godz. 13.30 wstrzymana z powodu awarii dostawa wody na ul. Karłowicza 5. Na czas przerwy będzie podstawiona cysterna.

LM.plWiadomościCzym jest pozycjonowanie stron internetowych i czy warto?

Czym jest pozycjonowanie stron internetowych i czy warto?

Materiał promocyjny

Dodano:
Czym jest pozycjonowanie stron internetowych i czy warto?

Coraz więcej biznesów przenosi się do sieci, a posiadanie strony internetowej podkreśla profesjonalny wizerunek firmy i pozwala zdobywać nowych klientów. Czy warto pozycjonować swoją stronę lub blog i na czym właściwie polega ten proces?

Dziś obecność firmy w internecie coraz częściej staje się koniecznością. Posiadanie dobrze wykonanej strony, zawierającej potrzebne informacje na temat naszej działalności, to sposób na sprawny kontakt z kontrahentami, pozyskiwanie nowych klientów i szybki przepływ ważnych wiadomości. Dla niektórych własna strona lub blog to szansa do rozwijania swojej pasji i pokazywania jej światu lub możliwość promowania swojej twórczości. Bez względu na to, jaki cel jest dla Ciebie ważny, zadbana i odpowiednio prowadzona strona internetowa to absolutna podstawa, jeśli chcesz odnieść sukces. Aby to zrobić, konieczne jest pozycjonowanie naszej strony.
 

Co to jest pozycjonowanie stron?

Pozycjonowanie stron internetowych to proces, którego celem jest zwiększenie widoczności naszej strony w wyszukiwarkach internetowych, aby użytkownicy mogli ją odnaleźć. Jak to wygląda w praktyce? Kiedy użytkownik wpisze interesującą go frazę w wyszukiwarkę, nasza strona powinna nie tylko się wyświetlić, ale też być jak najwyżej w wynikach. Przykładowo, szukając dobrego mechanika samochodowego w swoim mieście, wpiszemy w Google: „mechanik samochodowy Opole” i prawdopodobnie sprawdzimy kilka pierwszych wyników. Takie strony są dla nas wiarygodne, a ich znalezienie zajmuje niewiele czasu, więc najprawdopodobniej skorzystamy z usług właściciela tej strony.

Powiedzieliśmy sobie, że pozycjonowanie to proces, ponieważ nie da się osiągnąć rezultatu w ciągu dnia lub dwóch. Zwykle potrzebne są długie miesiące i wielotorowe działania, ponieważ na dobre i skuteczne pozycjonowanie składa się kilka czynności, w tym m.in. poprawienie szybkości działania strony, wypełnienie jej wartościowym contentem oraz umiejętne stosowanie słów kluczowych i pozyskiwanie linków. W ten sposób sprawiamy, że strona jest przyjazna dla wyszukiwarek i wartościowa dla odbiorców. Brzmi skomplikowanie? Na szczęście nie musimy robić tego sami. Możemy zgłosić się do agencji, dla których pozycjonowanie stron internetowych to codzienność. W ten sposób nie tylko oszczędzamy czas, ale także zapobiegamy błędom, które mogą pogorszyć widoczność naszej strony.
 

Dlaczego warto pozycjonować swoją stronę lub blog?

Pozycjonowanie stron internetowych jest długofalową inwestycją i formą marketingu internetowego — jedną z najskuteczniejszych, do których mamy dostęp. Podczas gdy obecność w mediach społecznościowych daje zróżnicowane efekty, a post umieszczony na Facebooku czy Instagramie ma żywotność liczoną w minutach lub godzinach, dobrze wypozycjonowana strona może przyciągać użytkowników przez wiele miesięcy, a nawet lat. Dla nas — właścicieli strony — oznacza to liczne korzyści:

  • większą popularność produktu lub usługi. To zjawisko korzystne w każdej branży, które może bezpośrednio przełożyć się na rozwój Twojej firmy.
  • zwiększenie sprzedaży swojego produktu lub usług. Po co ktoś ma szukać dalej, jeśli już na początku znajdzie idealną ofertę?
  • profesjonalny wizerunek marki oraz zwiększenie wiarygodności firmy. Dobrze wykonana strona internetowa, która pojawia się w TOP10 wyszukiwań w Google, budzi zaufanie użytkowników i jest wiarygodna.
  • możliwość zarabiania na własnej stronie. Nie tylko poprzez sprzedaż własnych produktów, ale także dzięki umieszczaniu reklam, linków afiliacyjnych itd. To świetny sposób na dochód pasywny, czyli taki, który będzie generowany bez naszego czynnego udziału.
  • mierzalne efekty i możliwość ograniczenia innych form reklamy. Jeśli klienci zaczną do nas trafiać poprzez stronę internetową, z czasem może się okazać, że nie musimy wykorzystywać innych sposobów reklamy — w ten sposób mamy szansę na ograniczenie kosztów.
  • sprawdzenie oczekiwań klientów i dostosowanie się do ich potrzeb. Prowadząc stronę internetową, mamy kontakt z klientami na bieżąco, a także możemy sprawdzić, czego szukają na naszej stronie. Być może potrzebują usługi lub produktu, których jeszcze nie oferujemy, a moglibyśmy włączyć to do swojej oferty? Z pewnością reagowanie na oczekiwania klientów przełoży się na nasze zyski!
Przeczytaj również:Na czym polega audyt SEO?
Czytaj więcej na temat:seo, internet, marketing, pozycjonowanie
Potwierdzenie
Proszę zaznaczyć powyższe pole