Dzisiaj jest poniedziałek 19 kwietnia 2021, imieniny: Adolfa, Tymona, Pafnucego WIADOMOŚCI OGŁOSZENIA (17771) SPORT FORUM FIRMY (5594) PRACA (59) KINA IMPREZY WIDEO
Login:
Hasło:
Przypomnij hasło
zamknij

POGODA

Dziśpogoda
11 / 9oC
Jutropogoda
14 / 8oC
Pojutrzepogoda
14 / 5oC
Pogodę dostarcza twojapogoda.pl

POLECANE:
Bon ton również w pracy - „Czwartkowe spotkania z ... (1)MZK Konin i pierwsze w Polsce zamówienie na autobu ... (9)

Nasze Sprawy. Zmiany w komunikacji MZK od nowego roku

Dodano: 8.12.2020 21:59

Mniej kursów, bez dopłat do biletów dla dzieci i młodzieży, na niektórych trasach prywatni przewoźnicy zamiast Miejskiego Zakładu Komunikacji- tak zareagowały sąsiadujące z Koninem gminy na nowe, wyższe stawki zaproponowane przez MZK, jakie zaczną obowiązywać od nowego roku.

W programie Nasze Sprawy wójt Kazimierza Biskupiego Grzegorz Maciejewski przyznał, że podwyżka bardzo go zaskoczyła. Według nowych stawek Kazimierz Biskupi musiałby płacić MZK prawie milion złotych rocznie. To o około 200 tys. więcej niż w tym roku. Gmina podjęła decyzję, aby pójść w ślady gminy Kleczew i zlecić przewozy prywatnemu przewoźnikowi. Jednak powrócono do rozmów z MZK.

- Współpraca z Miejskim Zakładem trwa od kilkudziesięciu lat. Na korzyść zakładu przemawia także rozbudowana sieć i opinie mieszkańców, a także nowoczesny, przystosowany dla osób z niepełnosprawnościami tabor – mówi wójt. Dlatego zdecydowaliśmy się na pozostanie przy MZK.

Niestety nie obędzie się bez likwidacji niektórych linii i rezygnacji z opłacania biletów dla dzieci i młodzieży- dodaje. Ograniczenie liczby kursów MZK o połowę zapowiadają także gminy Golina i Stare Miasto. Wzrost stawek wynikał między innymi z wyliczeń audytora, a także z tego, że na życzenie gmin wprowadziliśmy dodatkowe kursy. To kosztuje – tłumaczy tymczasem prezeska Miejskiego Zakładu Komunikacji w Koninie Magdalena Przybyła. Przyznaje, że stawki przez lata były niedoszacowane. Do przewozów na terenie gmin dopłacał Konin, czyli mieszkańcy miasta – dodaje.

 autor: Tristan Tomczak

 e-mail: tt@firma.lm.pl

 

*** *** ***

Koronawirus w Polsce stał się faktem. Bądź na bieżąco! Nie panikujemy, rzetelnie informujemy. Każdą informację weryfikujemy u źródła, nie publikujemy plotek ani informacji niesprawdzonych. Nie ścigamy się.

 

Regionalne informacje dot. koronawirusa znajdziecie pod adresem https://www.lm.pl/tagi/koronawirus

*** *** ***

Chcesz nas zainteresować tematem? Czekamy na sygnały/materiały. Piszcie na alert@lm.pl.

Czytaj więcej na temat:nasze sprawy,   mzk konin,  



DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

KOMENTOWAĆ MOGĄ TYLKO OSOBY ZALOGOWANE

max 1000 znaków (0)
max 28 znaków (0)

Twój komentarz może zostać przeczytany przez tysiące osób. Wydawca portalu LM.pl spółka LM LOKALNE MEDIA Sp. z o.o. nie bierze odpowiedzialności za jego treść. Komentarze zniesławiające lub mogące naruszać dobra osobiste osób trzecich grożą odpowiedzialnością karną i cywilną. Osoby pokrzywdzone mogą skutecznie dochodzić swoich praw w organach ścigania i w sądach. Zgodnie z ust. 16 Regulaminu Twój komentarz może zostać opublikowany nie tylko na tej stronie, ale również w innych mediach.
Komentarze nie na temat są usuwane.

POPULARNE KOMENTARZE

Swoją drogą, to dobrze, że prezeska MZK liczy miejskie pieniądze i odcina okoliczne samorządy od takiego sponsoringu. Komunikacja miejska jest kosztowna i nigdzie nie przynosi zysków, jeśli ma być cenowo dostępna dla mieszkańców. Zaciekawiło mnie w tej rozmowie, że Konin MUSI spełnić wymagania co do elektryków, a prywatny przewoźnik już nie. Zresztą wójt wiele ciekawostek o prywatnym przewoźniku powiedział... tak między wierszami. I rozumiem, że zdecydował się pozostać przy MZK, racjonalna decyzja.
Dodano: 9.12.2020 08:48    Przez: Jakub Wawrzecki
MZK powinno skupić się na komunikacji miejskiej, niektóre trasy są abstrakcyjne np. 58 z Brzeźna przez Chorzeń na V Osiedle. Prawie jak kolej transsyberyjska, trzeba brać kanapki i termon na drogę. Małe autobusiki powinny zbierać ludzi w 1-2 miejsca w Koninie a stamtąd po mieście rozwozić już normalnymi, wtedy kursy częściej a trasy krótsze. Jak w Poznaniu z Kaponiery i Rataj dojedziesz wszędzie co 15 minut.
Dodano: 9.12.2020 10:34    Przez: Ropuch
Tak, szczególnie starsze osoby, jadące do Konina, cieszą się, że zdrowo pojadą rowerem, ścieżką rowerową, której nie ma z gminy Kazimierz do Konina.
Dodano: 9.12.2020 08:46    Przez: Jakub Wawrzecki

KOMENTARZE

avatar Gmin będzie teraz pedałował, bo gminy stawiają na ścieżki rowerowe. Bedzie przyjemnie i zdrowo.
Dodano: 08.12.2020 22:34    Przez: Józef Bąk
Tak, szczególnie starsze osoby, jadące do Konina, cieszą się, że zdrowo pojadą rowerem, ścieżką rowerową, której nie ma z gminy Kazimierz do Konina.
Dodano: 09.12.2020 08:46    Przez: Jakub Wawrzecki
Wojta zona mietkiem wozi pod gmine. Niepotrzebne mu MZK. Najlepiej chwali sie oszczednosci tylko jakim kosztem. Nic nie robienie to nie oszczedzanie. Nie wszystkich stac na wlasne auto by do pracy dojechac. Nie mowiac o uczniach ktorzy predzej czy pozniej wroca do szkol
Dodano: 12.01.2021 15:12    Przez: Cuban White
Swoją drogą, to dobrze, że prezeska MZK liczy miejskie pieniądze i odcina okoliczne samorządy od takiego sponsoringu. Komunikacja miejska jest kosztowna i nigdzie nie przynosi zysków, jeśli ma być cenowo dostępna dla mieszkańców. Zaciekawiło mnie w tej rozmowie, że Konin MUSI spełnić wymagania co do elektryków, a prywatny przewoźnik już nie. Zresztą wójt wiele ciekawostek o prywatnym przewoźniku powiedział... tak między wierszami. I rozumiem, że zdecydował się pozostać przy MZK, racjonalna decyzja.
Dodano: 09.12.2020 08:48    Przez: Jakub Wawrzecki
MZK powinno skupić się na komunikacji miejskiej, niektóre trasy są abstrakcyjne np. 58 z Brzeźna przez Chorzeń na V Osiedle. Prawie jak kolej transsyberyjska, trzeba brać kanapki i termon na drogę. Małe autobusiki powinny zbierać ludzi w 1-2 miejsca w Koninie a stamtąd po mieście rozwozić już normalnymi, wtedy kursy częściej a trasy krótsze. Jak w Poznaniu z Kaponiery i Rataj dojedziesz wszędzie co 15 minut.
Dodano: 09.12.2020 10:34    Przez: Ropuch
Może ktoś poczułby się do minimum odpowiedzialności i zajął się rozwiązaniem komunikacyjnym ze starego Konina na Nowy? Tak trudno pokombinować z funduszami unijnymi żeby była kasa na remont mostu? Nie można było tego konia pomiędzy pasami głównej trasy postawić, w miejscu mostu? Zwężenie mostu wystarczy ale na jak długo?
Dodano: 21.12.2020 17:05    Przez: Robson

NAJPOPULARNIEJSZE WIDEO

UWAGA
zamknij

Próbujesz wgrać za duże zdjęcie.

Wgrywane zdjęcie nie może być większe niż 500 kB.
Spróbuj zmniejszyć zdjęcie jakimś darmowym programem np. dostępnym w systemie Windows programem Paint lub skorzystaj ze strony internetowej: zmniejszacz.pl.
Jeżeli tego nie zrobisz, ogłoszenie zostanie dodane bez zdjęć. Będziesz je mógł dodać później.