Dzisiaj jest niedziela 7 marca 2021, imieniny: Pawła, Tomasza, Felicyty WIADOMOŚCI OGŁOSZENIA (18105) SPORT FORUM FIRMY (5587) PRACA (59) KINA IMPREZY WIDEO
Login:
Hasło:
Przypomnij hasło
zamknij

POGODA

Dziśpogoda
-1 / -2oC
Jutropogoda
2 / -2oC
Pojutrzepogoda
2 / -3oC
Pogodę dostarcza twojapogoda.pl

POLECANE:
Półfinał Pucharu Polski. II-ligowcy za silni dla W ... (0)Głośny okrzyk po końcowym gwizdku, Górnik wreszcie ... (5)

Czas na kondycję - zadbaj o siebie mądrze

Materiał promocyjny

Dodano: 19.01.2021 13:01

Początek roku sprzyja zmianom. Listy postanowieniami pękają w szwach, a zwyczajowo tym topowym jest zwiększenie aktywności fizycznej. Zatem do dzieła - więcej sportu!

Poprawa kondycji fizycznej niesie za sobą same korzyści. Pozytywnie wpływa na nasze codzienne funkcjonowanie, w rezultacie przekładając się na lepszą jakość życia. Żeby jednak efekty wycieczek na siłownię czy domowych ćwiczeń były zauważalne, niezbędna jest konsekwencja. Zacznij małymi krokami. Na początek wystarczy 15 minut dziennie - wstań od komputera wykonaj podstawowy zestaw ćwiczeń rozciągających. To pierwszy element, który pozwoli wprowadzić nowy nawyk aktywności, za który wdzięczne będą twoje mięśnie i kręgosłup. Kilkunastominutowe codzienne ćwiczenia to jednak tylko smaczna przystawka.

Dbałość o kondycję fizyczna powinna być przemyślana. Żeby robić to mądrze należy nie tylko pamiętać o regularnych ćwiczeniach i diecie, ale też przyglądać się swoim parametrom fizjologicznym. Niezwykle pomocne w całym procederze są sportowe zegarki, które nie tylko przypomną nam o treningu, ale również monitorują tętno, informują o spalonych kaloriach, dystansie, który przebiegliśmy czy ilości wykonanych kroków. Analizowanie rezultatów w czasie rzeczywistym wzmacnia motywację do dalszej aktywności, bo widzimy realny progres. Stopniowo zauważamy efekty - dystanse są coraz większe, a zmęczenia mniej.

Osoby rozpoczynające swoją przygodę z regularnymi ćwiczeniami powinny zwrócić szczególną uwagę zarówno na swoje tętno spoczynkowe, wynik w trakcie i po aktywności fizycznej. Nasz organizm wysyła jasne sygnały o tym co dla niego dobre. Wsłuchaj się w ciało i kontroluj intensywność treningu w zgodzie z wewnętrznym rytmem ciała. U dorosłych puls w stanie spoczynku powinien wynosić około 70 uderzeń na minutę - wyniki jednak bywają różne, stąd rekomendowane jest indywidualne obliczanie maksymalnego tętna podczas aktywności fizycznej, które ma określone pułapy z zależności od treningowego celu. Jeżeli priorytetem jest spalanie tkanki tłuszczowej poziom będzie inny, niż ten ukierunkowany w stronę poprawy wydolności organizmu.

Ruch to podstawa zdrowego ciała. Szczególnie dziś w świecie, którym większość z nas funkcjonuje w czterech ścianach 80% czasu spędzają przed monitorem. Dzięki nowoczesnym rozwiązaniom technologicznym konsekwentne wykonywanie ćwiczeń może stać się przyjemnym nawykiem, o którym skrupulatnie przypomni nam aplikacja mobilna czy zegarek. W dobie tak ogromnej dostępności, nie pozostaje nic innego jak z niej skorzystać. Konsekwentnie, mądrze i dla zdrowia.

 

*** *** ***

Koronawirus w Polsce stał się faktem. Bądź na bieżąco! Nie panikujemy, rzetelnie informujemy. Każdą informację weryfikujemy u źródła, nie publikujemy plotek ani informacji niesprawdzonych. Nie ścigamy się.

 

Regionalne informacje dot. koronawirusa znajdziecie pod adresem https://www.lm.pl/tagi/koronawirus

*** *** ***

Chcesz nas zainteresować tematem? Czekamy na sygnały/materiały. Piszcie na alert@lm.pl.

Czytaj więcej na temat:zdrowie,   kondycja



DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

KOMENTOWAĆ MOGĄ TYLKO OSOBY ZALOGOWANE

max 1000 znaków (0)
max 28 znaków (0)

Twój komentarz może zostać przeczytany przez tysiące osób. Wydawca portalu LM.pl spółka LM LOKALNE MEDIA Sp. z o.o. nie bierze odpowiedzialności za jego treść. Komentarze zniesławiające lub mogące naruszać dobra osobiste osób trzecich grożą odpowiedzialnością karną i cywilną. Osoby pokrzywdzone mogą skutecznie dochodzić swoich praw w organach ścigania i w sądach. Zgodnie z ust. 16 Regulaminu Twój komentarz może zostać opublikowany nie tylko na tej stronie, ale również w innych mediach.
Komentarze nie na temat są usuwane.

NAJPOPULARNIEJSZE WIDEO

UWAGA
zamknij

Próbujesz wgrać za duże zdjęcie.

Wgrywane zdjęcie nie może być większe niż 500 kB.
Spróbuj zmniejszyć zdjęcie jakimś darmowym programem np. dostępnym w systemie Windows programem Paint lub skorzystaj ze strony internetowej: zmniejszacz.pl.
Jeżeli tego nie zrobisz, ogłoszenie zostanie dodane bez zdjęć. Będziesz je mógł dodać później.