Dzisiaj jest poniedziałek 19 kwietnia 2021, imieniny: Adolfa, Tymona, Pafnucego WIADOMOŚCI OGŁOSZENIA (17832) SPORT FORUM FIRMY (5594) PRACA (59) KINA IMPREZY WIDEO
Login:
Hasło:
Przypomnij hasło
zamknij

POGODA

Dziśpogoda
11 / 9oC
Jutropogoda
14 / 8oC
Pojutrzepogoda
14 / 5oC
Pogodę dostarcza twojapogoda.pl

POLECANE:
Bon ton również w pracy - „Czwartkowe spotkania z ... (1)MZK Konin i pierwsze w Polsce zamówienie na autobu ... (9)

Co z linią kolejową Konin - Turek? Poseł apeluje do marszałka

Dodano: 22.01.2021 11:56
Źródło: LM.pl

Marszałek jest nastawiony sceptycznie, poseł - optymistycznie. Ryszard Bartosik zaapelował do Marszałka Województwa Wielkopolskiego o budowę linii kolejowej Konin - Turek.

Pomysł budowy połączenia kolejowego pomiędzy Koninem, a Turkiem pojawił się przy okazji wprowadzenia przez rząd programu Kolej+. Ponad 40-kilometrowy odcinek był jednym z pięciu połączeń w Wielkopolsce, które zakwalifikowane zostały do drugiego etapu tego programu. Szacunkowy koszt jego budowy waha się między kilkaset milionów, a nawet miliardem złotych. 85% kosztów inwestycji pokryłby budżet państwa, resztę - samorządy, głównie wojewódzki.

Sceptycznie do tego pomysłu nastawiony jest jednak Marszałek Województwa Wielkopolskiego. - Tego się nie da zrealizować do roku 2027. Uwzględniając, że jest to inwestycja „w szczerym polu", uzyskanie choćby wszelkich zezwoleń to są trzy lata - oceniał w grudniu w rozmowie z PAP wicemarszałek Wojciech Jankowiak. Ostatecznie w Wielkopolsce realizowane będą dwie inwestycje kolejowe. Największe szanse wg Wojciecha Jankowiaka mają połączenia Czempiń - Śrem i Szamotuły - Międzychód.

Pomysłom Urzędu Marszałkowskiego Województwa Wielkopolskiego sprzeciwia się poseł PiS Ryszard Bartosik. Już podczas kampanii wyborczej w 2019 r. budowę linii Konin - Turek obiecywał bowiem premier Mateusz Morawiecki. W piątek Bartosik zaapelował do marszałka o wsparcie dla tego projektu. - Bardzo zdziwił mnie głos wicemarszałka, bo w tej wypowiedzi wypaczona została idea programu. Program Kolej+ dedykowany jest do takich miejscowości, jak Turek. Tymczasem pan wicemarszałek mówi o otwieraniu dwóch linii blisko Poznania, czyli wzmocnienia aglomeracji poznańskiej. Priorytetem powinna być budowa linii Konin - Turek - mówił Ryszard Bartosik. 

Zaapelował również do samorządowców PSL oraz Koalicji Obywatelskiej z regionu konińskiego o „zdopingowanie" marszałka, by budowę linii zrealizował. 

 autor: Bartosz Skonieczny

 e-mail: bs@firma.lm.pl

 

*** *** ***

Koronawirus w Polsce stał się faktem. Bądź na bieżąco! Nie panikujemy, rzetelnie informujemy. Każdą informację weryfikujemy u źródła, nie publikujemy plotek ani informacji niesprawdzonych. Nie ścigamy się.

 

Regionalne informacje dot. koronawirusa znajdziecie pod adresem https://www.lm.pl/tagi/koronawirus

*** *** ***

Chcesz nas zainteresować tematem? Czekamy na sygnały/materiały. Piszcie na alert@lm.pl.



DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

KOMENTOWAĆ MOGĄ TYLKO OSOBY ZALOGOWANE

max 1000 znaków (0)
max 28 znaków (0)

Twój komentarz może zostać przeczytany przez tysiące osób. Wydawca portalu LM.pl spółka LM LOKALNE MEDIA Sp. z o.o. nie bierze odpowiedzialności za jego treść. Komentarze zniesławiające lub mogące naruszać dobra osobiste osób trzecich grożą odpowiedzialnością karną i cywilną. Osoby pokrzywdzone mogą skutecznie dochodzić swoich praw w organach ścigania i w sądach. Zgodnie z ust. 16 Regulaminu Twój komentarz może zostać opublikowany nie tylko na tej stronie, ale również w innych mediach.
Komentarze nie na temat są usuwane.

POPULARNE KOMENTARZE

Szkoda, że nie otwieramy się na północ (Inowrocław) i południe (Kalisz), czyli Bydgoszcz i Gdańsk - oraz Kalisz i Katowice.
Dodano: 22.01.2021 12:19    Przez: Matilan
To tylko rozgrywka polityczna , ten odcinek nigdy nie powstanie .To celowe zagranie PiS - to bardzo słabe .Skoro tak bardzo chce PiS wybudować ten odcinek kolejowy , niech zaznaczą najpierw w umowach ,że pokryją koszty w 100 procentach sami bez ryzyka naruszenia kasy miejskiej w Koninie . Pokażą taką postawą ,że zależy im faktycznie na rozwoju regionu . 15 % dla miasta Konin przy takiej dużej inwestycji to zarżnięcie kasy miejskiej , więc inwestycja nie realna . Jeśli tak PiS widzi przyszłość miasta Konina to gdyby doszła do władzy również wskazuje że nie można spodziewać się rozwoju w regionie . Miastu potrzebna jest osoba nie zależy , najlepiej z Konina gdzie mieszkańcy będą mogli mu zaufać , któremu faktycznie będzie zależało na rozwoju w regionie . PiS również dla miasta Konin nie jest dobrym rozwiązaniem , będziemy mieli tylko ksero tego czego mamy teraz czyli zero szans na rozwój i dalsze gnębienie mieszkańców podwyżkami podatków i jak dalszy ciąg likwidacji oświaty ....
Dodano: 22.01.2021 12:18    Przez: grenn
Szkoda, że nie mamy ani jednego posła z Konina, który by lobbował za naszym regionem. Konin jest pustynią polityczną PiS-u i to jest tragedia.
Dodano: 22.01.2021 12:59    Przez: Człowiek
W pierwszej kolejności to muszą powstać duże zakłady pracy, bo żadnym rządą czy z lewa czy z prawa nigdy na powiecie i koninie nie zleżało . A sam konin ma to co sobie wybierze,co się dziwować że młodzi uciekają. Te małe zakładziki to tylko wykorzystywanie ludzi , praca na czarno itd...Urząd pracy to paranoja,jeżeli mają jakieś propozycje to nie sprawdzonych pracodawców chopsztaplerów. Urząd pracy to tylko pełen biurokracji biurowiec. Może pan Bartosik reprezentujący nasz region o tym pomyśli , a kolej to by nie zaszkodziła z Gdańska przez Konin , Turek , Kalisz aż do Śląska. Poprawiło by to rozwój , no i skróciło by to drogę od morza do gór, Ale to na razie to mżąnki .
Dodano: 22.01.2021 17:20    Przez: samek
Do miasta Konin to chyba sobie żeście wybrali , panie sekret. Najgorsze to w tym że oni wszyscy mają parcie na władze ,apanaże itd.Mają cztery lata miasto i region głęboko,,,,,
Dodano: 22.01.2021 18:12    Przez: samek

KOMENTARZE

Raczej Konin ÷Mogilno Połowa szlaku już była ale do Kazimierza Biskupiego już rozebrali. Orchowo - Mogilno jest w trakcie rozbiórki.
Dodano: 22.01.2021 18:26    Przez: optymista
Taki ogonek do Turku nie ma żadnego sensu. Jeśli wybudowano by linię z Łodzi przez Poddębice, Uniejów, Turek to była by ona dodtkowym połączeniem Łodzi z Poznaniem. Problem w tym że Morawiecki podał Turek jako przykład miasta powiatowego które utraciło połączenie kolejowe. I jak to on, nie powiedział całej prawdy bo było to połączenie koleją waskotorową a podróż z Turku do Kalisza trwała ponad 2 godziny. Dodatkowym problemem jest sensowne włączenie linii kolejowej z kierunku Turku do stacji w Koninie, tu p. Bartosik powinien najpierw spojrzeć na mapę. Co do likwidacji przejazdów na Okólnej i Torowej to nie do prezydenta miasta pretensje panie Bąk. Przepisy przewidują że w przypadku wybudowania wiaduktu likwiduje się przejazdy w poziomie szyn położone w odległości 1300 m od wiaduktu.
Dodano: 23.01.2021 11:50    Przez: Jacek Zaborowski
Było nie składać durnych obietnic! Linia kolejowa Konin - Turek jest kompletnym bezsensem i wyrzucaniem pieniędzy w błoto. Kolejny pomysł PiS na zmarnowanie publicznych pieniędzy. Niech Bartosik znajdzie środki rządowe! Więcej, niech wskaże, że to się kalkuluje ekonomicznie! jakby dać ćwierć tych pieniędzy do PKS, to woziłby 30 lat ludzi za darmo!
Dodano: 23.01.2021 12:23    Przez: Jakub Wawrzecki
2 z 2
<<12

NAJPOPULARNIEJSZE WIDEO

UWAGA
zamknij

Próbujesz wgrać za duże zdjęcie.

Wgrywane zdjęcie nie może być większe niż 500 kB.
Spróbuj zmniejszyć zdjęcie jakimś darmowym programem np. dostępnym w systemie Windows programem Paint lub skorzystaj ze strony internetowej: zmniejszacz.pl.
Jeżeli tego nie zrobisz, ogłoszenie zostanie dodane bez zdjęć. Będziesz je mógł dodać później.