Skocz do zawartości
LM.plWiadomościLinia kolejowa Konin - Turek. Jest wykonawca wstępnego studium

Linia kolejowa Konin - Turek. Jest wykonawca wstępnego studium

Dodano: , Żródło: LM.pl
Linia kolejowa Konin - Turek. Jest wykonawca wstępnego studium

Ponad 680 tys. zł kosztować będzie wykonanie wstępnego studium planistyczno-prognostycznego dla linii kolejowej Konin – Turek. Urząd Marszałkowski Województwa Wielkopolskiego rozstrzygnął przetarg na wykonanie studium.

Przetarg na wykonanie studium ogłoszony został przez Urząd Marszałkowski Województwa Wielkopolskiego w kwietniu. Studium to pierwszy, bardzo wstępny krok do realizacji tej inwestycji. Marszałek wielkopolski chciał, by w koszcie wykonania studium partycypowały samorządy z regionu konińskiego. Konin i powiat koniński odmówiły, chęć współfinansowania zgłosiły natomiast gminy z powiatu tureckiego.

W ramach przetargu wpłynęło sześć ofert od przedsiębiorstw z Poznania i Warszawy. Najwyżej oceniona została propozycja firmy BBF Sp. z o.o. z Poznania. Była to jednocześnie najtańsza oferta. Wykonanie studium wycenione zostało na 682 650 zł. To znacznie mniej, niż zakładał Urząd Marszałkowski Województwa Wielkopolskiego, który przyjął kwotę ponad 1,2 mln zł.

Wykonawca w ramach studium będzie miał pozyskać dane i zdefiniować warianty infrastruktury, przygotować prognozy ruchu dla wariantów infrastruktury i analizę ruchowo-eksploatacyjną dla wariantów infrastruktury, oszacować koszty dla wariantów infrastruktury i wskazać istotne kwestie techniczne, wybrać preferowany wariant oraz ocenić wpływ projektu na uzyskanie lub usprawnienie połączenia Turku z miastem wojewódzkim. Studium ma zostać wykonane do połowy listopada.

Pomysł budowy linii kolejowej Konin – Turek pojawił się przy okazji wprowadzenia przez rząd programu Kolej+. Ponad 40-kilometrowy odcinek był jednym z pięciu połączeń w Wielkopolsce, które zakwalifikowane zostały do drugiego etapu tego programu. Za budową takiej linii mocno optują politycy PiS-u, szczególnie pochodzący z Turku poseł i sekretarz stanu w Ministerstwie Rolnictwa i Rozwoju Wsi Ryszard Bartosik. Sceptyczni są niektórzy eksperci, którzy wskazują na niewielką efektywność ekonomiczną połączenia i duże koszty jego ewentualnej realizacji.

Potwierdzenie
Proszę zaznaczyć powyższe pole