Terminal kontenerowy w Koninie
Atutem lokalizacji terminalu kontenerowego przy stacji kolejowej w Koninie jest bliskość autostrady A2 oraz dobre z nią połączenie poprzez węzeł w Modle Królewskiej i położonym przy nim Wielkopolskim Centrum Logistycznym Konin-Stare Miasto SA. Z kolei od węzła w Modle są tylko 3 km do kolejnego węzła w Żdżarach, gdzie gmina Stare Miasto utworzyła strefę przemysłową o powierzchni 160 ha, która będzie generowała silne zapotrzebowania na usługi logistyczne, w tym usługi terminalowe, związane z dostawami ładunków skonteneryzowanych.
Na terenie Wielkopolskiego Centrum Logistycznego są już dostępne do wynajęcia nowoczesne powierzchnie magazynowe, a miasto Konin pracuje nad przygotowaniem terenów inwestycyjnych w północnej części Konina, z przeznaczeniem dla inwestorów korzystających z energochłonnych technologii.
Planowana budowa terminalu kontenerowego w Koninie nabiera szczególnego znaczenia jeśli wziąć pod uwagę coraz częstsze regularne kursów pociągów kontenerowych Chin. Przewozy kontenerów z Chin koleją trwają o około 20 dni dni krócej niż drogą morską.
Budowa terminalu kontenerowego w Koninie została zapisana, jako zadanie istotne w Strategii Rozwoju Transportu dla Województwa Wielkopolskiego na lata 2008-2020, oraz w WRPO na lata 2007-2013, co stwarza możliwości korzystania z dofinansowania inwestycji ze środków UE.
20 października w Warszawie podpisano list intencyjny między PKP CARGO SA, miastem Koninem i Wielkopolskim Centrum Logistycznym Konin–Stare Miasto SA (WCL) w sprawie budowy terminalu kontenerowego w Koninie. W obecności prezesa zarządu PKP CARGO SA Wojciecha Balczuna list podpisali: ze strony spółki PKP CARGO: Zbigniew Janicki – członek zarządu ds. handlowych i Ludomir Handzel – członek zarządu ds. strategii, ze strony Konina prezydent miasta Kazimierz Pałasz, a ze strony WCL jego prezes Tomasz Kowalewski.
Strony, w podpisanym liście, deklarują współpracę w zakresie działań związanych z budową i funkcjonowaniem przyszłego terminalu kontenerowego na wolnych terenach znajdujących się na stacji Konin, a należących do Grupy PKP SA. Nowy terminal ma poprawić obsługę logistyczną Konina oraz „wpłynąć na szybszy rozwoju przewozów intermodalnych z udziałem transportu kolejowego”.