Dzisiaj jest sobota 21 września 2019, imieniny: Jonasza, Mateusza, Hipolita WIADOMOŚCI OGŁOSZENIA (19389) SPORT FORUM FIRMY (5364) PRACA (63) KINA IMPREZY WIDEO
Login:
Hasło:
Przypomnij hasło
zamknij

POGODA

Dziśpogoda
14 / 10oC
Jutropogoda
19 / 13oC
Pojutrzepogoda
19 / 12oC
Pogodę dostarcza twojapogoda.pl

POLECANE:
97 minut nie wystarczyło. Medyk po raz pierwszy st ... (0)Krajowy Fundusz Dróg. Posłanka powalczy o pieniądz ... (2)

Spadło jak z nieba

Dodano: 24.01.2014 18:27

Około 11 milionów złotych wzbogaci budżet Konina. Miasto wygrało sprawę o rozliczenie drugiej przeprawy przez Wartę. Skarb Państwa zwróci Koninowi taką kwotę.

- Mamy coś, co spadło nam z nieba – mówi Józef Nowicki, prezydent Konina o wygranej. - Jednak dopiero jak będzie orzeczenie na piśmie, będziemy konsultować z radnymi co dalej.  

Sprawa ciągnęła się od kilku lat. Począwszy od pierwszej instancji w Koninie, sprawa pieniędzy z rozliczenia przeprawy, przez Sąd Apelacyjny w Poznaniu, trafiła do Sądu Najwyższego. Kasacja ministra skarbu została jednak przez SN odrzucona. To oznacza, że nie ma dalszego cyklu odwoławczego. Pieniądze wraz z odsetkami, około 11 mln złotych, należą się Koninowi. 

Budowa drugiej przeprawy przez Wartę w Koninie kosztowała ponad 200 milionów złotych, z czego 75 procent stanowiło dofinansowanie ze środków unijnych. Nie przelano jednak ostatniej transzy pieniędzy (około 7, 5 mln złotych), bowiem urzędnicy zakwestionowali rozliczenie tej inwestycji. Od tamtej pory Konin ubiegał się o zwrot pieniędzy. W końcu się udało.

 

 

  • Spadło jak z nieba

Chcesz nas zainteresować tematem? Czekamy na sygnały/materiały. Piszcie na alert@lm.pl.

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

KOMENTOWAĆ MOGĄ TYLKO OSOBY ZALOGOWANE

max 1000 znaków (0)
max 28 znaków (0)

Twój komentarz może zostać przeczytany przez tysiące osób. Wydawca portalu LM.pl spółka LM LOKALNE MEDIA Sp. z o.o. nie bierze odpowiedzialności za jego treść. Komentarze zniesławiające lub mogące naruszać dobra osobiste osób trzecich grożą odpowiedzialnością karną i cywilną. Osoby pokrzywdzone mogą skutecznie dochodzić swoich praw w organach ścigania i w sądach. Zgodnie z ust. 16 Regulaminu Twój komentarz może zostać opublikowany nie tylko na tej stronie, ale również w innych mediach.
Komentarze nie na temat są usuwane.

POPULARNE KOMENTARZE

No to Nowicki juz sie cieszy. Koledzy w miejskich spolkach dostana premie, znajdzie sie kasa zeby zatrudnic czlonka rodziny jako kolejnego bezproduktywnego urzedasa. Jozefku - moze na kolejny fotoradar starczy aby bardziej grabic mieszkancow? Normalnie bym sie cieszyl... ale wiem, ze czerwona postkomunistyczna banda przewali miedzy swoimi brudnymi paluchami te pieniadze.
Dodano: 24.01.2014 19:03    Przez: ~obiektywny
WON TY PLATFORMERSKA PIJAWKO. CZLONEK BANDY, KTORA ZNISZCZYLA TEN KRAJ . SAME AFERY LAPOWKARSKIE I ROZKRADANIE MAJATKU PANSTWA ! ZLODZIEJE I OSZUSCI ! WON CZERWONA ZLODZIEJSKA HOLOTO !!!! MAM NADZIEJE, ZE ZOSTANIECIE ROZLICZENI ZA TO CO ZROBILISCIE Z KRAJEM SOWIECKIE POMIOTY !!!
Dodano: 25.01.2014 08:45    Przez: ~PRAWDA
O czym ty piszesz czlowieku ? Jakie miejsca pracy ? Jak wgl urzednicy moga stworzyc miejsca pracy ? nasluchales sie glupot i obietnic typu : bedzie praca i teraz w to wierzysz. Porozmawiaj z kims inteligentnym to Ci wytlumaczy, ze oni nie maja jak stworzyc miejsc pracy. A stworzenie kolejnego urzedasa czy innego niepotrzebnego stanowiska przyczyni sie tylko do szybszego bankructwa miasta. Miejsca pracy to daja przedsiebiorcy - ale oni sa gnebieni podatkami, urzedami skarbowymi itp itd. Naprawde poprawiles mi humor - smiesznie sie czyta takich ludzi jak ty. nie masz zielonego pojecia o tym jak funkcjonuje ten system ale miejsca pracy bys chcial. Wiec spokojnie - przed wyborami czerwona banda znow Ci obieca, ze beda miejsca pracy (bo tego chcesz) i znowu na nich zaglosujesz. Oni po wyborach beda sie smiali z Twojej naiwnosci a jako , ze w korycie bedzie malo to znowu podniosa podatki. Bedzie zylo sie znowu drozej i pracy nie bedzie (bo przedsiebiorcy nie maja kasy). Komu ja to tlumacze?
Dodano: 25.01.2014 11:07    Przez: ~fff
"Koszty procesu pokryje przegrany" Skarb Państwa czyli My?? :>
Dodano: 24.01.2014 19:50    Przez: ~anoniiim
K....a zapomniałem co miałem napisać!!
Dodano: 24.01.2014 19:10    Przez: ~emeryt

KOMENTARZE

będzie na odszkodowania dla ludzi mieszkających przy przeprawie niedługo pozwy prezydencie
Dodano: 24.01.2014 18:49    Przez: ~obywatel
Bydgoska Straż Miejska będzie pomagać kierowcom, którym wysiadł akumulator. Wystarczy zadzwonić pod numer telefonu 986. Po kilku minutach pojawi się patrol posiadający kable rozruchowe. Pozwalają one uruchomić samochód z rozładowana baterią. Patrole wysyłane są według kolejności zgłoszeń. Usługa jest bezpłatna!
Dodano: 24.01.2014 20:35    Przez: ~bydgoszcz
Może nasi włodarze zakupią z 3 pary kabli po 100zl i też zaczną pomagać mieszkańcom Konina ?
Dodano: 24.01.2014 20:48    Przez: ~LEON NOWA PRAWICA
No raczej nie, bo to w końcu są koszty, a straż miejska ma zarabiać
Dodano: 25.01.2014 01:25    Przez: ~olo
No to Nowicki juz sie cieszy. Koledzy w miejskich spolkach dostana premie, znajdzie sie kasa zeby zatrudnic czlonka rodziny jako kolejnego bezproduktywnego urzedasa. Jozefku - moze na kolejny fotoradar starczy aby bardziej grabic mieszkancow? Normalnie bym sie cieszyl... ale wiem, ze czerwona postkomunistyczna banda przewali miedzy swoimi brudnymi paluchami te pieniadze.
Dodano: 24.01.2014 19:03    Przez: ~obiektywny
obiektywny...weź pod uwagę, że Nowicki sam się na prezydenta nie wybrał
Dodano: 26.01.2014 19:52    Przez: ~K
na premie , kochany, na duze premie....
Dodano: 24.01.2014 19:08    Przez: ~starykon
Na posypywanie ulic i dróg też będzie coś?
Dodano: 24.01.2014 19:09    Przez: ~połamany
sorry ale na to napewno zabraknie
Dodano: 25.01.2014 10:00    Przez: ~ziutek
Będzie zabawa ........
Dodano: 24.01.2014 19:10    Przez: ~Piersi
K....a zapomniałem co miałem napisać!!
Dodano: 24.01.2014 19:10    Przez: ~emeryt
to mamy prezydenta na II - III - IV - V - VI itd kolejną kadencje
Dodano: 24.01.2014 19:12    Przez: ~kak żalka
Na dofinansowanie słabiutkiego konińskiego sportu !
Dodano: 24.01.2014 19:41    Przez: ~sport
To zaczną się zatrudnienia (swoich), premie, trzynastki, biwaki, zagraniczne wycieczki....
Dodano: 24.01.2014 19:43    Przez: ~realista
"Koszty procesu pokryje przegrany" Skarb Państwa czyli My?? :>
Dodano: 24.01.2014 19:50    Przez: ~anoniiim
dokładnie ...
Dodano: 24.01.2014 20:00    Przez: ~dsf
1 z 5
12345>>

NAJPOPULARNIEJSZE WIDEO

UWAGA
zamknij

Próbujesz wgrać za duże zdjęcie.

Wgrywane zdjęcie nie może być większe niż 500 kB.
Spróbuj zmniejszyć zdjęcie jakimś darmowym programem np. dostępnym w systemie Windows programem Paint lub skorzystaj ze strony internetowej: zmniejszacz.pl.
Jeżeli tego nie zrobisz, ogłoszenie zostanie dodane bez zdjęć. Będziesz je mógł dodać później.