Jest w Kramsku wyjątkowe przedszkole…
Materiał promocyjny

W zmodernizowanym budynku przy ulicy Konińskiej 18 w Kramsku, w którym mieści się Przedszkole Gminne realizowany jest projekt „Ja też chcę być przedszkolakiem w gminie Kramsk”. Co kryje się pod tą nazwą? Zwiększenie dostępności do dobrej jakości edukacji przedszkolnej dla dzieci z Gminy Kramsk oraz wyrównywanie zdiagnozowanych deficytów rozwojowych poprzez prowadzenie dodatkowych zajęć specjalistycznych w pięknie i bogato wyposażonych gabinetach terapeutycznych. To już daje efekty!
Dzieci w kramskim przedszkolu oprócz codziennych zajęć wynikających z podstawy programowej wychowania przedszkolnego realizują również dodatkowe formy z edukacji matematycznej i taneczno-muzycznej, ale na szczególną uwagę zasługują zajęcia specjalistyczne oferowane dla najmłodszych ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, które objęte są w przedszkolu pomocą psychologiczno-pedagogiczną wynikającą z orzeczeń i opinii Poradni oraz te dzieci, u których zdiagnozowano potrzebę udziału w zajęciach terapeutycznych ze względu na ich indywidualne potrzeby rozwojowe.
– Zdiagnozowane przez specjalistów dzieci uczestniczą w zajęciach nie tylko z pedagogiem specjalnym, ale korzystają również z zajęć z integracji sensorycznej, terapii Biofeedback, terapii VR oraz treningu słuchowego metodą Tomatisa. Oferowane terapie stanowią uzupełnienie różnego rodzaju metod terapeutycznych i pedagogicznych – wyjaśnia Marzena Jąkalska, pedagog specjalny w Przedszkolu Gminnym w Kramsku.
Zajęcia dodatkowe realizowane w ramach projektu prowadzone są systematycznie i z pełnym zaangażowaniem przez wykwalifikowaną kadrę i specjalistów zatrudnionych w placówce. Podczas prowadzenia zajęć nauczyciele i terapeuci zwracają szczególną uwagę na rozwój sprawności ruchowej, sferę poznawczą, rozwój umiejętności praktycznych, ekspresję twórczą, komunikację i współpracę w zespole. Stosuje się tu: taniec, zabawy muzyczno-ruchowe, improwizację, aktywne słuchanie muzyki metodą Batii Strauss. W trakcie zajęć wykorzystywane są niekonwencjonalne pomoce dydaktyczne takie jak: SI guma, Oktopus, woreczki gimnastyczne, kubeczki, szarfy, gazety. Dzieci nie tylko zaspokajają dużą potrzebę ruchu, ale również rozwijają swoją aktywność muzyczno-ruchową, poczucie rytmu oraz umiejętność współpracy w grupie.
Przedszkolaki uczestniczące na kółko matematyczne „Mały Pitagoras” mogą rozwijać swoje zainteresowania matematyczne w innych warunkach niż na zajęciach edukacyjnych w salach. Obowiązują tu zupełnie inne forma pracy: swobodna atmosfera, współdziałanie i tematyka zajęć uwzględniająca zainteresowania dzieci. Głównym celem zajęć jest uruchomienie możliwie wszystkich zmysłów w dążeniu do rozwijania ciekawości świata. Dzieci poprzez zabawę uczą się rozpoznawać kształty, porównywać wielkości i długości, rozumieć sekwencje. Praca w małych grupach, dyskretnie kierowana przez nauczyciela, oparta na swobodzie i samodzielności, przynosi wiele korzyści. Prowadzone zajęcia sprzyjają nie tylko wszechstronnemu rozwojowi dziecka, ale także uwrażliwiają i dają poczucie swobody w wyrażaniu własnych emocji i własnego zdania.
Zajęcia realizowane z wykorzystaniem terapii VR – wirtualnej rzeczywistości, wzbudzają ciekawość przedszkolaków, wzmagają zainteresowanie realizowanym tematem i umożliwiają utrzymanie zaangażowania na znacznie wyższym poziomie, niż ma to miejsce w przypadku zajęć prowadzonych jedynie tradycyjnymi metodami. Zastosowanie wirtualnej rzeczywistości w edukacji jest szczególnie istotne w treningu funkcji poznawczych oraz w symulacji prawdziwych sytuacji z codziennego życia.
Terapia metodą Biofeedback poprawia stan emocjonalny dzieci i pozytywnie wpływa na relacje społeczne w grupie przedszkolnej i w domu, ma również ogromny wpływ na wydłużenie czasu koncentracji uwagi oraz na rozwój umiejętności samokontroli i panowania nad emocjami.
Z treningu słuchowego metodą Tomatisa może skorzystać każdy, kto chce polepszyć swoje możliwości, ale jest to metoda szczególnie polecana dla najmłodszych z zaburzeniami rozwoju, takimi jak: autyzm, zespół Aspergera, ADHD, zespół Downa, mózgowe porażenie dziecięce, czy epilepsja. Rodzice dzieci, które uczestniczą w terapii tą metodą już dziś sygnalizują, że dzięki zajęciom ich pociechy efektywniej przyswajają wiedzę, budują płynne wypowiedzi, poprzez wzbogacenie zasobu słownictwa, stały się bardziej pewne siebie i odporne na stres oraz lepiej radzą sobie z emocjami.
Na zajęcia integracji sensorycznej nie trzeba zapraszać dzieci. One uwielbiają ruch i swobodę. Terapeuta integracji sensorycznej w przebiegu rehabilitacji korzysta przede wszystkim z różnych form zabawy wykorzystując: talerze obrotowe, hamaki, huśtawki, platformy równoważne czy deskorolki, które sprawiają dzieciom ogromną radość. Zarówno formy aktywności, jak i stopień ich zaawansowania dopasowane są do indywidualnych potrzeb, możliwości oraz sprawności dziecka. Tu także rodzice zauważyli, że ich dzieci są lepiej zorganizowane, skoncentrowane, pewniejsze siebie i łatwiejsze we współżyciu.
Projekt „Ja też chcę być przedszkolakiem w gminie Kramsk" realizowany w Przedszkolu Gminnym w Kramsku jest dużym ukłonem w stronę wyzwań dzisiejszych czasów oraz oczekiwaniom rodziców.
– Obecnie można dostrzec podczas pracy z przedszkolakami duże problemy i trudności w edukacji związane z zaburzeniami uczenia się i zachowania. Brak zainteresowania i spadek motywacji, zaburzenia koncentracji, pogorszenie jakości komunikacji oraz niski poziom inteligencji emocjonalnej przedszkolaków sprawiają, że musimy wspomagać się różnorodnymi metodami terapeutycznymi. Aby uzyskać optymalny rozwój dzieci, zajęcia specjalistyczne prowadzone w Przedszkolu Gminnym w Kramsku są szansą na jego osiągnięcie. Dziś już wiemy jak możemy pomóc. Zapraszamy do naszej placówki! – zachęca Marzena Jąkalska.
Masz ważną informację? Prześlij nam tekst, zdjęcia czy filmy na WhatsApp - 739 008 805. Kliknij tutaj!