Skocz do zawartości
LM.plWiadomościNowy prezydent i przeprawa. To nie był łatwy, ale ciekawy rok

Nowy prezydent i przeprawa. To nie był łatwy, ale ciekawy rok

Dodano: , Żródło: LM.pl
Nowy prezydent i przeprawa. To nie był łatwy, ale ciekawy rok

Problemy z przeprawą, wybory samorządowe, marsz tolerancji i protesty różnych środowisk. Tak między innymi minął 2018 rok w Koninie i okolicach.

To nie był łatwy rok. Jego pierwszą połowę zdominowała awaria drugiej przeprawy przez Wartę i wszystko co było z nią związane. Trasa Bursztynowa częściowo zamknięta była od połowy września 2017 roku, a po różnych perypetiach związanych z wymianą kabla sprężającego, otwarto ją pod koniec czerwca tego roku. Wprowadzone zostały jednak ograniczenia prędkości do 40 km/h dla samochodów powyżej 3,5 tony oraz do 70 km/h dla samochodów osobowych. Poza tym zgodnie z warunkami autora ekspertyzy - profesora Arkadiusza Madaja, przeprawa poddawana jest przeglądom co dwa tygodnie. Niedawno, nowy prezydent – Piotr Korytkowski przypomniał o przeprawie.

- Chciałbym dowiedzieć się, jak został przeprowadzony cały proces inwestycyjny? Dlaczego inwestycję za 230 mln złotych, która została oddana do użytku 11 lat temu, trzeba naprawiać? Takie obiekty swoją wytrzymałość mają na wiele lat. Biorąc pod uwagę stan techniczny przeprawy, wszystko wymaga teraz przeanalizowania pod kątem prawnym i wysuwania roszczeń w stosunku do wykonawców, inspektorów nadzoru – mówił podczas sesji Rady Miasta Konina.

W budżecie miasta na 2019 rok na ewentualną obsługę prawną sprawy związanej z awarią przeprawy, zabezpieczono 200 tys. zł.

Z istotnych inwestycji, w lutym tego roku rozpoczęła się przebudowa skrzyżowania ul. Warszawskiej z ul. Kolską i Europejską. Zgodnie z projektem powstał już wiadukt nad drogą w kierunku Koła. Powstaje też rondo turbinowe i dodatkowy pas ruchu. Prace mają zakończyć się w czerwcu 2019 roku. Koszt inwestycji to 34 mln 148 tys. zł. Natomiast w sierpniu oddano do użytku łącznik od ul. Przemysłowej do ul. Kleczewskiej, który stanowi połączenie dla terenów inwestycyjnych. Budowa drogi kosztowała ok. 17,7 mln zł, z czego 12,3 mln zł pochodziło z dofinansowania.

W mijającym roku trudno było nie zauważyć budowanych w całym Koninie dróg rowerowych. Powstały one w ramach zintegrowanego systemu komunikacji KOSI. W pierwszym etapie zadania wybudowanych zostało ponad 5 km ścieżek, a prace zakończyły się jesienią. Umowa z wykonawcą obejmowała też wykonanie punktów przesiadkowych, zatok autobusowych i utwardzenie terenu pod wypożyczalnię rowerów. Ta, została otwarta 1 września. Koniński Rower Miejski to 11 stacji i 100 rowerów. Wartość całego zadania opiewała na 7 mln 360 tys. zł.

strona 1 z 5
Nowy prezydent i przeprawa. To nie był łatwy, ale ciekawy rok
Potwierdzenie
Proszę zaznaczyć powyższe pole