Przebudowa wiaduktu w Honoratce. Burmistrz szuka porozumienia z GDDKiA

„Stoimy na stanowisku, żeby docelowo starać się o likwidację torów i obniżenie drogi” – powiedział burmistrz Mariusz Zaborowski, podczas dzisiejszej sesji Rady Miejskiej w Ślesinie. Sprawa dotyczy przebudowy wiaduktu w Honoratce, gm. Ślesin.
Przed wakacjami informowaliśmy o kolejnym postępowaniu przetargowym na budowę wiaduktu nad linią KWB Konin w ciągu drogi krajowej nr 25. W ramach inwestycji zaplanowano rozbiórkę istniejącego obiektu i budowę nowego wraz z przebudową dojazdów. Na wiadukcie przewidziano miejsce dla ścieżki pieszo-rowerowej oraz chodnika. Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad w Poznaniu wybrała konsorcjum firm, które zadeklarowało wykonanie prac za ponad 9,4 mln zł.
Temat planowanych robót w Honoratce, pojawił się podczas dzisiejszej sesji Rady Miejskiej w Ślesinie.
- Mieszkańcy nie widzą tej przebudowy i chcieliby, żeby w ogóle od tego odstąpić, żeby czekać na likwidację torów w przypadku zakończenia eksploatacji przez kopalnię. Te tory będą zbędne. Można rozebrać wiadukt i zrobić przejazd prosty od Cukrowni do Honoratki, bez wynoszenia. Wtedy mielibyśmy pole do popisu. Nie ma skarp, poszerzania i zmieścilibyśmy się w pasie drogowym, który jest – podkreślał Mariusz Zaborowski. – Prezes ZE PAK mówi jasno, że ostatnie transporty węgla zakończą potrzebę funkcjonowania tego torowiska. Z drugiej strony informacje jakie mam od GGDKiA to jasne określanie, że zarządca drogi ma badania i musi monitorować obiekty drogowe, m.in. ten wiadukt i ma w obowiązku wykonanie pewnych prac, które są niezbędne – dodał.
Burmistrz Ślesina skierował już pismo do dyrektora GDDKiA w Poznaniu z prośbą o przeanalizowanie inwestycji i doprowadzenie do takiego remontu, który nie byłby z niekorzyścią dla mieszkańców Honoratki.
- Cieszę się, że dyrektor rozmawia i prosi o wskazanie miejsc, w których chcielibyśmy, żeby przebudowa nie powstała. Analizujemy szczegółowo dokumentację i mam nadzieję, że znajdziemy konsensus. To, żeby Honoratka nie była przebudowana to nie wchodzi w grę. Znajdziemy takie rozwiązanie, żeby nie było szkody dla mieszkańców i żeby poprawić bezpieczeństwo – mówił Zaborowski.
Gminie zależy również na budowie drogi rowerowej, która ma połączyć Honoratkę z Mikorzynem. W studium czekają natomiast opracowane warianty przebiegu drogi krajowej, w tym budowa obwodnicy Cukrowni, Honoratki, Mikorzyna i Lubomyśla.
fot. GDDKiA Poznań
Dziękujemy, że przeczytałaś/eś ten artykuł do końca. Obserwuj nas w Wiadomościach Google, aby być na bieżąco.