„Komunikacja online w instytucji kultury” - cykl szkoleń
Gdzie: Centrum Kultury i Sztuki w Koninie
Kiedy: 17 marca ("Jak pisać teksty w sieci? Skuteczny webwriting o kulturze")
5 kwietnia ("Ekosystem komunikacji online")
20 kwietnia ("Zarządzanie serwisem www")
Centrum Kultury i Sztuki w Koninie zaprasza do udziału w cyklu szkoleń:
„Komunikacja online w instytucji kultury”
Zrozum Internet i odkryj potencjał skutecznej komunikacji online, dzięki której będziesz zadowolony z frekwencji na swoich wydarzeniach!
Cykl obejmuje następujące tematy szkoleń:
I. Jak pisać teksty w sieci? Skuteczny webwriting o kulturze – 17 marca 2016 r.
II. Ekosystem komunikacji online – 5 kwietnia 2016 r.
III. Zarządzanie serwisem www – 20 kwietnia 2016 r.
Szczegółowe informacje dotyczące każdego szkolenia znajdują się poniżej.
Kompetencje, które zdobędzie uczestnik w wyniku udziału w szkoleniach:
a) praktyczne rozeznanie w aktualnych trendach i kierunkach rozwoju komunikacji internetowej,
b) wiedza z zakresu funkcjonowania i działania Social Media (poznanie branżowego słownictwa),
c) wiedza z zakresu wykorzystania konkretnych narzędzi (oprogramowanie i serwisy www),
d) wiedza związana z prowadzeniem działań marketingowych w sieci,
e) wiedza dotycząca wykorzystania strategii PR w komunikacji internetowej,
f) wiedza z zakresu procesu zarządzania projektem budowy nowego serwisu www,
g) umiejętności redakcji tekstu w sieci (webwriting).
Odbiorcy szkolenia:
Specjaliści ds. komunikacji internetowej, specjaliści ds. PR, koordynatorzy projektów, kierownicy organizacji, osoby tworzące teksty do serwisów www, reprezentujący instytucje kultury, biblioteki, muzea, organizacje pozarządowe oraz podmioty gospodarcze prowadzące działalność statutową w obszarze kultury, sztuki, dziedzictwa narodowego.
Prowadzący:
Dominik Pokornowski – trener specjalizujący się w szkoleniach sektora kultury i przemysłu kreatywnego. Stały współpracownik Narodowego Centrum Kultury. Tworzył Centrum Sztuki Współczesnej w Toruniu, gdzie przez 7 lat kierował marketingiem i PR-em oraz koordynował projekty merytoryczne. Współpracował z administracją publiczną w zakresie projektów informatyzacji kultury, zbudował kilkadziesiąt serwisów internetowych.
Miejsce: Centrum Kultury i Sztuki w Koninie, ul. Okólna 47a
Koszt:
Jedno szkolenie: 200 zł +23% VAT
Przy udziale w dwóch szkoleniach: 350 zł +23% VAT
Przy udziale w trzech szkoleniach: 500 zł +23% VAT
W przypadku gdy szkolenie jest opłacane ze środków publicznych nie doliczamy VAT!
Cena obejmuje wartość merytoryczną, materiały szkoleniowe w formie skryptu, certyfikat potwierdzający uczestnictwo w szkoleniu oraz serwis kawowy.
Płatności należy dokonać w kasie CKiS lub na konto:
WBK o/ Konin 17 1090 1199 0000 0000 1900 2776.
Rekrutacja:
Osoby zainteresowane udziałem proszone są o przesłanie wypełnionego formularza pocztą tradycyjną lub faksem najpóźniej na tydzień przed terminem wybranego szkolenia (lub pierwszego z wybranych, w przypadku kilku szkoleń). Liczba miejsc ograniczona, o zapisie decyduje kolejność zgłoszeń i wpłat.
Kontakt w sprawie szkolenia:
Beata Mazurek
Centrum Kultury i Sztuki w Koninie
ul. Okólna 47a
62-510 Konin
tel. / fax (63) 243 63 50
godz. 8.00-16.00
mail: b.mazurek@ckis.konin.pl
JAK PISAĆ TEKSTY W SIECI? SKUTECZNY WEBWRITING O KULTURZE.
17 marca 2016 r., godz. 9.00 – 17.00
PROGRAM:
1. Teksty w sieci
• Wprowadzenie do tematyki szkolenia, podkreślenie różnic w zakresie działania odbioru tekstu w Internecie i poza nim;
• aktualne statystyki;
• klucze fascynacji i budowanie zaangażowania;
• AIDA i inne modele przyciągania uwagi czytelnika;
• Emocje w tekście – jak je wywoływać?
2. Teksty w sieci, praktyka
• Najważniejsze metody i reguły redakcji tekstów w sieci;
• język kultury w Internecie: prosto, ale ciekawie
• tworzenie tytułów i nagłówków;
• teksty na Facebooku;
• krótkie komunikaty, czyli potęga 140 znaków;
• projektowanie treści: tekst plus multimedia
3. Dobra informacja prasowa i dokument aplikacyjny
• W jakiś sposób redagować skuteczne informacje prasowe oraz tekstu przejrzyście opisujące przedsięwzięcia z zakresu kultury?
4. Narzędzia redaktora tekstów, content managera komunikacji internetowej
• Jak praktycznie działać i organizować redakcję tekstów; m.in. tajniki tzw. focuswritingu
• redakcja i zarządzanie newsletterem.
EKOSYSTEM KOMUNIKACJI ONLINE.
5 kwietnia 2016 r., godz. 9.00 – 17.00
PROGRAM:
1. Aktualia mediów społecznościowych
• kluczowe trendy 2016
• zwiększająca się rola wideo w Social Media
• realia i statystyki Social Mediów w Polsce
• budowa ekosystemu profili społecznościowych: strategia działania
2. Praktyczny przegląd Social Media
• Facebook: angażujący fanpage i reklama
• komunikacja wideo na Youtube
• Pinterest i Instagram
• Twitter
• Snapchat
3. Potencjał blogosfery
• dlaczego warto współpracować z blogerami
• rozpoczynanie współpracy z blogerami
• od banera po kampanię – możliwości współpracy z blogerami
• kłopoty z blogerami – elementy ryzyka we współpracy
• własny blog: scenariusze blogowanie w instytucji kultury
4. Narzędzia wspierające zarządzanie ekosystem Social Media
• praca w oparciu o harmonogram dystrybucji treściami
• narzędzia tworzenia ciekawych treści: foto, wideo, infografiki
ZARZĄDZANIE SERWISEM WWW.
20 kwietnia 1016 r., godz. 9.00 – 17.00
PROGRAM:
1. Aktualne trendy i standardy www
• galeria najlepszych przykładów serwisów internetowych
2. Web usability i user experience
• analiza przypadków w zakresie użyteczności strony internetowej
3. Projektowanie i prototypowanie serwisu www
• tworzenie scenariusza serwisu www
• tworzenie prototypu tzw. mockupu
• strona internetowa dopasowana do różnych urządzeń: od smartfona po TV (responsive web design)
4. Technikalia webdevelopment – od hostingu po CMS-y
• podstawowe pojęcia związane z funkcjonowaniem Internetu World Web Wide
• hosting czy serwerownia u siebie w piwnicy?
• system zarządzania treścią (CMS): open source czy CMS pod zamówienie?
5. Webdesign
• potęga komunikacji wizualnej na www, czyli o fotografiach, kolorystyce i infografikach!
6. Projektowanie treści i zarządzanie serwisem www
• Metody przyciągania uwagi czytelnika
• Know how dobrej redakcji serwisu www
7. Potęga statystyk, jak dowiedzieć się wszystko o skuteczności Twojej strony www?
Google Analytics
Dziękujemy za Twoją obecność. Obserwuj nas w Wiadomościach Google, aby być na bieżąco.