Baasch
jeden z najorginalniejszych artystów na polskiej scenie electro
Baasch – jeden z najbardziej oryginalnych artystów na polskiej scenie electro – wplata
industrialny chłód i EDM-owy trans w świetnie skomponowane, zapadające w pamięć piosenki.
Jego znakiem rozpoznawczym są chwytliwe, mroczne melodie, intrygujące, niebanalne teksty
i hipnotyzujący wokal. Producent, kompozytor, wokalista, autor muzyki do nagradzanego filmu „Płynące wieżowce” Tomka Wasilewskiego, spektaklu krakowskiego teatru Stara Łaźnia „Autogiografia na wszelki wypadek” w reżyserii Michała Buszewicza i wideo-spektaklu „Balladyna” w reż. Oskara Sadowskiego. Wystąpił w wielu projektach muzycznych, współpracując m.in. z Rysami,
Noviką, Bokką, Agimem, Zamilską, Sonar Soul czy Mery Komasą. Otwierał koncerty Tricky’ego
i Bloodgroup.
Dwa pierwsze albumy studyjne wydane w NEXTPOP-ie zebrały świetne recenzje i znalazły
się w licznych rankingach jako jedne z najlepszych płyt. Latem 2020 roku premierę miał trzeci album
„Noc”, wydany pod szyldem belgijskiej wytwórni PIAS, która zajmuje się między innymi takimi
artystami, jak Editors czy Agnes Obel. Baasch zakończył rok jako najgorętsze nazwisko polskiej sceny elektronicznej! Jego płyta znalazła się we wszystkich podsumowaniach najlepszych płyt 2020 roku! Wyróżnienie to przyznali mu dziennikarze m.in. takich mediów: Gazeta
Wyborcza, Onet, Interia, Red Bull, Polityka, All About Music, Muno itd.
Baasch został też nominowany do prestiżowej nagrody Bestsellery Empiku w kategorii Odkrycie roku oraz w plebiscycie Onet Olśnienia! jako jedna z gwiazd muzyki, których świeżość spojrzenia, talent oraz warsztat w 2020 roku lśniły najjaśniej.
Trzeci album Baascha „Noc” to kontynuacja starannie wypracowanej stylistyki poprzednich krążków – inteligentnego dialogu muzyki tanecznej z dark-popem. To pierwszy koncept album w twórczości artysty, będący rejestracją życia toczącego się pod osłoną nocy. To także poruszająca opowieść o samotności i próbie rozpoczęcia wszystkiego od nowa, pełna obietnic, rozczarowań, tęsknot
i kolorów nocnego miasta. Przez ostatni rok żyłem głównie w nocy. Nocą napisałem też wszystkie piosenki na tej płycie. W nocy inaczej się myśli i inaczej się słucha. Noc wtargnęła też do tych piosenek w postaci obserwacji życia nocnego mojego miasta. Myślę, że wielu z nas zdoła się w nich przejrzeć – wspomina Baasch. W utworach poza Baaschem słychać stałych współpracowników artysty – Roberta Alabrudzińskiego na perkusji, Aleksandra Żurowskiego na syntezatorach oraz Tomasza Mreńcę na skrzypcach. Za mix i mastering albumu odpowiedzialny jest AGIM, jeden z najbardziej znanych polskich DJ-ów i producentów muzyki elektro, znany ze współpracy choćby z Brodką.
Recenzje płyty „NOC”
JAREK SZUBRYCHT, GAZETA WYBORCZA
Baasch nagrał „Noc”. Podium w kategorii „najlepsza polska płyta taneczna” ma już
w kieszeni!
PRZEMYSŁAW BOLLIN, ONET.PL
Ta płyta to emocjonalny nokaut. Baasch nową muzyką oddaje niepokój ostatnich dni. Jak
Levin w dramatach, Warlikowski w teatrze i Wasilewski w filmie, z którym współpracował,
pisząc muzykę do „Płynących wieżowców” przed siedmioma laty, opowiada o
wyobcowaniu i nieprzystawalności.
KATARZYNA JANOWSKA, ONET REZERWACJA
Ten album sporo namieszał!
JACEK SKOLIMOWSKI, NEWSWEEK
Jeśli po koronawirusie życie nocne w stolicy miałoby się odrodzić, to tylko dzięki nowemu
albumowi Baascha.
ULA KACZYŃSKA, RADIO CZWÓRKA
To jest dla mnie silny kandydat do płyty roku. Słuchałam i płakałam.
ANNA GACEK
To najlepsza elektroniczno-popowa płyta tego roku.
ANNA NICZ, SPIDERSWEB
„Noc” uwodzi onirycznymi tekstami, przejmującymi melodiami i świetnymi
elektronicznymi kompozycjami. To na pewno jedna z najlepszych płyt tego roku.
Baasch w kraju występował na wszystkich największych festiwalach
muzycznych, m.in. Open’er, Tauron Nowa Muzyka, Orange Warsaw
Festival, Audioriver, Nowe Horyzonty itd.
Zagranicą grał choćby w Niemczech, we Francji, na Islandii, Węgrzech,
Litwie, w Czechach, Rumunii, a także w Chinach.