Skocz do zawartości
Polska

Wybory 2024: Kandydaci na radnych gmin, powiatu i miasta. Zobacz, kto się zgłosił! [PEŁNE LISTY]

Prześlij nam swoje filmy, zdjęcia czy tekst. Bądź częścią naszego zespołu. Kliknij tutaj!

LM.plSportJak wygląda praca w Call Center?

Jak wygląda praca w Call Center?

Materiał promocyjny

Dodano:
Jak wygląda praca w Call Center?

Duże pomieszczenie, mnóstwo ludzi przy komputerach oddzielonych boksami, słuchawki nagłowne na każdym stanowisku i niekończący się szum rozmów. Czy tak wyobrażasz sobie pracę w Call Center?

Duże pomieszczenie, mnóstwo ludzi przy komputerach oddzielonych boksami, słuchawki nagłowne na każdym stanowisku i niekończący się szum rozmów. Czy tak wyobrażasz sobie pracę w Call Center?
 

Pierwsza praca

Call Center najczęściej wybierają uczniowie i studenci. Aby pracować w takim miejscu zazwyczaj nie potrzeba bogatego CV, a tak naprawdę żadnego doświadczenia. Wystarczy być otwartym i chcieć pracować. Możliwości pracy jest wiele. Można sprzedawać wszelkiego rodzaju usługi telefoniczne, bankowe i wiele innych.

Praca w Call Center oferuje elastyczny grafik i ciekawe doświadczenie. Powszechnie wiadomym jest, że osoby, które wydzwaniają do ludzi z ofertami życia nie są zbyt lubiane, dlatego trzeba uodpornić się na zachowanie osób po drugiej stronie słuchawki.

Przed podjęciem pracy zawsze czeka dzień lub tydzień próbny. Na nim nowi pracownicy uczą się jak sprzedawać i jak poprowadzić najbardziej efektywną rozmowę z klientem. Trzeba nauczyć się właściwości, cech i wszystkich informacji o produkcie, aby udzielać trafnych odpowiedzi i móc skierować najlepszą ofertę do konkretnego klienta.
 

Rozpoczynamy pracę

Pierwsze dni w każdej pracy są bardzo stresujące. Zawsze musi minąć trochę czasu zanim wdrożymy się w nowy system i obowiązki. Tu na szczęście do pracy potrzebne są tylko słuchawki nagłowne, telefon, komputer i notatki o aktualnych ofertach. Ludzie zaczynający przygodę z telemarketingiem najczęściej boją się stresu, który może nastąpić w rozmowie z klientem i zabraknie im słów do prowadzenia dalszej rozmowy. Boją się też słabych wyników sprzedaży, co wpływa na wysokość wynagrodzenia. Przecież nikt nie chce być najgorszy. Jednak wszyscy są zgodni co do tego, że z czasem niepewność i strach odchodzą w niepamięć, a rozmowa z większością klientów jest przyjazna i owocna.

Każdy zespół telemarketerów posiada swojego team leadera. To osoba, która odpowiada za wyniki i pracę swoich podwładnych. Zawsze można liczyć na ich pomoc i wskazówki, ponieważ to im najbardziej zależy na jak najlepszych wynikach grupy.

Z czasem każdy wpada w rytm pracy i radzi sobie coraz lepiej, więc nie warto się poddawać. I chociaż wielu ludzi traktuje Call Center jako pracę tymczasową, wielu pozostaje na dłużej. Osiągają zadowalające wyniki, a sama praca sprawia im satysfakcję.

Jeśli chcesz zdobyć doświadczenie, wyślij CV do firm zajmujących się telemarketingiem. Z pewnością przyjmą cię z otwartymi ramionami. Wystarczą chęci i przykładanie się do pracy, aby zacząć zarabiać pierwsze pieniądze.
 

Kto jest kim w Call Center?

Wchodząc pierwszy raz do biura możesz usłyszeć kilka nieznanych słów. Aby mniej się stresować, warto się przygotować z nazewnictwa panującego w każdym Call Center.

  • Konsultant/telemarketer – to osoba, która wykonuje lub odbiera telefony. Każdy posiada swój boks, słuchawki nagłowne, telefon oraz komputer, które służą do wykonywania pracy.
  • Team leader – inaczej koordynator grupy – zarządza zespołem, odpowiada przed kierownictwem i wspiera osiąganie celów indywidualnych i grupowych.
  • Trener – osoba, która prowadzi szkolenia. Pomaga w szkoleniach przed podjęciem pracy i odpowiada za doskonalenie zawodowe pracowników.
  • Coach – prowadzi indywidulane sesje treningowe, które pomagają zwiększyć sprzedaż.
  • Mentor – inaczej zwany pracownikiem Help-Desk – prowadzi merytoryczne wsparcie dla konsultantów
  • Shift Manager – zarządza połączeniami telefonicznymi
  • Kierownik operacyjny – odpowiada za cały projekt
     

Plusy i minusy pracy w Call Center

Przede wszystkim praca w Call Center nie wymaga doświadczenia i szczególnych umiejętności. Do telemarketingu przyjmują większość chętnych bez względu na wiek i płeć. Zapewnia płynność finansową, a im bardziej zaangażujemy się w pracę, tym większe osiągniemy zarobki. Większość pracodawców zapewnia elastyczny grafik, więc z łatwością można pogodzić pracę z uczelnią i wychowywaniem dzieci. To także praca dla osób na rencie lub emeryturze, którzy chcieliby dorobić lub po prostu nudzą się w domu.

Pracując w telemarketingu zyskujemy ważne doświadczenie. Liczne szkolenia rozwijają nasze umiejętności i zwiększają pewność siebie. Dodatkowo, praca na słuchawce pomaga uczyć się radzenia sobie w trudnych sytuacjach i prowadzenia rozmów z różnymi osobami.

W telemarketingu, gdy nasze wyniki są dobre i wyróżniamy się na tle innych z łatwością zdobędziemy awans. Będziemy mogli zdjąć charakterystyczne słuchawki nagłowne i dostaniemy podwyżkę.
 

Czy warto?

Warto, jeśli jesteśmy gotowi na rozmowy z trudnymi klientami, którzy czasem zapominają o kulturze. Według statystyk telemarketerzy zarabiają około 1700zł netto, więc jak na pierwszą lub dodatkową pracę to całkiem niezłe zarobki. Warto pamiętać, że im więcej sprzedamy, tym większą prowizję dostaniemy.

Podczas szkoleń poznajemy dużo ciekawych technik sprzedaży, które pozwolą na zwiększenie sprzedaży, a tym samym wyższe wynagrodzenie. Oprócz szkoleń, o takich technikach można dowiedzieć się z wielu poradników w Internecie lub na grupach w mediach społecznościowych zrzeszających telemarketerów. Tam również poznasz tajniki, sposoby radzenia sobie innych z trudnymi klientami oraz wiele zabawnych anegdotek z pracy.

słuchawki nagłowne - www.axtelheadsets.com/pl

Jak wygląda praca w Call Center? Jak wygląda praca w Call Center?
Czytaj więcej na temat:praca, rekrutacja, pieniądze, call center
Potwierdzenie
Proszę zaznaczyć powyższe pole