Liga i klasy e-sportowe w „Koperniku”. Zainteresowanie ogromne
Ponad 180 uczniów aplikowało w tym roku do nowoutworzonych klas e-sportowych w konińskim ,,Koperniku". W piątek, podczas II Gali E-sportowej, podsumowano wewnątrzszkolną rywalizację w CS:GO, LoL i Hearthstone.
Około setki uczniów spotkało się w piątek w Zespole Szkół im. m. Kopernika podczas II Gali E-sportu organizowanej w tej placówce. Goścmi specjalnymi wydarzenia byli: były zawodnik, menedżer, a obecnie komentator e-sportowy z Konina Bartłomiej ,,BSG" Sękowski, jeden z organizatorów pierwszej ligi e-sportowej w ,,Koperniku" Konrad Deręgowski oraz Wojciech Przeździecki, jeden z twórców kanału youtubowego WiP Bros. Rozmowy poprowadził Krzysztof Fedorowicz, uczeń ZS im. M. Kopernika.
Podczas gali wręczone zostały również medale i nagrody za rywalizację w wewnątrzszkolnej lidze e-sportowej w ,,Koperniku". Uczniowie konińskiej szkoły zmagali się ze sobą w najbardziej popularnych tytułach e-sportowych: CS:GO, League of Legends i Hearthstone. W tym roku szkolnym wystartuje już trzeci sezon tych rozgrywek.
W tym roku rywalizacja będzie bardzo zacięta, po raz pierwszy przystąpią do niej uczniowie specjalnych klas e-sportowych. Zainteresowanie tymi profilami było ogromne - o miejsce w tych klasach ubiegało się latem ponad 180 absolwentów gimnazjów i szkół podstawowych. - Był taki popyt, że dostaliśmy pozwolenie na to, żeby otworzyć dwie klasy - tłumaczy Monika Piguła, wicedyrektor w ZS im. M. Kopernika w Koninie.
Klasy e-sportowe to klasy o profilu teleinformatycznym, ale realizowany jest w nich autorski program e-sportowy stworzony przez nauczycieli konińskiego ,,Kopernika". Jak podkreśla Monika Piguła, nie chodzi tylko o granie w gry komputerowe, choć szkolna liga e-sportowa jest oczywiście ważnym punktem tego programu. - Program jest międzyprzedmiotowy - i w nawiązaniu do sportu, do podstaw przedsiębiorczości, godzin wychowawczych. Tematy z e-sportu nie polegają tylko na tym, że młodzież gra, ale oprócz tego wprowadzamy szeroki zakres spojrzenia na e-sport.
W podobnych słowach o e-sporcie wypowiadali się w piątek zaproszeni goście. Podkreślali, że ta branża w Polsce przerosła już np. sektor filmowy, a przyszłość w niej można znaleźć nie tylko, jako grający zawodnik, ale również jako np. dziennikarz, marketingowiec, menedżer, czy organizator turniejów.
Jeden z takich turniejów po raz kolejny zagości w Koninie. Mowa o Mistrzostwach Polski Szkół w E-sporcie. W październiku 2018 roku zawody po raz pierwszy odbyły się w Koninie. Przez dwa dni przez halę Rondo przewinęły się tłumy nie tylko rywalizujących zawodników, ale i młodych koninian, chcących tę rywalizację oglądać. Wiadomo już, że mistrzostwa po roku przerwy wrócą do Konina. - Mamy potwierdzenie, po wstępnych rozmowach z prezydentami, że w marcu 2020 roku organizujemy kolejną edycję Mistrzostw Polski Szkół w E-sporcie. Szukamy oczywiście sponsorów, jesteśmy już po pierwszych rozmowach i widzę już zielone światełko, że to naprawdę nam wyjdzie - zapowiada Monika Piguła.
Dwa lata temu drużyna ZS im. M. Kopernika w Koninie, jako reprezentant naszego miasta, wywalczyła czwarte miejsce w mistrzostwach. W przeszłości konińscy zawodnicy niejednokrotnie stawali jednak na podiach turniejów w całej Polsce.
Wyniki szkolnej ligi e-sportowej:
CS:GO:
1. Dawid Wanat, Sebastian Kopejko, Mateusz Czechowski, Rafał Kamiński, Mateusz Dziublewski
2. Adam Frydrychowski, Szymon Żabierek, Michał Barseghyan, Jakub Przydrzyga, Artur Michalik
3. Sebastian Dziublewski, Mikołaj Deżurko, Arkadiusz Łukasiewicz, Damian Wysocki, Jakub Kotoński.
League of Legends:
1. Damian Kaźmierczak, Wiktor Ławniczak, Bartek Chęciński, Dominik Płusa, Nikola Galikowska
2. Adam Frydrychowski, Szymon Żabierek, Krystian Obroślak, Adam Rogalski, Jakub Kasperaszyk
3. Jakub Frątczak, Sebastian Bagrowski, Krystian Dryjer, Mateusz Tomalak, Patryk Krzyżański.
Hearthstone:
1. Wiktor Ławniczak
2. Kacper Łętowski
3. Kamil Chlebowski
Dziękujemy za Twoją obecność. Obserwuj nas w Wiadomościach Google, aby być na bieżąco.